preloader

دلایل ریزش مو در خانمها - قسمت دوم


دلایل ریزش مو در خانمها - قسمت دوم
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11222 اشتراک گذاری :

در قسمت اول برخی از مسایلی که باعث ریزش مو در خانمها میشود را بررسی کردیم. در بخش پایانی سایر موارد را بررسی میکنیم.

تجربه دوره های سنگین عادات ماهانه

اینکه با تمام شدن هر دوره عادت ماهیانه شما ریزش مو داشته باشید درست نیست اما در طول زمان، ممکن است به دلیل از دست دادن آهن از بدن و جایگزین نشدن آن  باعث ریزش مو شود. موضوع کمبود آهن بسته به اینکه ما 25 یا 45 ساله باشیم متفاوت است.

مصرف داروهای تجویزی

دیده شده برخی داروهایی که باعث رفلاکس اسیدی میشوند باعث ریزش مو نیز میشوند. اما این موضوع در مورد تمام داروها صادق نیست تا بگوییم  تمام داروهایی که رفلکس اسیدی  داشته سبب ریزش مو می شوند.

هرنسخه پتانسیل آن را دارد تا ایجاد اختلال در بدن کند.  اما در تمام آن ها به یک اندازه نیست. این حساسیت فرد به گیرنده های هورمونی بستگی دارد.  چیزی که شما باید به آن دقت داشته باشید میزان ریزش مو بعد از مصرف دارو هاست. البته اگر متوجه تغییری شدیم  نیز به طور حتم  مقصر ،دارو نیست، پس باید به پزشک خود مراجعه کرده و این موضوع را با وی در میان بگذاریم.

استفاده بیش از حد از وسیله های  گرم مثل سشوار و اتوی مو

استفاده از بابیلیس ، سشواریا صاف کننده ها  ابزارهای گرم برای مو شما به حساب می آیند. آن ها به سرعت گرم می شوند  . اگر پشت دست شما  را با حرارت خود  می سوزانند، درجه آن را کم کنید ، چون در حال سوزاندن  موهای شما هستند. مو برخی مواقع به این وسایل گرمایی نیاز دارد ، اما نه همیشه زیرا استفاده مداوم سبب شکستگی مو می شود .همچنین اگر شما از این وسایل گرمایی استفاده می کنید مطمئن شوید ، موی خود را آبرسانی خواهید کرد. 

موی خیس و آراستن مو با وسایل گرما زا

موی مرطوب و حرارت .اگر شما سعی کنید موهای خیس خود را با یک ابزار گرم بیارایید  حباب های آبی که بخار می شوند  می تواند به ساقه مو آسیب بزنند .هوا در نقاط متعدد مو بخار شده ، منجر به ایجاد اثر حباب روی ساقه مو می شود  و این می تواند سبب خشک شدن  و یا تکه تکه شدن روی پوست سر شما شود.

استفاده از مواد شیمیایی

مواد شیمیایی که باعث فر شدن و یا صاف شدن مو می شوند می تواند به شکنندگی مو منجر شوند، این یکی از علل شایع ریزش مو است . مطمئن شوید که روش شما  با استفاده از مواد مناسب است و نه صرفا تبلیغات تولید کنندگان.


به یاد داشته باشید که ریزش مو کاملا طبیعی است. اما، اگر فکر می کنید دچار ریزش مو بیش از حد هستید با پزشک خود و یا یک متخصص پوست مشورت کنید، چرا که می تواند نشانه ای از یک مشکل سیستمیک مانند کمبود آهن یا یک مشکل تیروئید، برای مثال؛ مشکل متابولیسم بوده  یا می تواند ژنتیکی  باشد. با توجه به تشخیص پزشک می توان از راه حل های مختلفی که برای درمان ریزش مو وجود دارد بهره جست.

**برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

منبع: MSN
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید