preloader

6 راهکار کاربردی در مورد زیبایی در زمستان


6 راهکار کاربردی در مورد زیبایی در زمستان
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11141 اشتراک گذاری :


خشکی لب ، کلاه و پوست خشک جذابیت شما را کم می کنند ؟ این موارد از جمله عناصر زمستانی اند که  ممکن است از جذابیت شما در این فصل بکاهند . در اینجا، 6 راهکار آسان برای غلبه بر مشکلات زمستانی ارایه می دهیم.

 

الکتریسیته

آیا ایجاد الکتریسیته بر روی لباس شما آزاردهنده است ؟ روی مو و سرتان چطور ؟ حتی بدتراست نه؟ اول اینکه چرا این مسئله اتفاق می افتد: زمانی که هوا خشک می شود، موهای شما الکترون (یون با بار منفی) را از دست می دهند تا یک یون بار مثبت بسازند که  این مسئله باعث می شود موها یکدیگر را دفع کنند و به سمت بالا پرت شوند چرا که آنها در حال تلاش برای قرار گرفتن در فاصله بیشتر تا جای ممکن از یکدیگرند.

 چگونه آن را ثابت کنیم ؟ برای کمک به خنثی کردن این بار الکتریکی موهای خود را مرطوب نگه دارید و قبل از اینکه خشک شود می توانید ماسک و کرم مو را به پایین موهای خود بزنید همچنین می توانید از اسپری روغن خشک هم استفاده کنید.این محصول همان فرمول روغن مو را دارد اما رقیق تر است به طوری که آنها را سبک تر می کند ، اما هنوز هم رطوبت مو را نگه می دارند.

سعی کنید از محصولاتی حاوی روغن آرگان استفاده کنید و یا آن را به جای اسپری به طور مستقیم بر روی موهای خود بمالید و شانه بزنید مو نرم تر و درخشانتر شده و کمتر احتمال دارد سیخ شود! اگر شما کلاه می پوشید موهای خود را برای کمک به حفظ صافی آن ببندید  ، سپس آن را زمانی که به مقصد رسیدید باز کنید.

 

لبهای خشکیده و ترک خورده

شروع فرایند درمان توسط لایه برداری بسیار آرام لب با ترکیبی از دانه هایی شکر قهوه ای با چند قطره از روغن زیتون انجام می شود این مخلوط لب را نرم و صاف می کند می توانید با یک لیف حمام گرم این ترکیب را به آرامی روی لب بمالید. حالا که آن تکه های مزاحم روی لب از بین رفنتد لب آماده ی درمان می شود. قرار دادن یک مومیایی مغذی با SPF در طول روز و یک مومیایی ضخیم تر در طول شب برای کمک به جلوگیری مکیدن از لب خشک شده مفید است.



چهره سرخ

باد سرد در اسکی و سرما، می تواند صورت شما را قرمز کند، صورت خود را با یک پاک کننده ملایم فاقد صابون، بشویید از عصاره  ریشه شیرین بیان استفاده کنید این ماده  کمک می کند تا تن قرمزی کم شود. قرمزی های بیشتر با کرم های تخصصی  مثلSkinceuticals  خنثی می شود  پس از مصرف آن شما احساس سرد ی روی پوستتان می کنید این ترکیب دارای اثر تسکین دهنده برای جلوگیری از گرگرفتگی است. سعی کنید آن را در صبح پس از حمام استفاده کنید و اگر شما هنوز هم قرمز هستید، یک رنگ پرایمر اصلاح آرایش و یا پوشاننده ای  که رنگی سبز دارد برای از بین رفتن قرمزی استفاده کنید.

 

پوست خشک

آرایش و دوده را از صورت خود با یک روغن پاک کنید اما اگر پوست هیدراته شد از محصولی که حاوی اسید هیالورونیک است  استفاده کنید تا رطوبت را به لایه بیرونی پوست شما برساند . در شستشوی بدن نیز همین قانون را رعایت کنید  بعد از  حمام، از لوسیون بادام ملایم بخصوص در سرمای زمستان استفاده کنید کاربرد لوسیون، زمانی که پوست شما رطوبت و چربی خود را از دست داده برای به حداکثر رساندن رطوبت به سلول های پوست توصیه شده است .

 

شوره سر

آب و هوای سرد در مواقعی باعث می شود پوست سر برای مقابله با محیط خشک چربی بیشتری ترشح کند بنابراین اگر شما در  شستشو ی سر زیاده روی کنید روغن اضافی همراه با سلول های مرده پوست از بین می رود و آن چه به نظر می رسد مانند دانه های برف است که روی سر شما نشسته و منجر می شود تا موی شما خوب به نظر نرسد. با شامپو ملایم حاوی روی پریتیون، یک عنصر موجود در شامپو ضد شوره سر را بشویید اما  بیشتر از یک بار در هفته نشویید برای شستشو از شامپوهای ضد شوره موجود استفاده کنید و اجازه دهید شامپو بر روی پوست سر شما به مدت حداقل 10 دقیقه بماند هر چه مو کوتاهتر باشد از مواد کمتری استفاده کنید .

 

پوسته پوسته شدن دست

از آنجا که نمی شود دست ها را فقط یک بار شست استفاده از یک صابون مرطوب کننده برای کمک به مقابله با اثرات خشکی لازم است. در حالی که شستن با آب گرم احساس خوبی در یک روز سرد دارد اما ، آب ولرم، آسیب کمتری به پوست می رساند کار طولانی با آب  خشکی دست را بیشترمی کند. سپس بر روی دست یک لوسیون مرطوب کننده قوی، بمالید که دارای هیدروکسی آلفا باشد و به آرامی از تکه های خشن پوست لایه برداری کند بهتر است کرم دارای ضد آفتاب هم باشد  تا بتواند در برابر ایجاد لکه های قهوه ای در طول روز از پوست حفاظت کند .

منبع: Real Simple
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید