preloader

دارچین و عسل؛ آیا به کاهش وزن کمک میکنند؟


دارچین و عسل؛ آیا به کاهش وزن کمک میکنند؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10677 اشتراک گذاری :

آیا دارچین و عسل همان راه سریعی هستند که به آن نیاز داشتید؟

وقتی بحث از کاهش وزن میشود، بسیاری به دنبال یک راه سریع هستند. همه میدانیم که ورزش و رژیم غذایی مناسب بهترین گزینه های ما هستند، اما آیا هیچ روش راه کوتاه دیگری وجود دارد؟

یکی از روش هایی که این روزها از آن بسیار صحبت میشود استفاده از دارچین و عسل در رژیم روزانه است.

بسیاری ترکیب دارچین و عسل را به چای خود اضافه میکنند، آن ها را به تنهایی میخورند یا آنها را روی غلات و غذاهای دیگر میریزند. اما آیا شما میتوانید فقط با خوردن عسل و دارچین وزن از دست دهید؟

دارچین چه خواص خوبی دارد؟

دارچین که معطر و طعم دهنده است، قدمتی به اندازه ی تاریخ دارد. مصریان باستان از آن برای مومیایی کردن استفاده میکردند و در دوره ی سلطنت رومیان ارزشی تا پانزده برابر نقره‌ داشت.

 تعدادی خواص دارویی با دارچین مرتبط هستند. تحقیقات نشان داده که دارچین اثرات ضد میکربی و ضد انگلی دارد. همچنین دارای آنتی اکسیدان بوده و به ترمیم زخم ها کمک میکند و حتی ممکن است باعث کاهش فشار خون و کلسترول شود.

عسل چه خواص خوبی دارد؟

کلمه ی عسل  (Honey)با عشق، نشاط و سلامتی مرتبط است. در واقع عسل خواص خوب بسیار زیادی دارد. بیشتر این خواص مربوط به عسل خام و پاستپریزه نشده است. برای استفاده ی بهینه از خواص عسل، بهترین روش نگه داشتن آن در خام ترین و دست نخورده ترین شکل خود است. گرم کردن باعث تغییر در طبیعت آن می شود.

قبل از هر نکته ای، استفاده از عسل به طور موضعی یک عامل ضد میکروبی محسوب می شود. به خاطر غلظت، pH پایین و هیدروژن پروکسایدی که آنزیم های آن تولید میکنند میتواند از عفونت باکتریایی جلوگیری کند. در واقع تحقیقات نشان میدهد که برای درمان زخم های عفونی بسیار موثر است. همینطور برای درمان سوختگی مفید است.  همچنین برای درمان سرفه به اندازه ی بعضی داروهایی که بدون نسخه استفاده میشوند مثل دیفن هیدرامین و دکسترومتورفان موثر است.

تحقیقات در رابطه با دارچین و عسل چه میگویند

در حالی که ادعاهایی در رابطه با خواص عسل و دارچین برای کاهش وزن میشود، تحقیقات زیادی در رابطه با این ترکیب نشده است. بعضی تحقیقات ارتباطاتی نشان میدهند.

برای مثال تحقیقی در سال 2017 نشان داد که ترکیب سینامالدهید ممکن است ترموژنز را فعال کند. در طول ترموژنز بدن شما گرما تولید میکند و در طی این فرایند کالری میشوزاند.

تحقیقی دیگر در سال 2011 نشان داد که جایگزین کردن عسل به جای قند و شکر میتواند جلوی افزایش وزن را بگیرد.

تحقیق دیگری در سال 2010 نشان داد عسل میتواند هورمون هایی را فعال کند که جلوی اشتها را میگیرند.

هرچند هیچ تحقیقی به طور قطع نشان نداده که عسل و دارچین میتوانند باعث کاهش وزن شوند.

آیا در استفاده در آن ها باید احتیاط کرد؟

یکی از گونه های متداول دارچین (دارچین چینی)، حاوی مقدار زیادی کومارین است. کومارین که در بسیاری از گیاهان یافت میشود میتواند برای درمان ورم و همینطور حفظ آب استفاده میشود.

موسسه ی فدرال ارزیابی ریسک در آلمان اعلام کرده که حتی دوزهای کوچک کومارین اگر بیش از دو هفته استفاده شوند میتوانند باعث آسیب به کبد شوند. افرادی که دارای بیماری های کبدی دارند در معرض خطر بیشتری هستند.

آیا به این معناست که نباید از دارچین استفاده کنید؟ نه اینطور نیست!

اگرچه شما به صورت روزانه از عسل و دارچین استفاده میکنید مطمئن شوید که دارچین شما از نوع سیلون باشد که حاوی مقدار بسیاری کمتری از کومارین است. در شکل پودر شده غیر ممکن است که بتوان تفاوت دارچین سیلون و غیر سیلون را تشخیص داد. برای اینکه مطمئن باشید از دارچین سیلون استفاده میکنید شاید لازم باشد آن را از ادویه فروشی های معتبر خریداری کنید.

نتیجه گیری

هرچند نظرات در رابطه با کاهش وزن به وسیله عسل و دارچین متفاوت است، خوردن روزانه ی ترکیب عسل و دارچین ( یک قاشق چای خوری عسل و نصف قاشق چایخوری دارچین) در یک فنجان چای سبز یا به اضافه کردن آن به موز حداقل طعم خوبی خواهد داشت.

منبع: healthline
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید