preloader

لابیاپلاستی چیست و چرا باید بانوان در مورد آن بدانند؟


لابیاپلاستی چیست و چرا باید بانوان در مورد آن بدانند؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10451 اشتراک گذاری :

جهانی مملوء از اتفاقات باورنکردنی در حوزه جراحی های زیبایی آن هم در حیطه بانوان می تواند هر فردی را برای این دست جراحی ها ترغیب کند. اعمال جراحی مربوط به ناحیه تناسلی بانوان امروزه به گونه ای است که تغییراتی که به دلیل افزایش سن و زایمان به وجود آمده است را برطرف می کند.

بی وقفه به جراحی ای می پردازیم که در حال حاضر بسیار محبوب و مطلوب واقع شده؛ بله، لابیاپلاستی در بانوان.

دکتر میترا بهمن پور جراح زیبایی زنان در رابطه با این جراحی پرطرفدار توضیحات لازم را می دهد تا شما بتوانید با آگاهی بیشتر در رابطه با این عمل تصمیم بگیرید.

لابیاپلاستی چیست؟

آن چیزی که بانوان را به انجام این جراحی متمایل می کند بی شک تغییرات ناشی از زمان، بارداری، رابطه جنسی و گاها ژنتیک است.

بزرگی لابیاها در ناحیه تناسلی علاوه بر ایجاد نازیبایی یکی از عاملین کاهش میل جنسی نه به عنوان عامل تاثیر گذاری مستقیم بلکه با یک مسیر غیر مستقیمی به نام کاهش اعتماد به نفس است. اغلب بانوانی که در ناحیه تناسلی با بزرگی لابیاها و تیرگی آن ها مواجه هستند از برقراری رابطه جنسی شرمسارند، اما این تنها نتیجه روانی در این عارضه است.

گاها بانوان از اینکه در زمان پوشین لباس های جذب دچار مشکل هستند و یا بزرگی لابیاها منجر به ابتلای عفونت های واژن به طور مکرر در آن ها می شود شکایت دارند. اما راه چاره چیست؟

در زمانی نه چندان دور این عارضه برای بانوان درمان ناشدنی و غیر قابل تغییر بود، اما در حال حاضر پیشرفت علم و فناری این امکان را فراهم آورده تا افراد بتوانند به راحتی آن را درمان کنند. در دنیای پزشکی جراحی زیبایی لابیاها را لابیاپلاستی می نامند. بنابراین این جراحی به منظور حذف قسمت های اضافی لابیا و در اصلاح زیباسازی آن ها انجام می شود.

لابیاپلاستی از ضرورت تا زیبایی

اینکه این جراحی به علت زیباسازی صرف ناحیه واژن صورت می گیرد یا جنبه درمانی نیز خواهد داشت در قسمت قبل تا حدودی به آن اشاره شد.

اغلب جراحی های زیبایی واژن مانند پرینورافی، واژینوپلاستی و ... در درجه اول برای بانوان حکم افزایش لذت جنسی، بالابردن کیفیت رابطه جنسی و افزایش اعتماد به نفس را خواهد داشت. البته که نمی توان از مزیت های درمانی آن ها گذشت. جراحی لابیاپلاستی اما این ویژگی را به شکل عکس دارد به این شکل که جنبه زیبایی آن بر جنبه درمانی آن غالب است. در واقع بانوان این جراحی را در درجه اول به علت ایجاد زیبایی ناحیه تناسلی انجام می دهند و در وهله دوم به مزیت های درمانی آن می اندیشند، چراکه بزرگی لابیا ها در همه بانوان زمینه ساز مشکلات حاد نخواهد بود.

چه بانوانی برای انجام لابیاپلاستی مجاز هستند؟

جراحی های زیبایی واژن مورد استقبال اکثر بانوان است، اما انجام آن برای تمامی بانوان توصیه نخواهد شد و تنها برخی از بانوان مجاز به انجام آن هستند. این جراحی را افرادی می توانند انجام دهند که:

  • به علت تاثیر روانی شمایل واژن از برقراری رابطه جنسی شرم دارند.
  • بزرگی لابیاها موجب بروز برخی بیماری ها و عفونت های مکرر شده باشد.
  • بانوانی که قصد بارداری در آینده را نداشته باشند.
  • بانوانی که دچار بیماری و عفونت های فعال نباشند.
  • بانوانی که به بیماری HPV  مبتلا نباشند.
  • بانوانی که در سن پایین تر از 20 سال نباشند.
  • بانوانی که در سن بالای 50 سال نباشند.

 

روند انجام جراحی لابیاپلاستی چگونه است؟

روند انجام جراحی لابیاپلاستی در عین اینکه بسیار ساده است اما از حساسیت های زیادی برخوردار می باشد.

روند جراحی بدین قرار است:

  • ابتدا پزشک با استفاده از انواع بی حس کننده های موضعی محل جراحی را بی حس می کند تا در طول فرایند جراحی بیمار درد و ناراحتی خاصی را متوجه نشود.
  • بعد از اینکه بی حسی انجام شد جراح با بکارگیری انواع تکنیک های جراحی برش هایی را در بخش های لابیاها ایجاد می کند.

در طی این فرایند برش ها باید با دقت و حسایت زیادی انجام شود تا مشکلی برای بیمار به وجود نیاید و نیز اعصابی که در این ناحیه از بدن شان وجود دارد آسیب نبینند.

  • بعد از اینکه انواع اقدامات جراحی و تکنیک ها پیاده سازی شد پزشک می تواند روی زخم را با بکارگیری دو روش مختلف روی زخم ها را ببندد.
  • روش های بستن زخم به دو صورت می تواند انجام شود: یا اینکه پزشک با استفاده از انواع نخ های بخیه روی زخم را می بندند در انتها پانسمان انجام می شود تا روند بهبودی طی گردد.

یا اینکه از انواع لیزر هایی که دراین زمینه کارایی زیادی دارند کمک می گیرند تا روی زخم بسته شود.

دو نکته را در خصوص روش های نخ بخیه و لیزر باید در نظر داشته باشید:

  1. نخ های بخیه در دو نوع جذبی و غیر جذبی می باشند که در صورتی که جذبی باشد در مدت زمان کوتاه جذب بدن زنان می شود و هیچ مشکلی را برای زنان پدید نمی آورند. در مواردی که غیر جذبی باشند به راحتی بعد از گذشت تقریبا یک هفته پزشک می تواند بخیه را از بدن جدا کند.
  2. دومین نکته این است که روش لیزر تنها مزیتی که دارد این است که روند بهبودی بعد از جراحی را کاهش می دهد. در واقع باید گفت هر دو نوع روش هیچ عارضه خطرناکی را در پی نخواهند داشت و به یک اندازه در روند جراحی نقش مثبتی دارند. صرفا در مورادی پزشک جراح بنا به صلاحدید خود از روش لابیاپلاستی با لیزر و در مواردی از روش نخ بخیه استفاده می کند.

 

آیا جراحی لابیاپلاستی خطر آفرین است؟

برای پاسخ گویی به این سوال باید گفت که خیر. در واقع لابیاپلاستی در طول سال هایی که برای افراد مختلف و نیز در کشورهای مختلفی انجام می شده است هیچ گونه عارضه ی خطرناکی را در پی نداشته است.

 

انجام جراحی لابیاپلاستی از جمله جراحی های بی خطر و امن به شمار می آید. اما اگر همین جراحی ایمن توسط جراحی بی تجربه صورت گیرد، می تواند برای فرد خطر آفرین نیز باشد. به یاد داشته باشید این جراحی به طور معمول دارای برخی عوارض جانبی است که پس از سپری شدن دوران نقاهت از بین خواهد رفت. برای مثال: تورم  قرمزی و یا مقداری سوزش از جمله عوارضی خواهد بود که به طور طبیعی بانوان بعد از جراحی آن را تجربه می کنند.

اما عوارضی مانند: آسیب به بافت و غدد لنفاوی و عصبی و یا حذف بیش از اندازه لابیاها می تواند عامل خطری در این جراحی برای بانوان باشد. بنابراین مراجعه به بهترین متخصص زنان در این جراحی بسیار حائز اهمیت است.

مراقبت های بعد از جراحی لابیاپلاستی

این جراحی نیز به مانند دیگر جراحی ها با توصیه هایی همراه است که نتیجه جراحی را به ایده آل فرد نزدیک می کند. بنابراین بانوان باید در رعایت این دستورالعمل ها نهایت دقت را داشته باشند. این توصیه ها عبارت اند از:

  • استفاده از مسکن ها با تجویز پزشک  در صورت بروز تورم و درد
  • استفاده از کمپرس یخ برای تسکین تورم
  • تمیز و خشک  نگه داشتن محل جراحی شده
  • اجتناب از پوشیدن لباس های جذب و تنگ
  • برگشت به فعالیت روزانه پس از سپری شدن 3 تا 5 روز
  • خودداری از تماس دست با نواحی جراحی شده تا 24 ساعت بعد از جراحی
  • مصرف مواد غذایی حاوی فیبر و عدم مصرف مواد غذایی حاوی نمک و چربی
  • اجتناب از فعالیت و ورزش های سنگین
  • پرهیز از برقراری رابطه جنسی تا 3 الی 4 هفته پس از جراحی

لابیاپلاستی در دوران بارداری

نکته ای که وجود دارد این است که پزشکان توصیه می کنند در صورتی که باردار هستید یا اینکه تصمیم به بارداری در زمان آینده ای نزدیک دارید تحت جراحی لابیاپلاستی قرار نگیرید.

زیرا که از یک سو، بعد از زایمان تا حد زیادی شکل و ظاهر لابیاها و واژن تغییراتی می کند که مجددا مجبور خواهید بود جراحی لابیاپلاستی انجام دهید.

از طرفی هم لابیاپلاستی در دوران بارداری می تواند اثرات منفی روی جنین داشته باشد. در واقع ماده ای که برای بی حسی موضعی استفاده می شود می تواند اثرات خطرناکی روی سلامت جنین داشته باشد. از همین رو توصیه می کنیم که اگر تصمیم با لابیاپلاستی دارید حتما بعد از زایمان باشد.

                                                                         

آیا لابیاپلاستی در کاهش میل جنسی اثر گذار است؟

واقعیتی که وجود دارد این است که بسیاری از زنان تصور می کنند که لابیاپلاستی در کاهش میل جنسی آنان اثری منفی خواهد داشت. باید بگوییم که اگر نحوه جراحی و تکینیک هایی که از سوی جراح لابیاپلاستی اعمال می شود درست اتفاق بیفتد در نتیجه مثبت جراحی تاثیر خواهد داشت.

بنابر این در صورتی که افراد از بهترین جراح لابیاپلاستی کمک بگیرند نه تنها میل جنسی آنان کاهش نخواهد داشت بلکه در میل جنسی آنان اثری مثبت خواهد گذارد. در واقع این مساله یکی از مزیت های این نوع از جراحی زیبایی خواهد بود.

 

هزینه جراحی لابیاپلاستی

پس از تصمیم به انجام جراحی لابیاپلاستی این هزینه آن است که به عنوان چالش بانوان در انجام جراحی لابیاپلاستی شناخته می شود. در این باره باید بیان کنیم که این دست از جراحی ها نمی توانند مشمول استفاده از بیمه های خدمات درمانی باشند، چراکه به عنوان جراحی های زیبایی شناخته شده اند. بنابراین هزینه آن بر عهده بیماران خواهد بود.

اما نوسانات هزینه ای در این دست جراحی ها با توجه به تعرفه جراحان بسیار دیده می شود. نکته ای که در این زمینه باید به آن اشاره کنیم این است که هزینه های بسیار بالا و گزاف و هزینه بسیار پایین به هیچ عنوان تضمین کننده نتیجه جراحی نخواهد بود. اگر به تبحر و تجربه جراح خود اطمینان دارید پرداخت هزینه کمی بالاتر از تعرفه معمول منصفانه خواهد بود.

 

سخن آخر

آخرین نکته ای که به عنوان خاتمه بحث عنوان می کنیم این توصیه است که همواره برای انجام انواع اقدامات و جراحی های زیبایی بالاخص لابیاپلاستی از بهترین ومعتبر ترین پزشکانی کمک بگیرید که در زمینه فعالیت های شغلی و حرفه ای خود نهایت تجربه و آگاهی را دارند.

واژن خانم ها جزء مهم ترین و حساس ترین اعضایی است که اگر کوچکترین مشکلی برای آن پیش بیاید می تواند تاثیرات جدی بر روی کیفیت رابطه جنسی و عاطفی انها با همسرانشان داشته باشد. از همین رو در گزینش پزشک جراح لایاپلاستی نهایت دقت و حساسیت را داشته باشید تا احتمال بروز هر نوع مشکلی به کمترین میزان ممکن برسد.

 

جهت ارتباط با دکتر میترا بهمن پور جراح و متخصص زنان با شماره های 02122175070-02122179070      تماس حاصل بفرمایید.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظرات کاربران
یگانه بی نیاز 1399/02/22
لابیاپلاستی برای اونایی که لابیاشو بد فرمی خیلی به درد می خوره... من خیلیارو دیدم اصلا واسه زایمان و سنشون نبود و از اول هم ارثی لابیاهاشون خوب نبود و نیاز داشتن لابیاپلاستی انجام بدن.
نظرات کاربران
همتا صادقی 1399/02/22
به نظر من هر خانمی که زایمان کرده نیاز به این عمل داره و باید انجام بده چون خیلی از مریضیی هایی که بعد زایمان گریبانگیر خانوما میشه رو درمان می کنه
نظرات کاربران
سیما سیما 1399/02/22
چیزی که وجود داره اینه هزینه های پزشکا برای این عمل خیلی بالا پایین هستش و واقعا آدم سردرگم میشه برای انتخاب یه پزشک . چون من خودم می خوام این جراحی رو انجام بدم ولی هی عقب انداختم