preloader

چگونه از نگرانی در مورد همه چیزجلوگیری کنیم


چگونه از نگرانی در مورد همه چیزجلوگیری کنیم
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10567 اشتراک گذاری :

آیا شما به طور مداوم در مورد امور مالی،کاری و روابط خود نگران هستید؟

در اینجا به شما می گوییم که تفاوت بین نگرانی "عادی" و اضطراب چیست و چگونه بر اختلال و درگیری افکار اضطرابی تان برای همیشه فائق آیید.

چگونه می توانم نگرانی ام را در مورد همه چیز متوقف کنم؟

متاسفانه شاید نا امید کننده بنظر رسد ،اما باید گفت اینکه شما بتوانید به طور کامل افکار نگران کننده تان را از خود دور کنید امکان پذیر نیست، چرا که آن بخشی طبیعی از زندگی ماست. در حال حاضر، تعریف "همه چیز"  به این معنی است که آیا شما در مورد طیف بزرگی از موضوعات نگران کننده مانند ضرب العجل ها، امور مالی، رابطه خود با دیگران ، پدر و مادر، صلح جهانی .. نگران هستید وآیا این نگرانی ها با کار و یا زندگی خانوادگی تان تداخل ایجاد کرده است؟ این افکار اختلال اضطراب نیست و به  نگرانی تعمیم داده می شود

راهکارهایی وجود دارد که شما می توانید برای کاهش میزان اضطراب از آن ها کمک بگیرید، ورزش بسیار مفید است. منظور از ورزش فقط قدم زدن تفریحی نیست؛ به طور کلی نشان داده شده است انجام 30 دقیقه ورزش شدید چهار یا پنج بار در هفته برای کاهش اضطراب مفید است که ممکن است خیلی سخت بنظر رسد ، اما ارزش سرمایه گذاری زمان برای سلامت جسم و روان را دارد  .

همچنین، 15 دقیقه در روز برای تعیین نگرانی هایتان زمان بگذارید،یک لیست از چیزهایی که شما را در شب بیدار نگه می دارند تهیه کنید .به این ترتیب، شما در این زمان خودتان را پیدا می کنید و در طول بقیه روز با فکر کردن به نگرانی ها خود را فرسوده نخواهید کرد و می توانید افکار نگران کننده خود را برای آن دوره برنامه ریزی شده حفظ کنید .

 یکی دیگر از روش های توصیه شده این است که به نگرانی های خود پاسخ ندهید به خودتان بگویید آیا من می توانم تمام این نگرانی ها را حل کنم ؟ اگر پاسخ مثبت است، پس بدانید این افکار فقط اضطراب است،و از پاسخ به نگرانی جلوگیری کنید .با تشخیص نگرانی و اضطراب از یکدیگر ،به جای اینکه اجازه دهید آن ها شما را کنترل کنند شما می توانید آن ها را مدیریت کنید .

اگر صحبت کردن با خودتان جواب نداد سعی کنید با شکستن چرخه با کاری فیزیکی و آرامش بخش ذهنتان را منحرف کنید مانند گرفتن یک دوش آب گرم. همچنین می توانید تمرین تمرکز کنید مثل انجام مراقبه برای کاهش و بهبود خلق و خویتان ، این کار به شما کمک می کند تا  به خودتان برای تشخیص افکار بیهوده و بی اهمیت آموزش دهید. برای این کار می توانید از یک برنامه یا آموزش صوتی کمک بگیرید ، و یا می توانید با یک گروه و از مربی آموزش بگیرید. متوجه بودن یک ابزار فوق العاده برای مدیریت نگرانی های شما در دراز مدت است

منبع: health.com
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید