preloader

8 علامتی که نشان میدهد شما به تحرک بیشتری نیاز دارید


8 علامتی که نشان میدهد شما به تحرک بیشتری نیاز دارید
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10901 اشتراک گذاری :

ورزش علاوه بر اینکه  می تواند به شما کمک کند تا وزن کم کنید، از طرق دیگر هم به بهبود سلامت و رفاه  شما کمک کرده و شگفت زده تان می کند. اگر شما یک یا چند نشانه زیر را دارید نشان میدهد از تحرک کافی برخوردار نیستید.
 

به طور مداوم احساس خستگی میکنید


اگر شما حتی با مصرف مواد غذایی مناسب و داشتن خواب کافی باز هم در اغلب اوقات خسته هستید شاید نیاز به کمی فعالیت بیشتر دارید.  ممکن است این نکته  به نظر کمی متضاد برسد، اما یک مطالعه از دانشگاه جورجیا نشان داد که تنها روزی 20 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط و سه بار در هفته سطح انرژی را 20 درصد  افزایش می دهد .  محققان می گویند این یافته نشان می دهد که چگونه ورزش به طور مستقیم بر سیستم عصبی مرکزی اثر  می گذارد  و باعث کاهش خستگی می شود و توانایی فرد را  در برخی موارد تا 65 درصد هم  افزایش می دهد .

یک شی در حرکت باید در حرکت باقی بماند، داشتن انگیزه حرکت  حتی  می تواند یک تخته سنگ بزرگ را نیز به حرکت وا دارد !! ترفندهای بیشتری برای غلبه برخستگی و افزایش انرژی بیابید.

 

داشتن درد های ناگهانی


ما همگی درد ناگهانی کمر یا  زانو را  صبح ها هنگام بیدار شدن از خواب و پایین آمدن از تخت تجربه کرده ایم در این زمان معمولا صبر می کنیم تا درد از بین برود در حالی که مربیان بدن سازی توصیه به حرکت کرده اند.  فقط در حال حرکت است که  ماهیچه های شما و مفاصل حرکت می کنند در نتیجه  خون پمپاژ شده  و به آن منطقه از بدن  می رسد در نتیجه  درد را کاهش می یابد. حتی افرادی که  با درد طولانی مدت مواجه شده همراه با آرتریت روماتوئید هستند  می توانند حرکت روزانه و توانایی انجام کارهای روزمره را با  ورزش منظم  خود  بهبود بخشند. پس از تمرین تان از مواد غذایی که به طور طبیعی مسکن درد هستند مصرف کنید.

 

استرس دارید


سطح استرس افراد به طور کلی افزایش یافته است.  از نظر آماری، این نظریه درست است . محققان نشان دادند  که تنش 18 درصد در زنان و 24 درصد برای مردان از سال 1983 تا سال 2009 افزایش یافته . نگرانی ما در مورد امور مالی افزایش یافته و ما به طور مداوم توسط رسانه ها در معرض  بمباران اطلاعات هستیم و با برنامه های بیش از حد و فشرده سر خود را شلوغ کرده ایم. تمام این مسائل موجب افزایش استرس است.  اما می توان با راه رفتن، دویدن، یا تقویت بدن خود برای 20 تا 30 دقیقه سه تا چهار بار در هفته به اندازه کافی و به میزان قابل توجهی اضطراب را کاهش داد. تحقیقات نشان می دهند که اضافه کردن موسیقی به ورزش باعث می شود که ورزش در مبارزه با استرس بیشتر موثر شود .اگر شما در حال مواجهه با یک تصمیم دشوار در زندگی شخصی یا کاری خود هستید احتمالا یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید، خارج شدن از خانه قدم زدن و گوش دادن به یک موسیقی است.

 

تنظیم هورمون ها
 

ورزش یک راه عالی برای کمک به تنظیم هورمون  های شما است. دقت کنید شما معمولا بعد از ورزش  احساس بهتری  دارید.  به عنوان مثال، افزایش سطح تستوسترون ، که می تواند از طریق ورزش انجام شود، کمک می کند تا سوخت و ساز بدن افزایش یافته، جوانی پوست حفظ شده و به دنبال آن مغز به درستی کار می کند.
 


هضم غذایتان طول می کشد


انجام 30 دقیقه  یا بیشتر پیاده روی سریع از افزایش اشتهای شما جلوگیری می کند و این کار  کمک خواهد کرد شام خود را  خوب هضم کنید.  همچنین  ورزش های هوازی سبب تسریع تنفس و ضربان قلب شما شده که به نوبه خود باعث بهبود انقباض عضلات روده می شود. در نتیجه، مواد غذایی هضم شده سریع تر از از روده  عبور و از بدن شما خارج می شوند  و احتمال یبوست کاهش می یابد  .حرکت داشتن به هر روشی (پیاده روی، دویدن، شنا، رقص، و حتی کشش و یا یوگا) به هضم کمک خواهد کرد.  افزایش سلامت معده شما با  تمرین و اضافه کردن مواد غذایی که سبب افزایش  باکتری های خوب روده به رژیم غذایی شماست محقق می شود.

 

راهکار های مدیریت زمان شکست می خورند


بسیاری از افراد از این موضوع گله دارند که کنترل زمان خود را از دست داده اند و نمی دانند  چگونه وقت خود را با توجه به ساختار کاری و تعهدات خانوادگی خود تنظیم کنند  . اینکه افراد چه چیزی می خورند چقدر می خوابند و چه مقدار در محل کار خود هستند سلامتی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد .  باید عادات بد، را کنار گذاشته به طور منظم ورزش کنیم . اکثر افراد موفق حتما  ورزش منظم  را بعد یا قبل از  کارهای روزانه خود انجام میدهند.

 

نیاز به کمک برای  غلبه در برابر هوس های غلط


این هوس ها شاید نوشابه ، سیگار ، و یا حتی آب نبات باشد.  اما همه ما عادت هایی اینچنین غلطی داریم.  برخی از افراد که به جای این عادات  ورزش میکنند با یک تیر دو نشان میزنند!

ورزش کمک می کند شما  فرم و تناسب اندام بهتری داشته و در عین حال از هوس بیهوده  منحرف شوید  از همین رو  برای معتادان به مواد مخدر و الکلی ها  ورزش به عنوان یک راه حل  برای جایگزین کردن  با عادات قدیمی توصیه شده  و جواب داده است . در یک تحقیق نشان داده شد تاثیر ترشح اندروفین که  همراه با آثار ورزش بر مغز است  مانند مواد اعتیاد آور عمل می کند .

 

خواب خوبی ندارید


اگر شما مشکل چرت زدن و یا کم خوابی دارید  ممکن است نیاز به حرکت بیشتری  در طول روزداشته باشید.  در یک تحقیق که نتیجه ی آن در یک  مجله پزشکی چاپ شد دریافتند که شرکت کنندگان میانسال و مسن بیخواب که ورزش کردند و در یک   اتاق خنک و تاریک به رختخواب رفتند هر شب 1.30 ساعت بیشتر از کسانی که در فعالیت های بدنی شرکت نمی کردند خوابیدند . اگر شما بی خوابی مزمن دارید و یا  به  تازگی  خوب نمی خوابید  ، انجام  برخی از فعالیتهای هوازی در طول روز کمک خواهد کرد مشکلتان بر طرف شود. 

منبع: RD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید