preloader

10 نکته برای اجتناب از ابتلا به سرطان


10 نکته برای اجتناب از ابتلا به سرطان
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11017 اشتراک گذاری :

بسیاری از مردم فکر می کنند ابتلا به سرطان به طور کاملا ژنتیکی است و نمی توان از آن اجتناب کرد، اما این درست نیست. رفتارهای سالم می تواند از حدود نیمی از مرگهای ناشی از سرطان جلوگیری کند.

در اینجا به 10 تغییر در شیوه زندگی که همگی بر اساس آخرین تحقیقات  می توانند شانس ابتلا به سرطان را بکاهند اشار می کنی.

  1. سیگار نکشید و از هر گونه محصولات توتون و تنباکو اجتناب کنید.  اگر شما قبلا سعی به ترک آن ها کرده اید و جواب نداده مجددا تلاش کنید تا به نتیجه برسید.
  2. برای تشخیص سرطان به طور منظم نزد دکتر خود رفته و در فواصل زمانی و سنی مختلف  شرایط روده بزرگ، پستان، پروستات، دهانه رحم و پوست خود را چک کنید. تشخیص سرطان در مراحل  اولیه تا حد زیادی می تواند شانس شما را برای درمان افزایش دهد وسبب کاهش خطر ابتلا به مرگ ناشی از این بیماری شود.
  3. از مصرف الکل خود داری کنید.
  4. از پوست خود در برابر خورشید محافظت کنید. استفاده از کرم های ضد آفتاب هر بار که از منزل  خارج می شوید ترجیحا با SPF بالاتر از 30 که پوست را در برابر هر دو اشعه UVA و UVB محافظت می کند. پوشیدن کلاه و عینک نیز میتواند تا حد خوبی موثر باشد.
  5. داشتن یک سبک زندگی فعال.  لازم نیست که یک ورزشکار حرفه ای شوید. فعالیت هایی مانند پیاده روی تند، دوچرخه سواری، رقص و یا هر ورزشی که ضربان قلب شما را افزایش دهد و باعث شود شما عرق کنید مفید  خواهد بود.
  6. نگه داشتن وزن در محدوده طبیعی متناسب با قد.  این بدان معناست که شاخص توده بدنی  (BMI) از 25 به پایین باشد. (شما می توانید BMI  خود را با ماشین حساب آنلاین محاسبه کنید) سعی کنید از 5 تا 10 پوند بیشتر از وزنی که در سن 18 سالگی داشتید بیشتر نشوید.
  7. اجتناب از گرفتن هورمون درمانی در یائسگی.  اگر شما نیاز به هورمون دارید، استفاده خود را به کمتر از پنج سال محدود کنید.
  8. مصرف برخی داروهای ضد سرطان بعد از مشورت با یک دکتر. برای کاهش خطر ابتلا به سرطان  مصرف چند دارو که برای این کار موثر بوده و آزمایش شده را با تشخیص دکتر مصرف کنید.
  9. اجتناب از قرار گرفتن در معرض مواد سرطان زا . قرار گرفتن در معرض تابش و برخی از مواد شیمیایی می توانند باعث ایجاد سرطان شود.
  10. یک رژیم غذایی مناسب در جهت کاهش خطر سرطان. نقش رژیم غذایی در سرطان هنوز قطعی نشده، اما تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم غذایی گیاهی با خطرات کاهش چندین سرطان در ارتباط است، به ویژه برای سرطان روده بزرگ. دستورالعمل این رژیم عبارتند از: مصرف گوشت قرمز کمتر از 4 اونس در هر روز به طور متوسط . مصرف نکردن گوشتهای فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس ؛ خوردن انواع سبزیجات غیر نشاسته ای و میوه ها هر روز، حداقل پنج وعده؛ و به حداقل رساندن مصرف شکر و نوشیدنی ها ی شیرین ، آب میوه، دسر و آب نبات، نان تصفیه شده و شیرینی.

اگر شما دغدغه مبارزه با این بیماری را دارید، به طرح جامع ملی کرشمه بپیوندید...

منبع: Livescience
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید