preloader

تعریف سبک زندگی سالم


تعریف سبک زندگی سالم
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11577 اشتراک گذاری :

 


شیوه زندگی سالم شما را خوش اندام ، پر انرژی کرده و  بر اساس انتخاب شما در مورد عادات روزانه تان در کاهش خطر ابتلا به بیماری ها موثر است . تغذیه خوب، ورزش روزانه و خواب کافی اساس داشتن  سلامت  اند. مدیریت استرس به روش  مثبت، به جای اینکه از طریق کشیدن  سیگار یا نوشیدن الکل آن را تخلیه کرد مناسب است  این کار سبب  کاهش فرسودگی در بدن شما می شود   و در سطح هورمون باعث کاهش ترشح هورمون های مضر سلامتی می گردد. برای یک زندگی طولانی تر و راحت تر، باید همه ی این برنامه ها را کنار هم قرار داده تا به آن برسید.


تغذیه

سیستم قلبی - عروقی، عضلانی ،  سیستم ایمنی بدن و دیگر اعضای بدن شما   به  یک منبع مستمر از مواد مغذی برای تغذیه و رشد سلول و سوخت و ساز بدن بستگی دارد. برای به دست آوردن ده ها تن از اشکال اساسی   پروتئین، ویتامین ها، کربوهیدرات ها، مواد معدنی و چربی ها، شما نیاز به یک رژیم غذایی متنوع دارید  با توجه به رهنمودهای ارائه شده ، رژیم غذایی شما باید عمدتا  غلات کامل، میوه ها، سبزیجات و محصولات بدون چربی و یا لبنیات کم چرب باشد. مصرف گوشت بدون چربی مانند مرغ و بوقلمون، همراه با حبوبات، تخم مرغ و آجیل سالم است. محدود کردن اندازه وعده های غذایی برای کنترل وزن و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و دیگر بیکاری ها از طریق شیوه زندگی  ممکن است.

 

ورزش

کالری همراه  غذا خوردن وارد بدن می شود و  در مواد غذایی وجود دارد  و اگر شما آنها را مصرف نکنید ذخیره شده و چاق می شوید. حمل وزن اضافی خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 و سرطان را افزایش می دهد. شیوه زندگی شما باید وزن سالم و ثابت به شما بدهد  بنابراین روزانه فعال باقی بمانید اغلب  رهنمودها  در ورزش متمرکز روی تقویت عضلات است ، مانند بلند کردن وزنه  همراه با ورزش آئروبیک مانند پیاده روی و دویدن. دستورالعمل پیشنهاد ی ما 150 ساعت ورزش در هفته است اما بزرگسالان غیر فعال باید به تدریج و تحت نظارت دکتر خود به آن برسند . شما همچنین باید ورزش هایی  مانند یوگا را برای  بهبود انعطاف پذیری تان انچام دهید.


خواب

سوخت و ساز بدن روزانه با استمرار روند  مرگ و جوان سازی و ترمیم  بافت سلولی صورت می گیرد زمانی که شما خواب هستید  تثبیت حافظه و تنظیم اشتها نیز در طول این زمان از کاهش فعالیت بدنی رخ می دهد. مقدار استاندارد  خواب هفت تا نه ساعت در شب است و  معیاری  برای یک زندگی سالم میباشد.


کاهش استرس

بدن شما   در پاسخ به استرس روزانه  با آزادسازی هورمون شما را به واکنش حساس و هشیار می کند  . اگر این کار از طریق آرامش تسکین نیابد، اثرات ساخت  و ترمیم در بیداری می تواند  موجب درد عضلانی، سردرد، اختلال در خواب و علائم دیگر شود  سبک زندگی که شامل مدیریت استرس به طور منظم باشد قادر است  این چرخه را بشکند  قبل از آن که  بتواند  به سطوح ناسالم پیشرفت برسد  توصیه شده  با  محدود کردن برخی از فعالیت های خود در زمان برای رسیدن به  آرامش  تلاش کنید  رسیدن به آزادی فیزیکی از طریق کشش، ماساژ، یوگا یا ورزش لذت بخش است. ارتباط با دوستان و خانواده برای از بین بردن فشار روانی، و زمانی برای مطالعه  و رفتن دنبال یک  سرگرمی و یا تجربه فعالیت دیگری است که باعث می شود شما احساس خوبی داشته باشیم.

منبع: livestrong
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید