preloader

با این روش ها تاثیرات منفی ناباروری را بر رابطه زناشویی خود کم کنید


با این روش ها تاثیرات منفی ناباروری را بر رابطه زناشویی خود کم کنید
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11187 اشتراک گذاری :

یکی از جالب‌ترین دوران‌ها در زندگی زناشویی، دوران بچه‌دار شدن است، اما برای برخی زوج‌ها که دچار ناباروری بوده و تحت درمان آن هستند، بچه‌دار شدن می‌تواند توأم با مشکلاتی باشد. مبارزه با ناباروری، زوج‌‌ها را با چالش‌های متعددی روبرو می‌کند. صرف نظر از اینکه ناباروری‌تان را چگونه حل می‌کنید، این مسئله می‌تواند در رابطه شما با شریک زندگی‌تان مشکلاتی ایجاد کند. اگر مراقب نباشید و احتیاط نکنید فشار فیزیکی، مالی و عاطفی ناشی از ناباروری می‌تواند بر رابطه‌ی شما با شریکتان تأثیر منفی بگذارد.
طی آخرین آمارهای مؤسسه غیرانتفاعی HealthyWomen مشخص شد که مسئله‌ی ناباروری بر رابطه‌ی یک چهارم از زنان اثرات منفی می‌گذارد. خبر خوب این است که حدود یک سوم زنان در همین آمار اظهار داشته‌اند که تلاش‌هایی که برای درمان ناباروری داشتند توانسته تأثیر خوبی بر رابطه با شریکشان داشته باشد.
سایر خبرهای خوب عبارتند از:
حدود سه چهارم زنان معتقدند که شریکشان در دورانی که برای درمان ناباروری سپری می کرده اند، بسیار حامی و پشتیبان آنها بوده است.
نود درصد از زنانی که درمان‌های مربوط به ناباروری را پشت سر گذاشتند همچنان با همان شریک خود هستند. آنهایی که از هم جدا شدند گفتند که درمانشان دلیل اصلی جدایی شان نبوده است.
این نکات و اطلاعاتی که در اینجا ذکر شده به شما و شریکتان کمک می‌کند که تا ۹۰ درصد بتوانید رابطه‌تان را با هم حفظ کرده و بدون در نظر گرفتن نیاز به بچه‌دار شدن، نه تنها رابطه را سالم بلکه قوی‌تر و محکم‌تر کنید.

 

 از سرزنش همسرتان خودداری کنید

خب، تشخیص داده شد که همسر شما به خاطر کم بودن تعداد اسپرم‌ها، نابارور بوده یا آنکه اندومتروز شما یکی از لوله‌های رحمی را مسدود کرده است. یا عفونتی که شوهر شما در دوران دانشجوئی متحمل شده بر بسیاری از اسپرم‌هایش تأثیر گذاشته است. به راحتی می‌توان تقصیر را گردن یکدیگر انداخته و با فریاد گفت‌: مقصر تویی! اما واقعیت این است که مهم نیست چه کسی در این بازی سرزنش نقش اصلی را دارد، باید بدانید که هر دو به یک اندازه مقصرید.
آیا واقعا مهم است که تقصیرِ کار با کیست؟ بعد از تمام این مشکلات، باید بدانید که این مسئله چیزی است که شما کنترل زیادی روی آن نداشته‌اید. شاید برای تغییر چند چیز کوچک که می‌شد زمانی کنترل کرد، دیگر دیر باشد مانند تلاش برای باردار شدن زمانی که جوان‌تر بودید. واقعیت همان چیزی است که امروز با آن روبرو هستید: بچه‌دار شدن برای هر دوی شما نسبت به بسیاری از زوج‌های دیگر کار دشوارتری است

برای آنکه کمتر یکدیگر را سرزنش کنید و یا کاری کنید که این اتفاق نیافتد:

  • شریکتان را از این مسئله مطمئن سازید که هر دو در این رابطه مقصر بوده و نقش داشته‌اید.
  • به خاطر بیاورید که نسبت به شریکتان چه فکری می‌کردید، چرا او را دوست دارید، چرا دوست دارید هر دو بچه داشته باشید.
  • سعی کنید نسبت به عجز و خشم خود به صراحت با هم صحبت کنید. تحقیقات نشان می‌دهد زوج‌هایی که احساساتشان را مخفی می‌کنند احتمال وجود و بروز مشکلات مربوط به فشار ناشی از ناباروری در آنها بیشتر است.
  • با مشکل ناباروری در قالب یک مسئله‌ی گروهی روبرو شوید. این یعنی با هم به پزشک مراجعه کنید، با هم با عوارض جانبی آن مبارزه کرده، در کنار هم تأسف بخورید و خبرها و اتفاقاتی را که برایتان پیش آمد با دوستان و خانواده‌تان سهیم شوید.
 

 سعی کنید رابطه‌تان را سالم و خوب نگه دارید

راه‌ها و روش‌هایی برای حفظ یک رابطه‌ی سالم و مصون نگه داشتن آن از فشار‌های مخرب ناشی از ناباروری وجود دارد که عبارتند از:

  • به خودتان بپردازیدبه خاطر داشته باشید که اول شما دو نفر بودید پیش از آنکه بچه‌ای در کار باشد. حتی اگر بچه‌دار هم شوید، این هر دوی شما هستید که باید رابطه‌ی خوب و سالمی با هم داشته باشید پیش از آنکه بخواهید پدر و مادر خوبی شوید.
  • با هم قرار بگذارید و درباره‌ی چیزی غیر از ناباروری صحبت کنیددر این قرارها، هیچ یک از شما حق ندارد درباره‌ی بچه، ناباروری، درمان‌های دارویی، فرزندخواندگی و یا چیزهایی در این باره که قرار است انجام دهید صحبت کند.
  • خودانگیختگی را به رابطه‌ی جنسی خود بازگردانیدبا هم رابطه جنسی داشته باشید بی‌آنکه هدفتان باردار شدن و به دنیا آوردن بچه باشد. این بدان معناست که از قبل از رابطه‌ی جنسی، حین آن و بعد از آن درباره‌ی باروری و باردار شدن صحبت نکنید یا رابطه‌ی جنسی بدون دخول داشته باشید. به همسرتان اس ام اس بدهید و او را به یک رابطه‌ی جنسی توأم با لذت دعوت کنید. سعی کنید در مکان‌های مختلف یا حتی فضاهای متفاوت، رابطه‌ی جنسی را تجربه کنید. نظرتان درباره‌ی یک شب کرایه‌ی اتاق در یک هتل چیست؟ یا آنکه به سفر رفته و در جایی چادر بزنید و بگذارید هوای پاک و سالم، رابطه‌ی عاشقانه‌ی شما را سرشار از انرژی کند. راز قضیه در این است که رابطه‌تان را خودجوش و توأم با سرگرمی کنید.
  • استراحت کنیدشما و همسرتان باید بعد از تلاش برای باردار شدن، یک بازه‌ی زمانی یک ماهه به خود استراحت دهید. کاهش تشویش و استرس در رابطه‌ی جنسی‌تان باعث تثبیت و محکم تر شدن این مسئله می‌شود که زندگی جنسی شما می‌تواند منشأ لذت و آٰرامش برای سال‌های آتی باشد.
  • با یکدیگر ورزش کنیدورزش یکی از عوامل فوق‌العاده برای از بین بردن استرس است. تصور کنید که ورزش‌هایی مانند تنیس، رقص، دوچرخه سواری یا کایاک را که همه‌شان فعالیت‌هایی فیزیکی و توأم با نشاط و سرگرمی است می‌توانید با هم انجام دهید. به این فکر کنید که می‌توانید با هم در کلاس یوگا شرکت کنید. این کار نه تنها باعث مقاوم‌تر شدن بدنتان می‌شود، بلکه به شما کمک می‌کند بتوانید عمیق نفس بکشید و این کار برای تمرینات ریلکسیشن و تمرکز شما بسیار مفید است. البته پیاده روی طولانی هم هیچ مشکلی ندارد. یادتان باشد که حین آن دستان همدیگر را بگیرید.
منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید