preloader

6 دلیل برای مصرف نکردن آب های درون بطری


6  دلیل برای مصرف  نکردن آب های درون بطری
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10866 اشتراک گذاری :

دلایلی برای قطع مصرف آبهای معدنی وجود دارد . امروزه، بین مصرف آب لوله کشی و آب معدنی معمولا چالش و بحث است ، تمام این آب ها  به عنوان آب بطری شناخته می شوند اما  در مقام مقایسه، کدام یک واقعا بهتر است؟ آیا آب معدنی یک انتخاب سالم است؟ اولا، ما باید یاد بگیریم و درک کنیم  که مصرف آب لوله کشی و آب معدنی هر دو هم جوانب مثبت دارند و هم منفی. با این حال، مطالعات مختلف ثابت کرده اند که مصرف آب لوله کشی نسبت به آب معدنی بطری حدود 47٪  امن تر و سالم تر است . دلایل این برتری چیست؟

 

6 دلیل برای جلوگیری از نوشیدن آب بطری /آب معدنی

1-  آنها حاوی سم اند.

بله همینطور است  آب ها ی درون بطری پلاستیکی، می توانند برای سلامتی ما بسیار خطرناک باشند . همانطور که می دانیم، اکثر شرکت های آب معدنی از BPA  آزاد در تولید پلاستیک استفاده می کنند.BPA  پایه فنل A  است که در سنتز مواد شیمیایی مصرفی در تولید مواد پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد. اما آنچه ما نمی دانیم این است که این بطری ها در معرض گرما و یا با گذشت زمان و بسته بودن درب می توانند به چند ماده شیمیایی دیگر سنتز شوند  .

 

2- آنها پایدار و مقاوم اند 

بازیافت تمام  بطری های پلاستیکی استفاده شده کاملا غیر ممکن است  آنها نه تنها  بیش از حد زیاد و فراوانند بلکه قابلیت برگشت پذیری  به چرخه محیط زیست را نیز ندارند  و باعث تخریب محیط زیست می شوند. حتی با تلاش برای بازیافت، گفته می شود که 6 عدد از 7 بطری پلاستیکی مصرف شده در ایالات متحده به جایی دور و خارج از دید فرستاده می شود و  به نوبه خود،ممکن است مواد شیمیایی از بطری به خاک و آبخیز وارد شده و تولید مواد  سمی و خطرناک کند.

 

3- آب بطری ها همیشه از زیر زمین نمی آید!

خب البته، تمام بطری های آب معدنی کلمه ی earthiest (زیرزمینی) را بر روی برچسب خود دارند . اما این بدان معنا نیست که آنها واقعا حاوی آب از منابع زیرزمینی اند .آیا می دانید که 35٪ از بطری های معدنی از آب شیر لوله کشی پر می شود؟ آنها  قبل از فروش در اشعه ماوراء بنفش فیلتر می شوند ، این به این معناست که هزینه  تولید این آب ها  چند هزار برابر هزینه تولید آب شهری می باشد.

 

4- پسماند های نفتی

برای تولید بطری های پلاستیکی به اندازه تامین  میزان تقاضای  آب معدنی تقریبا حدود 17.6 میلیون بشکه نفت نیاز است این مقدار که شامل هزینه های های حمل و نقل نیز می باشد  برابر است با مقدار نفتی که قادر به تامین سوخت وسایل نقلیه بیش از یک میلیون نفر در سال است .در حال حاضر مقدار زیادی از ضایعات نفتی و روغنی وجود دارد .

 

5- اتلاف آب

این اتلاف بیش از حد آب می تواند تقریبا 7 برابر مقدار آبی باشد که در بطری ها است. کافیست شما فقط یک بطری را که خریداری می کنید در نظر بگیرید  که چه مقدار از آب آن  به هدر می رود.

 

6- با ارزش نیست!

اگر بطری ها  را از همان منبع آب شهری پر کنند، آیا شما فکر می کنید که  ارزش پرداخت پول را دارند؟ ما حتی گاهی بیشتر از سوخت برای این آب ها هزینه می پردازیم در حالی که آب این بطری ها بعضا همان آب لوله کشی هستند  در این صورت آیا شما فکر می کنید خرید آن ها ارزشی دارد؟

منبع: Giikers
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید