preloader

7 کاری که برای از دست دادن وزن هرگز نباید آن ها را انجام داد


7 کاری که  برای از دست دادن وزن هرگز نباید آن ها را انجام داد
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11321 اشتراک گذاری :

 

مبارزه با چاقی موضعی می تواند تحت یک رژیم غذایی غیر معقول هدایت شود و  عواقب جدی سلامتی را در بر داشته باشد.
مردم چنان برای کاهش وزن مایل هستند که گاها  دست به انجام کارهای اثبات نشده و به طور بالقوه خطرناک هم می زنند  که می تواند نتیجه معکوس داده و باعث مشکلات جدی سلامتی  شود .
در اینجا هفت استراتژی خطرناک که شما باید هنگامی که در تلاش برای کاهش وزن هستید از آن جلوگیری کنید را نام می بریم .

 

 

1- رژیم های  غذایی افسانه ای

حتی برخی از محصولات رژیم غذایی که ادعا می شود طبیعی اند لزوما ایمن  و مفید  برای شما نیستند.

 


 

2- گرسنگی، روزه داری  و یا رژیم های غذایی بسیار کم کالری

کاهش شدید کالری ممکن است منجر به کاهش وزن شود اما این کاهش وزن نتیجه ی سوختن عضلات گرانبها و کاهش سوخت و ساز بدن است  . محدودیت کالری شدید نیز باعث تغییر به سمت درصد بالاتری از ذخیره  چربی بدن، که خطر ابتلا به سندرم متابولیک و دیابت نوع 2 را افزایش می دهد میشود.

مگر اینکه تحت نظارت پزشک کالری زیر 1200 در طول روز مصرف کنید . در غیر این صورت، شما در تلاش برای به دست آوردن مواد مغذی به اندازه کافی برای سوخت فعالیت های خود و ارضای گرسنگی خود را نخواهید داشت.  به خاطر داشته باشید که زمانی که شما به سرعت وزن کم می کنید  ممکن است در معرض خطر ذخیره چربی بیشتر و عضلاتی  کمتر  باشید  به خصوص اگر شما بیش از 50 سال داشته باشید.

 

 


3- مکمل هایی که وعده های بزرگ می دهند

به نظر چیزهای خوبی می  آیند اگر واقعا درست کار کنند. بر خلاف سازندگان داروهای تجویزی، شرکت هایی که مکمل می سازند حتما لازم نیست تا ثابت کنند محصولاتشان امن و کاربردی است، حتی  محصولاتی که ادعا می کنند طبیعی اند لزوما امن و برای شما خوب نیست.

اگر شما برای اولین بار در حال فکر کردن در مورد مصرف هر نوع محصول کاهش وزن هستید از پزشک خود بخواهید. بهتر است بر روی آنچه که برای کاهش وزن به اثبات رسیده تمرکز کنید  که شامل رژیم غذایی شما نیز می شود.

 

 

4- برنامه های سم زدایی و رژیم های پاک سازی

در بهترین حالت، پاک سازی  باعث کاهش وزن  به دلیل از دست دادن  وزن آب و مدفوع می شود  اما می تواند خطرناک باشد. برنامه های پاکسازی باعث حمله  خطرات کم آبی، عدم تعادل الکترولیت،می شوند .

از دست دادن مقدار زیادی مایعات  بدون نظارت پزشک خطرناک است، و هنگامی که با نخوردن غذا همراه می شود  حتی ریسک  آن افزایش می یابد .بدن شما به صورت  منحصر به فرد برای سم زدایی و دفع سموم تنظیم شده  بنابراین پاکسازی غیر ضروری و می تواند سیستم بدن شما را با عوارض جدی مواجه سازد .

به جای سم زدایی، بیشتر به آنچه که می خورید فکر کنید  اگر شما می خواهید بدن خود را  پاک سازی  و یا سم زدایی کنید ، نوشیدن مقدار زیادی آب و خوردن مقدار زیادی از غذاهای با فیبر بالا به شما کمک می کند .

پاکسازی شامل مجبور کردن خود به استفراغ، جویدن غذا و تف کردن آن، و سوء استفاده از مسهل ها می شود این رفتارهای ناسالم و پرخطر در محیط های دانشگاهی غیر معمول نیست و مشکلات جدی برای سلامتی  در برخواهد داشت، اولین گام در توسعه اختلالات تغذیه ای است.

اسید در معده بسیار قوی است. اسید قوی جهت آماده سازی غذا برای هضم و جذب لازم است. محتویات معده قرار است در معده باقی بماند، نه اینکه وارد  گلو و دهان شود.  استفراغ اسیدی می تواند در مری و دهان و بر روی مینای دندان سبب فرسایش شود. این می تواند خطر ابتلا به برخی سرطان ها و پوسیدگی دندان را افزایش دهد.

پاکسازی منظم با استفراغ و یا سوء استفاده از مسهل ها  نیز باعث از دست دادن مایعات اضافی بدن است  که می تواند باعث از دست دادن آب و عدم تعادل الکترولیت جدی  شود.

تمام این اشکال کاهش وزن خطرناک هستند، اما خطرناک ترین آن ها  استفاده از قی آور ها است. یک دوز از آن  می تواند بی نظمی قلبی را آغاز کند و حتی به ایست قلبی منجر شود."

پاکسازی در تمامی اشکال آن هیچ راه درستی  برای کاهش سایز کمر نیست. خوردن و نوشیدن سالم یک رویکرد کاهش وزن بسیار امن تری است.

 

 

5- ورزش افراطی

ورزش شدید ممکن است برای تلویزیون خوب باشد!. اما در دنیای واقعی، می تواند سبب مشکلات گردد. این امر باعث سایش شدید و پارگی شده و  خطر آسیب، کم آبی بدن و عدم تعادل الکترولیتی را افزایش می دهد و از نظر روانی ورزش تبدیل به مجازات غذا خوردن می شود .

محققان توصیه میکنند حداقل 30 دقیقه ورزش های هوازی نسبتا شدید 5 روز در هفته یا روزی 20 دقیقه ورزش شدید هوازی 3 روز در هفته به همراه تمرین قدرتی که تمام عضلات اصلی را به کار گیرد  دو تا سه بار در هفته . برخی از مردم فکر می کنند هرچه  بیشتر ورزش کنند  بهتر است. این نوع از ورزش وسواسی می تواند زندگی شما  را از راه ناسالم تحت کنترل بگیرد  نگاهی معتدل  به  ورزش کردن داشته باشید و مسافت های  طولانی تری پیاده روی کنید.

 

 

6- مواد مخدر قانونی و غیر قانونی

استفاده از مواد مخدر به غیر از داروهای کاهش وزنی که از طریق نسخه  پزشک در نظر گرفته شده برای کاهش وزن تجویز می شود یک اشتباه با عواقب خطرناک است.


"خطرات بالقوه در ارتباط با سوء استفاده از مواد مخدر از جمله کوکائین، ، افزایش استفاده از  داروهای تجویز شده برای اختلال تمرکز، اختلالات تیروئید یا دیابت سبب از دست دادن وزن بسیار بیشتر از آن چه که به  نفع سلامت شماست  می شود  و ممکن است خطرات شامل اعتیاد، اضطراب، سردرد شدید، سکته مغزی و قلبی، ریه، مشکلات کلیوی شود.

استفاده از مواد مخدر برای هر هدفی بدون نظارت پزشکی خطرناک است.

 

 

7- سیگار کشیدن

همه ما می دانیم که کشیدن سیگار خطرات سلامتی بی شماری دارد. در عین حال برخی مردم - به خصوص جوانان - استفاده از سیگار را به عنوان یک استراتژی رژیم غذایی می دانند .

نیکوتین به عنوان یک مهار کننده های اشتها نشان داده شده است ، اما خطرات ناشی از سیگار کشیدن بسیار سنگین تر از هر گونه مزایای دیگر آن است.

سیگار کشیدن تقریبا به همه اعضای بدن؛ آسیب می رساند و سبب سرطان  و همچنین بیماری های  قلبی عروقی، تنفسی و بیماری های دیگر می شود و به طور کلی  کاهش سلامت در افراد سیگاری مشهود است .
فراتر از خطرات بهداشتی متعدد، افزایش وزن ، اغلب یک اثر جانبی افراد سیگاری است که  سعی می کنند این عادت را ترک کنند. 

اما اگر به هر دلیلی سیگار می کشید ، دست کم برای از دست دادن وزن این کار را نکنید.

 

 

 بهترین روش کاهش وزن

یک رژیم غذایی که برای سبک زندگی شما کار می کند را انتخاب نمایید. بهترین رژیم غذایی که شما می توانید در  بلند مدت از آن پیروی کنید، استفاده از عقل سلیم، گوش دادن به بدن خود است، این کار سبب  آگاهی از آنچه که می خورید می شود به جای استفاده از طرح های کاهش وزن گران و خطرناک و بی ارزش و یا محصولاتی که اثبات نشده اند.


اگر شما نگران آن هستید که روش های کاهش وزن تان شدید و یا ناسالم است به دنبال مشاوره از دکتر یا متخصص خود باشید .

منبع: WebMd
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید