preloader

10 قاتل تمرکز


10 قاتل تمرکز
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11393 اشتراک گذاری :

 

مراقب باشید گرفتار قاتلین تمرکز نشوید!

آنها فقط باعث می شوند افکار شما از آنچه واقعا باید انجام دهید منحرف شود. یادگیری و به رسمیت شناختن ده قاتل تمرکز می تواند به شما کمک کند  تا با دوری از آن ها  و تخریب کار خود را متوقف کنید.
زمانی که ما در ، متمرکز بر کار خود هستیم از آن لذت می بریم ، همه چیز خوب جریان دارد  و ما از کار خود رضایت داریم  . اما به همان اندازه همه ما زمانی که به نظر می رسد  نمی توانیم تمرکز خود را حفظ کنیم را تجربه کرده ایم و گاه تلاش ما بی فایده بوده و کار را رها کرده ایم .عدم تمرکز به نظر می رسد واقعا سخت و طاقت فرسا است.

بنابراین چه چیزی باعث تفاوت در تمرکز می شود ؟ خوب ما می توانیم با این 10 قاتل مختلف تمرکز به صورت روزانه روبرو شویم.  بسیاری از آنها مربوط به  مسائل داخلی در درون خودمان مانند خستگی است اما برخی دیگر خارجی است بنابراین تصمیم می گیرید که قاتلان تمرکز خود را بشناسیم و یاد بگیریم که چگونه با آن ها مقابله کنیم.

آفات خارجی تمرکز مربوط به افراد اطراف ما و محیط زیست ماست، و بسیاری از آنها منجر به بزرگترین مشکل در داشتن تمرکز است.


1-چند وظیفه ای بودن


همه ما دائم وظایف مختلف  رابه طور همزمان انجام می دهیم  و از یکی به دیگری می رویم درزندگی مدرن به نظر می رسد که ما به بیش از یک چیز در هر لحظه برخورد.می کنیم اما عدم توجه به هر کار خاص می تواند به اشتباهات و حوادث منجر شود.
و با وجود آنچه که ما فکر می کنم، تحقیقات نشان داده است که می تواند طولانی تر برای تکمیل وظایف در این راه، از اگر آنها در یک زمان پنجه هستند. اما روانشناس می گوید که گاهی اوقات چند وظیفه بودن  در واقع می تواند کمک به داشتن تمرکز کند با توقف در حواس پرتی ما او می گوید که توجه کم یا زیاد ما به کاری به  تحریک شدن و ترشح آدرنالین در ارتباط است. هنگامی که ما بیش از حد تحریک نیاز به مقابله با یک چیز در یک زمان و به سرعت برایمان مقدور می شود.
 

2- مسائل محیط اطراف


این مسائل شامل همکاران یا کارمندان ، یا مسائل اجتماعی و یا کاری می شود ، و همچنین اگر  محیط اطراف ناراحت کننده پر سر و صدا باشد. سعی کنید به دیگران اجازه دهید بدانند که شما مشغول هستید و نمی خواهید آشفته باشید  یا بطور شفاهی یا با علامت بر روی درب اتاق خود این را به آنان نشان دهید.  

زمانی که شما آزاد خواهد بود که دوباره، به طوری که شما به نظر نمی رسد 'نجس'. سعی کنید و پیدا کردن یک نقطه راحت آرام زمانی که غلظت مورد نیاز است.


3- زندگی اجتماعی تهاجمی


چک کردن ایمیل ها و پست های صوتی از خانواده و دوستان، در پاسخ به پیام های فوری و یا چک کردن سایت های رسانه های اجتماعی برای به روز رسانی تا مقدار بسیار زیادی میتواند تمرکز شما را از مسایل اصلی منحرف کند.


4-. کسالت


هنگامی که مقابله با طولانی، کار کسل کننده ما دست خوش پیشامد میشه غلظت ما را پیدا کنید - به دنبال یک حواس پرتی تحریک کننده است. در کتاب خود پیدا کردن منطقه تمرکز شما: یک طرح جدید موثر برای شکست حواس پرتی و اضافه بار لوسی جو پالادینو می گوید این یک نمونه از زیر تحریک منجر به ناتوانی در تمرکز است.

این زمانی است که آن را در کارهای دیگر - به منظور تحریک مغز و افزایش توجه همهنگ روش کار برای کوتاه مدت، دوره شدید، پاداش شما را با وقفه های مکرر و یا رفتار های دیگر مانند یک پیاده روی سریع یا یک نوشیدنی.



5-نگرانی و استرس


آن می ایستد به همین دلیل است که اگر نیمی ذهن خود را بر روی مسائل دیگر مانند پول و یا رابطه نگرانی، شما در حال کار نمی دادن در دست توجه کامل خود را. همچنین در حال حل مشکلات خود نیست، بنابراین ذهنی حل و فصل که توجه کامل خود را به کار فعلی خود را در حال حاضر، و مجموعه ای در مورد پیدا کردن برخی از راه حل برای مشکلات خود پس از آن، مانند صحبت کردن به کسی در مورد آن.
اگر به خاطر سپردن کارهای دیگر شما را منحرف، ارسال لیست "به انجام" و نذر به اجازه رفتن، هر یک از آیتم یک بار آن را نوشته برای حضور ذهن توصیه به مراقبه شده  و با توسعه توانایی تمرکز از حواسپرتی جلوگیری به عمل می آید.

 

6-. مسائل مربوط به سلامت


اگر ما ناخوش باشیم و یا درد داشته باشید  سخت تر تمرکز می کنید و گاهی اوقات ممکن است صبر کنید تا بهبود یابید . با بیماری های کوتاه مدت در صورت امکان مقابله کنید  از جمله مصرف مسکن برای سردرد و غیره اما به دنبال کمک های حرفه ای برای هر چیزی از ماهیت طولانی مدت آن استفاده کنید . و از آنجایی که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است  حفاظت از سلامت خود با ورزش و تغذیه مناسب  می تواند سود بهتری در دراز مدت به همراه داشته باشد


7- دارو


برخی از داروها، به ویژه انواعی  که برای افسردگی شناخته شده توانایی تمرکز را تحت تاثیر قرار می دهد  اگر شما فکر می کنید ممکن است تحت تاثیر بد داروها قرار گرفته باشید  به دکتر خود مراجه  کنید تا  قادر به تجویز یک جایگزین و یا کاستن از دوز دارو باشد  و یا برای افسردگی شما به جای دارو ،  مشاوره بهتر کار کند .


8- گرسنگی / تغذیه نامناسب


اگر ما گرسنه، و یا به همان اندازه بیش از حد سیر باشیم توانایی تمرکز تحت تاثیر قرار می گیرد  تغذیه ما به طور کلی می تواند اثر زیادی بگذارد . یک مطالعه در کانادا نشان داد زمانی که به افراد بالای 65 سال یک مکمل ویتامین  داده شد حافظه کوتاه مدت آن ها را افزایش داد  و، تمرکز و مهارت حل مسئله را بالا برد .
روانشناس پاتریک معتقد است  مواد غذایی ده قانون طلایی دارد که به دنبال آن مطمئن شوید رژیم غذایی شما حداکثر سلامت روانی شما را تامین می کند . از  قوانین اجتناب از غذاهای تصفیه شده و حاوی قند ، و خوردن پنج وعده یا بیشتر میوه و سبزیجات در روز است که می توان نام برد
 

9- خستگی


اگرچه نیازهای فردی هر کس  برای خواب بسیار متفاوت است؛ اما همیشه زمانی که شما از خواب محروم هستید تمرکزتان بهم می خورد  خستگی همچنین می توانید با شرایطی مثل افسردگی همراه باشد، یا ناشی از تمام شدن انرژی و نیاز به انرژی گرفتن دوبتره است  

10-  مبارزه با ریتم های زندگی خود


اکثر مردم قادر به انجام دادن کارهای مبهم نیستند و کاررا زمان خاصی از روز بهتر انجام می دهند این ها به ریتم های زندگی شخصی ما هستند ، به ریتم های زندگی خود توجه کنید  و بفهمید  که بهترین زمان روز برای داشتن  بهترین اثر کار شما چقدر است
بنابراین در حال حاضربفهمید که کدام یگ از دلایل گفته شده دلیل برهم خوردن  تمرکز شماست  و بهترین راه مقابله با آن چیست.

منبع: Steady health
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید