preloader

آیا شما بیش از حد خوبید؟


آیا شما بیش از حد خوبید؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10755 اشتراک گذاری :

هنگامی که می خواهید با دوستانتان بیرون بروید ، آیا در مورد خواسته تان مثلا جایی که برای رفتن ترجیح می دهید  و یا اینکه چه کاری دوست دارید انجام دهید چیزی بازگو نمی کنید ؟ نظر خود را بیان نمی کنید ؟ آیا شما به همسر خود در بسیاری از شرایط می گویید هر تصمیمی که تو بگیری  من  هم همان کار را می کنم ؟ یا اینکه حتی نمی دانید که اولیت هایتان برای بیرون رفتن چیست و هرکاری که دیگران بخواهند شما هم انجام می دهید.  

انعطاف پذیری در رفتار و انطباق خود با دیگران فوق العاده خوب است ، اما زمانی که این رفتار تمرکز اصلی شما شود ، شما برای اثبات آنچه واقعا می خواهید، در روابطتان  رنج خواهید برد. منطبق بودن بیش از حد می تواند مانع تخلیه  روانی  شده و شما را با خودتان بیگانه و در نهایت، ناراضی سازد. این رفتار مانع می شود تا  دیگران بفهمند آنچه را که شما واقعا به آن علاقمندید چیست  

برای اینکه زندگی کامل تری برای خود داشته باشید  دو مرحله ساده زیر را در نظر بگیرید:

ترجیحات خود را بشناسید. قبل از اینکه بتوانید علاقمندی ها و یا چیزهایی را که دوست ندارید را با  دیگران به اشتراک بگذارید، خودتان باید بدانید آن ها چیستند. بنابراین، از خودتان بپرسید چه چیزهایی شما را خوشحال می کند ( به طور کلی نه ، بلکه در هر شرایطی که  شما در آن هستید).


آن ها را  با کسی که باعث می شود شما احساس امنیت کنید در میان بگذارید. هنگامی که شما از ترجیحات خود بیشتر آگاه شوید و افکار خود را با کسی که حامی و مراقبتان است ، و واقعا می خواهد شما را خوشحال کند در میان گذارید  بعد از آن، هنگامی که یک وضعیت پیش آید  شما هم می توانید  در مورد اولویت خودتان  صحبت کنید

توجه داشته باشید که ممکن است اولویت و نظر شما انتخاب نشود  اما برای شروع این مهم است که در اولین تجربه  خود که آسیب پذیرهستید  حمایت شوید.

با تمرین،در مورد آگاهی از ترجیحات خود شما راحت تر می توانید خود را تصدیق کرده و آن ها را  با خود و دیگران به اشتراک  بگذارید نه اینکه شما  مدام با خود  و ترجیحات بیان نشده تان در کشمکش باشید در این صورت شما بیشتر در معرض آسیب هستید.

.شما با  تجربه ، باید یاد بگیرند که بسیاری از اختلاف نظرات جزئی به روابط شما صدمه نمی زند و در واقع می تواند رابطه را نزدیک تر سازد  چرا که شما بیشتر خودتان هستید و نظراتتان را بیان می کنید و با این کار روابط خود را قوی تر کرده و رشد می دهید  این کار باعث می شود شما  احساس راحتی بیشتری با  خودتان کنید.
در نظر داشته باشید این مطالب برای مقاصد آموزشی عمومی هستند  وممکن است مربوط به وضعیت خاص شما نباشد  پس نباید به عنوان یک جایگزین برای توصیه های یک پزشک متخصص که در حال کار با شماست شود. اگر شما نیاز به کمک برای یک مشکل احساسی یا رفتاری،  دارید لطفا به دنبال کمک از یک روانشناس یا دیگر متخصصین  واجد شرایط سلامت روان باشید.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید