preloader

دلایل ریزش مو در خانمها - قسمت اول


دلایل ریزش مو در خانمها - قسمت اول
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11455 اشتراک گذاری :

چه کسی می تواند ادعا کند که تاکنون موهای جمع شده درچاهک و چسبیده  روی دیوار حمام را ندیده ؟ ! اما  در واقع هیچ کس دوست ندارد موهایش را از دست دهد. برای همه داشتن مو ارزشمند است و همه به آن نیاز دارند.
ریزش مو فقط با افزایش سن و در دوران کهولت اتفاق نمی افتد ، به ندرت ممکن است زنان در دوران  20 سالگی هم به علل ژنتیکی و یا بیماری های خود ایمنی  ریزش مو داشته باشند. به دلایل دیگری نیز ریزش مو اتفاق می افتد که ممکن است ناشی از موارد رایجی باشد که هر روز در اطراف ما وجود دارد.  این نوع ریزش مو معمولا موقتی بوده اما هنوز هم نگران کننده است.

روش های کنترل بارداری

روش های مختلف و هورمونی جلوگیری از بارداری بسته به نوع پیشگیری و پاسخ های منحصر به فرد بدن شما ، می توانند موجب ریزش مو شده و به آن کمک کنند. ریزش مو در این موارد معمولا موقتی است  اما، اگر شما زمینه ریزش را داشته باشید، از جمله سابقه خانوادگی، ممکن است بخشی از مو هایتان را به طور دائم از دست بدهید.

رژیم های سم زدایی از بدن

فیلیپس یکی از بیمارانی است که ، حدود دو تا سه ماه قبل از اینکه دچار ریزش مو شود  یک رژیم غذایی سم زدایی را در پیش گرفت.  توجه داشته باشید با اینکه ممکن است  مو در طول رژیم غذایی نریزد اما از هفته بعد از آن حتما ریزش شروع خواهد شد . محدودیت کالری، باعث می شود انواع مواد مغذی به بدن کم برسد و واکنش سیستم بدنی قطع یا کاهش عرضه انرژی به مو برای رساندن آنها به سایر بافت های ضروری بدن خواهد بود. در نتیجه ریزش مو که در پاسخ به کمبود مواد مغذی رخ می دهد معمولا موقتی است و هیچ گونه آسیبی به فولیکول های مو وارد نمی کند .

نشستن موها به اندازه کافی

 هشدار، دختران تنبل موهای خود را بشویید! " بسیاری از زنان فکر می کنند که شستن مو اغلب می تواند موجب ریزش مو شود.  اما متخصصین از شستن مو به طور منظم (یک بار در روز) حمایت می کنند. نیازهای هر فرد بسته به بافت سر و نوع مو متفاوت است ، اما، اگر پوست سر شما دارای هر گونه التهاب ، خارش، پوسته پوسته شدن،شوره یا حساسیت است می تواند به ریزش مو کمک کند. اگر شما ورزش کرده و عرق می کنید پوست سر شما نیاز به تمیز شدن دارد.

بستن سفت و دائمی مو

زمانی که صحبت از ریزش مو در رقصنده های باله می شود  این ریزش  در اطراف لبه های پوست سر آن هاست.  بدون شک در طول زمان این ریزش می تواند به علت تروما در فولیکول های مو در سازش آنها با پوشیدن ponytails  تنگ( گیره سر مخصوص رقصنده ها) و یا حتی بافتن مو بصورت خیلی سفت باشد.  اگر احساس درد می کنید پس گیره سرتان خیلی تنگ است.

تحمل استرس بیش از یک مدت زمان طولانی

داشتن یک هفته شلوغ و یا یک روز بد ، یا  بعد از یک رویداد پر استرس و طولانی مدت مانند فروپاشی ها، ضربات روحی  ...فرقی نمی کند در واقع کورتیزول می تواند سبب ریزش مو شود. به علاوه، وقتی که استرس بالایی داریم معمولا انتخاب های  تغذیه ای مناسبی نداشته و مواد مغذی را خوب جذب نخواهیم کرد.

در قسمت دوم این مقاله موارد دیگر را بررسی خواهیم کرد.

**برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

منبع: MSN
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید