preloader

سردرد های سینوسی: علائم، درمان و آلرژی سینوسی


سردرد های سینوسی: علائم، درمان و آلرژی سینوسی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 14269 اشتراک گذاری :

سینوسهای شما فضاهای پر از هوا در داخل پیشانی، پاها و پشت پل بینی شما هستند هنگامی که آنها ملتهب می شوند - معمولا به علت واکنش آلرژیک و یا عفونت - متورم شده و باعث ایجاد مخاط بیشتر می شوند و در این حال کانال هایی که آنها را تخلیه می کنند می توانند مسدود شوند.
ایجاد فشار در سینوس ها موجب درد می شود که فرد در این حالت احساس سردرد می کند.


علائم
شما درد عمیق و دائمی در گونه ها، پیشانی یا پل بینی خود احساس خواهید کرد. در این هنگام ناگهان در سر احساس  فشار می کنید و معمولا درد افزایش می یابد. در عین حال ممکن است علائم سینوسی دیگری نیز داشته باشد، از قبیل:
آبریزش بینی
احساس گرفتگی در گوش
تب
تورم در صورت

سایر انواع سردرد های تکرار شونده، مانند میگرن یا سردرد عصبی معمولا با سردرد سینوسی اشتباه گرفته می شوند. از آنجا که درمان مورد نیاز شما بستگی به نوع سردرد تان دارد، مهم است بدانید که آیا علایم شما توسط سینوس شما ایجاد می شود یا خیر. اگر یک انسداد سینوسی، مثل یک عفونت، علت واقعی باشد، احتمالا تب دارید.
معمولا پزشک شما می تواند بگوید که آیا سینوس های شما بر اساس نشانه هایی که شما توصیف می کنید و معاینه فیزیکی که انجام داده است مسدود شده اند، اما در بعضی موارد، شما ممکن است نیاز به اسکن CT یا MRI داشته باشید.


درمان
هدف این است که معمولا علائم را از بین برده و عفونت درمان شود . ممکن است برای مدت کوتاهی آنتی بیوتیک ، و آنتی هیستامین مصرف کنید.

شما همچنین می توانید از بازکننده های بینی استفاده کنید، اما فقط تا 3 روز. استفاده طولانی تر می تواند نشانه های شما را بدتر کند.
شما همچنین می توانید از داروهای مسکن استفاده کنید و یا اگر آن ها کارساز نبود، پزشک معمولا کورتیکواستروئیدها را تجویز می کند تا التهاب سینوسی تان را کاهش دهد. اگر یک واکنش آلرژیک سبب سوزش شما شود، ممکن است به یک درمان آلرژیک پیشگیرانه نیاز داشته باشید.
شما همچنین می توانید با ترفندهای ساده در منزل، مانند خوردن مایعات بیشتر، استفاده از یک بخور یا اسپری بینی بینی، احساس راحتی کنید.
اگر اغلب داروهای مسکن را مصرف می کنید، ممکن است برای کاهش سردرد نیاز به دریافت  دارو های بیشتری داشته باشید. مهم است که سابقه پزشکی خود را اگر برای مدت زمان طولانی مسکن استفاده می کنید با پزشک خود در میان گذارید داروی ضد انعقاد خون همچنین می تواند فشار خون شما را بالا ببرد، بنابراین اگر فشار خون بالا دارید، قبل از مصرف آن با پزشک خود صحبت کنید.
در موارد نادر، پزشک ممکن است جراحی سینوسی را برای حذف پولیپ ها یا باز کردن سینوس های کوچک یا دائمی توصیه کند.


آلرژی و سردردهای سینوسی
همیشه شنیدیم که آلرژی باعث سردرد سینوسی می شود؟ قضیه به این سادگی ها هم نیست
آلرژی می تواند باعث انسداد سینوسی شده و به سر شما صدمه بزند. درمان آلرژی می تواند این تراکم در سینوس ها را کاهش دهد، اما سردرد شما را تسکین نخواهد داد. شما معمولا باید با دو راه جداگانه درمان شوید. برای اطمینان باید دکتر خود را ببینید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظرات کاربران
سدنا بحری 1399/05/13
سلام بنده به دلیل علایم سرما خوردگی سه روز هرروزی سه بارآب نمک داخل بینی ام زدم الان خیلی سوزش بینی وسر درد دارم خواهشا راهنمایی کنید
نظرات کاربران
پاسخ شفاجو 1399/05/14
<p>سلام خانم بحری، شما میتونید توی قسمت مشاوره پزشکی سوال خودتون رو بپرسید، ما جواب پزشک متخصص رو برای شما ارسال میکنیم. امیدوارم همیشه سلامت باشید</p>