preloader

کارشناسان WHO معتقدند تلفن های همراه ممکن است سبب بروز سرطان مغز شود


کارشناسان WHO  معتقدند تلفن های همراه ممکن است سبب بروز سرطان مغز شود
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10718 اشتراک گذاری :

در حال حاضر سازمان بهداشت جهانی دستگاه های الکترونیکی را به عنوان " سرطانزا برای انسانها" طبقه بندی کرده است

هیئتی از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کردند که تلفن های همراه ممکن است سبب بروز سرطان مغز می شود

پس از بررسی ده ها مورد از مطالعات که ارتباط احتمالی بین سرطان و تلفن های همراه را نشان می داد تلفن های همراه را به عنوان عامل احتمالی سرطان برای انسانها" طبقه بندی کردند و آنها را در همان شاخه ی آفت کش ها و د.د.ت و اگزوز موتور های بنزینی قرار داده اند. مشخص شد که افزایش خطر گلیوم، فرم بدخیم سرطان مغز، با استفاده از تلفن های بی سیم در ارتباط است.

تخمین زده شده که در سطح جهان 5 میلیارد تلفن همراه در حال استفاده است که بیشتر کاربران آنرا کودکان نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند.

کارشناسان می گویند کودکان آسیب پذیرترند.

جمجمه و پوست سر کودکان نازک تر است. بنابراین پرتو ها می توانند عمیق تر به درون مغز کودکان و جوانترها نفوذ کرده و روی سرعت تقسیم سلولی آنها تاثیر گذارد . تاثیر تابش می تواند بسیار بیشتر از این ها باشد .کارشناسان بین المللی به مدت هشت روز به بررسی داده های بدست آمده از نتایج درمعرض قرار گرفتن این تابش ها پرداختند و مطالعاتی در مورد سرطان در انسان و در حیوانات آزمایشگاهی، و سایر اطلاعات مربوطه در مورد ارتباط بین سرطان و نوع تابش الکترومغناطیسی موجود در تلفن های همراه، تلویزیون و مایکروفر انجام شد مقاله جدید مهم بود زیرا اولین و مهمترین آزمایش در سراسر جهان بود که تعداد زیادی از کاربران را که دسترسی به این تکنولوژی داشتند در سراسر جهان بررسی کرد

همچنین، دانشمندان شکاف قابل توجهی در تحقیقات پیدا کردند ، آن ها دریافتند که مناطق جالبب در تحقیقات است که اوضاع بهتری را به منظور تصمیم گیری در مورد استفاده از تلفن های همراه در آینده به ما نشان می دهد.

گروهی معتقدند طبقه بندی فرکانس رادیویی از تلفن همراه به عنوان عاملی احتمالی سرطان بر اساس شواهد محدودی بوده است

انجام بررسی های متعدد در گذشته همین نتیجه را به عنوان مثال در مورد سبزیجات ترش و قهوه هم داده است بر اساس همین طبقه بندی تلفن های همراه باعث سرطان می شود. بر این اساس ، شواهد محدودی از مطالعات آماری می تواند این نتیجه را داده باشد و ممکن است نیاز به بررسی های گسترده تری در این زمینه وجود داشته باشد

گروه کاری مورد بحث هیچ تحقیقات جدید دیگری در این راستا انجام نداد، بلکه همان مطالعات منتشر شده بررسی شده را مورد استناد قرار می دهد .

بر اساس ارزیابی های قبلی کمیسیون ارتباطات هیچ شواهد علمی که ثابت کند استفاده از تلفن همراه می تواند به سرطان منجر شود وجود ندارد سازمان غذا و دارو نیز نتیجه گیری کرد هیچ شواهد علمی مبنی بر اینکه تلفن های همراه با هر گونه مشکلات بهداشتی در ارتباط باشند نیست . "

نتایج تحقیقات در سال های اخیر در مورد خطرات بهداشتی ناشی از تلفن های همراه با نتایج قبل متناقض بوده است. به تازگی ، محققان بریتانیایی گزارش داده اند که تلفن های همراه خطر ابتلا به سرطان مغز را افزایش نمی دهد.

آن ها هیچ تغییر معنی داری میان بروز سرطان مغز در مردان و زنان از تجزیه و تحلیل داده ها در موارد تازه تشخیص داده شده سرطان مغز در بین سالهای 1998 و 2007 نیافتند . در خالی که این سال ها اوج استفاده از موبایل ها بود
یک افزایش بسیار کوچک (0.6 بیشتر در هر 100،000 نفر) در بروز سرطانها از لوب تمپورال مغز وجود دارد. محققان گفتند، این آثار به 31 مورد اضافی در هر سال در جمعیت انگلستان از نزدیک به 52 میلیون نفر است.

اما نویسندگان این مطالعه اشاره می کنند که سرطان لوب آهیانه مغز، مخ و مخچه در مردان انگلیسی کمی در طول دوره مطالعه کاهش یافت

اگر شما دغدغه مبارزه با این بیماری را دارید، به طرح جامع ملی کرشمه بپیوندید...

منبع: Everyday health
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید