preloader

چه جراحی‌هایی را می‌توان همزمان با لابیاپلاستی انجام داد؟


چه جراحی‌هایی را می‌توان همزمان با لابیاپلاستی انجام داد؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10094 اشتراک گذاری :

آیا تا به حال به عمل‌های زیبایی که برای واژن وجود دارند فکر کرده‌اید؟ لابیاپلاستی یکی از عمل‌های جراحی است که معمولا برای زیباسازی انجام می‌شود و میزان خون‌ریزی آن بسیار کم است. همان‌طور که بانوان پا به سن می‌گذارند و تغییراتی را در بدن خود مشاهده می‌کنند، طبیعی است که بخواهند مانند دوران جوانی بنظر برسند. بنابراین برخی از آنان از این که مانند دوران جوانی نیستند،  احساس ناراحتی یا شرم می‌کنند.

در نتیجه، به عمل‌های زیبایی روی می‌آورند که لابیاپلاستی یکی از آنان است. بسیاری از افراد این سوال را دارند که چه جراحی‌هایی را می‌توان همزمان با لابیاپلاستی انجام داد؟ برای دانستن پاسخ این سوال، با ما در ادامه مطلب همراه باشید و در صورت نیاز برای مشاوره رایگان جراحی لابیاپلاستی به وب سایت دکتر مهرنوش امیری مراجعه کنید.

 

تنگ کردن واژن

بسیاری از بانوان با مشکلات گشادی واژن دست‌وپنجه نرم می‌کنند و وقتی به پزشک مراجعه می‌کنند، دائما از این موضوع شکایت دارند که روابط جنسی آن‌ها با شریک زندگیشان به مشکل برخورده است و برای عمل تنگ کردن واژن مصمم هستند. اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا تنگ کردن هم قابل انجام است؟ پاسخ این سوال مثبت است و شما می‌توانید با روش‌های مدرنی که در سال‌های اخیر به وجود آمده‌اند، دو عمل  لابیاپلاستی و تنگ کردن واژن را با هم انجام دهید.

در سال‌های گذشته این دو عمل جداگانه از هم انجام می‌شدند، اما امروزه با روش‌های لیزردرمانی می‌توان هر دو را همزمان با هم انجام داد. باید توجه داشته باشید که نیازی به مراجعه مجدد نیست و همه این عمل‌ها در یک جلسه قابل انجام هستند. انجام این دو عمل، می‌توان اعتمادبه‌نفس از دست رفته بانوان را به آنان برگرداند و رضایت از خودشان را افزایش داد. از نظر جسمی نیز عضلات وضعیت بهتری پیدا می‌کنند و روابط جنسی به طرز خارق‌العاده‌ای بهبود می‌یابند.

سفید کردن واژن

تیرگی واژن امری معمول در بانوان است که بسیاری از آن‌ها از این اتفاق ناراضی هستند و مشکلات متعددی را برایشان به وجود می‌آورد. در جریان این امر، لابیا مینور یا ماژور نیز می‌توانند دچار تیرگی شوند. تیرگی واژن می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد. از طبیعی‌ترین علل این امر، بالا رفتن سن است که اکثر بانوان آن را تجربه می‌کنند. دیابت، تنبلی تخمدان و اختلالات تیروئیدی از جمله مشکلات هورمونی هستند که همگی باعث تیره شدن واژن می‌شوند. اگر شما به دلیل مختلف از عفونت‌های واژن رنج می‌برید، احتمال اینکه به تیرگی واژن هم مبتلا شوید، خیلی بالا خواهد بود.  

تیرگی واژن معمولا با استفاده از لیزر برطرف می‌شود و هیچ مشکلی برای آن به وجود می‌آید؛ اما اگر لابیاها دچار تیرگی شده باشند، نمی‌توان از لیزر برای رفع آن استفاده کرد. در این زمان، لابیاپلاستی بهترین و تنهاترین راه برای انجام این کار لابیاپلاستی خواهد بود. زمانی که برای این عمل اقدام می‌کنید، پزشک تمامی قسمت‌هایی که روی لابیا هستند و اضافی می‌باشند را برمی دارد و همین امر باعث می‌شود که رنگ لابیا تغییر کند و روشن‌تر شود. هنگامی که لابیاها بیش از حد بزرگ هستند و دارای چروک‌های زیادی هستند، میکروب‌ها و باکتری‌ها به طور مکرر در بین آن‌ها جمع می‌شوند و ایجاد عفونت خواهند کرد. پس بعد از اینکه لابیاپلاستی را انجام دادید، متوجه خواهید شد که دیگر دچار عفونت واژن نخواهید شد.

تزریق چربی و ژل

علاوه بر زیباسازی، جوان سازی واژن نیز در بین بانوان میانسال رواج بیشتری یافته است. این امر با استفاده از تزریق چربی و ژل رخ می‌دهد که نتیجه آن بهتر شدن ساختار واژن خواهد بود . در کنار آن، لابیاها ممکن است بیش از حد بزرگ شوند یا این که در آن‌ها عدم تناسب رخ دهد، در این زمان می‌توان این دو عمل را به طور همزمان انجام داد. علت‌های زیادی برای این دو عمل به طور همزمان وجود دارد که عبارتند از:

  • کم یا زیاد کردن وزن به طور مکرر
  • تغییرات هورمونی
  • زایمان‌های طبیعی

تمامی این فاکتورها می‌توانند باعث ایجاد تغیر در شکل و ظاهر واژن شوند به‌طوری‌که اعتمادبه‌نفس در فرد کاهش می‌یابد و درصدد این بر می‌آید که عمل‌های لابیاپلاستی و تزریق چربی را به طور همزمان انجام دهد. گاهی اوقات بزرگ بودن لابیاهای مینور و ماژور می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و رابطه جنسی و ورزش برای فرد غیرممکن شود. در این صورت پزشکان توصیه می‌کنند که تزریق چربی به اندام تناسلی و لابیاپلاستی به طور همزمان صورت گیرند. در اکثر اوقات ژل یا چربی به قسمت خارجی واژن، یعنی لابیا ماژور تزریق می‌شود. پس برای پاسخ به سوال چه جراحی‌هایی را می‌توان همزمان با لابیاپلاستی انجام داد، باید گفت که در روند این دو عمل، ابتدا لابیاپلاستی انجام می‌شود و سپس برای تزریق چربی اقدام خواهند کرد.

 

 

همزمان با زایمان

مهم‌ترین سوالی که در این زمینه برای بسیاری از بانوان پیش می‌آید، همزمانی عمل زایمان و لابیاپلاستی یا انجام این عمل بعد از زایمان است. آیا زایمان و لابیاپلاستی به طور همزمان ممکن هستند؟ در پاسخ به این سوال، باید گفت که که زایمان چه طبیعی باشد و چه سزارین، نمی‌توان لابیاپلاستی را حین آنان انجام داد و بهتر است این جراحی را به چندین ماه بعد موکول کنید.

زایمان طبیعی و سزارین خونریزی زیادی دارند و اگر بخواهید لابیاپلاستی هم انجام دهید، خونریزی شما بیش از حد خواهد شد. هنگام بارداری، برخی تغییرات در واژن و لابیاها به وجود می‌آید که در نتیجه آن‌ها لابیاها کمی متورم می‌شوند. اگر لابیاپلاستی در این زمان انجام شود، ممکن است منجر به خونریزی زیادی در این ناحیه شود. همچنین انجام لابیاپلاستی در حین زایمان و بارداری، می‌تواند ریسک ابتلا به عفونت‌های مختلف را تا حد زیادی بالا ببرد.

از طرفی زایمان‌های طبیعی و سزارین به خودی خود سخت هستند و درد زیادی دارند. اگر لابیاپلاستی در این زمان انجام شود، ممکن است درد زیادی را متحمل شوید و مراقبت‌های بعد از آن با وجود زایمان امکانپذیر نخواهد بود.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر مهرنوش امیری متخصص زنان و زایمان به آدرس  www.drmehrnushamiri.com  مطرح کنید.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید