preloader

مزایای ماشین جک J5


مزایای ماشین جک J5
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10299 اشتراک گذاری :

ماشین جک J5 محصولی ساخت کمپانی معروف جک بوده از سال 2011 روی خط تولید شرکت جک قرار دارد و در سال 1393 نیز عرضه آن توسط کرمان موتور در بازار ایران آغاز گردید. عرضه جک j5 در بازار ایران تنها سه سال ادامه یافت و در سال 1396 رسما فروش این خودرو متوقف شد. در طی این سال‌ها J5 با تکیه بر مزایایی همچون طراحی عامه پسند، امکانات متنوع، صندوق و کابین جادار و توانست آمار فروش بسیار موفقی را از خود بجای بگذارد و به یکی از پرفروش‌ترین محصولات جک و کرمان موتور در بازار ایران تبدیل شود. بعد از توقف عرضه جی 5، شرکت کرمان موتور مدل J4 را جایگزین آن کرد که به هیچ وجه نتوانست موفقیت‌های J5 را تکرار نماید.

با توجه به آنچه گفته شد اگر قصد خرید این خودرو را دارید باید بدانید مدل نو و صفری از این خودرو در حال حاضر در بازارهای داخلی ایران وجود ندارد و شما در صورت تمایل باید برای خرید مدل کارکرده و یا دست دوم آن اقدام کنید. این خودرو که قطعات به کاررفته شده در ساخت آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند دارای کابین جاداری بوده و همچنین ظاهری شیک دارد که می‌تواند نظر طیف وسیعی از خریداران را به سمت خود جلب کند.

ماشین جک J5 در دو مدل اتومات (با موتوری به حجم 1.8 لیتر) و همچنین دستی (با موتوری به حجم 1.5 لیتر) تولید شده که مدل اتومات آن ازنظر عملکرد فنی، قدرت موتور و استهلاک آن و همچنین شتاب گیری در وضعیت بهتری نسبت به مدل دستی آن قرار دارد.نکته ای که در مورد جعبه دنده این خودرو بایستی بدانید همخوانی مناسب آن با موتور خودرو و تعویض دنده های مناسب است.این ویژگی توانسته یک برگ برنده نسبت به بسیاری از رقبای این خودرو قلمداد شود.

این خودور در کنار معایبی همچون میزان بالای مصرف سوخت (به ویژه در مدل اتومات)، دشواری راندن در سطوح دارای سربالایی و همچنین پایین بودن کیفیت رنگ بدنه دارای مزیت‌هایی نیز است که در این مقاله به صورت اختصاصی قصد داریم به بیان و شرح آن‌ها بپردازیم.

اگر طراحی و مشخصات فنی این خودرو شما را راغب کرده که درباره خرید ماشین جک j5 فکر کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید و تا انتها با ما همراه باشید.

مزیت‌های ماشین جک J5

بهره‌مندی مدل اتومات خودرو از موتوری با عملکرد فنی مطلوب

موتوری که بر روی این مدل از ماشین جک j5 نصب شده دارای 16 سوپاپ و 4 سیلندر بوده که آرایش سیلندرها در آن به صورت خطی هستند. این موتور با حجم 1834 سی‌سی از منظرهای مختلفی همچون دوام، استهلاک، قدرت و ... در وضعیت بسیار مطلوبی نسبت به سایر رقبای هم قیمت خود در بازار، قرار گرفته شده است. گیربکسی که برای این مدل در نظر گرفته شده،4 سرعته و اتومات است. همان‌طور که در قسمت مقدمه به آن اشاره شد این مدل از خودرو جک J5 داری شتاب گیری مطلوبی نیز است و مقدار شتاب 0 تا 100 کیلومتر برای آن 11.8 ثانیه است که می تواند نیازها و انتظارات نسل جوان را نیز برآورده سازد.  همان‌طور که می‌دانید مقدار توان خروجی بیشینه یا قدرت موتور و همچنین میزان گشتاور تولیدشده توسط موتور هر خودرویی دو ملاک بسیار مهم برای بررسی سطح عملکرد فنی آن خودرو به شمار می‌روند.

میزان توان خروجی تولیدشده توسط موتور خودرو جک J5 به ازای هر 6500 دوری که در یک دقیقه می‌زند برابر با 140 اسب بخار بوده و مقدار گشتاوری که موتور آن در هر دقیقه و به ازای 5000 دور تولید می‌کند،165 نیوتن. متر است. مقدار مصرف سوخت ترکیبی ماشین جک J5 نیز به ازای طی کردن مسافت 100 کیلومتر برابر با 7.6 لیتر است. اگر از آن دسته افرادی هستید که خودروی انتخابی شما باید ازنظر میزان تولید آلاینده‌ها نیز در وضعیت مطلوبی قرار گرفته شده باشد باید گفت که استاندارد آلایندگی در خودرو جک J5 یورو 4 است.

 

طراحی زیبا و جذاب در بدنه و بخش داخلی خودرو

یکی از ویژگی ها و مزایای جک j5 را می توان برخورداری از یک طراحی زیبا و جذاب دانست که در عین سادگی توانسته زیبایی مناسبی را در بخش های مختلف این خودرو فراهم کند. در طراحی این خودرو بر عکس بسیاری از محصولات چینی، بخش های مختلف از نظر طراحی با هم سازگاری دارند و حس یکپارچگی مناسبی را در طراحی این خودرو به شما القا می کنند. این مساله باعث می شود که حس کپی بودن بخش های مختلف در این خودرو به وجود نیاید.

 

بهره‌مندی از امکانات و تجهیزات رفاهی مناسب و مورد نیاز

سیستم تهویه مطبوع برای مدل‌های اتومات و همچنین دستی ماشین جک J5 از قابلیت کنترل دستی و اتوماتیک برخوردار است. سیستم صوتی-تصویری که در این خودرو شاهد آن هستید یک نوع سیستم صوتی بوده که به رادیو مجهز شده و قابلیت دریافت امواج رادیویی را دارد. سیستم CD Player ای که بر روی این خودرو نصب شده از قابلیت پخش mp3 برخوردار بوده و همچنین می‌تواند از طریق پورت USB به تلفن همراه شما متصل شود. این خودرو به واسطه قابلیتی که برای نصب صندلی کودک در اختیار دارندگان این خودرو قرار می‌دهد گزینه بسیار مناسبی برای افراد دارای فرزند خردسال است.

صندلی‌های ردیف جلو در ماشین جک j5 را می‌توان در 8 جهت مختلف تنظیم کرد و آینه‌های جانبی آن به گرم‌کن مجهز شده اند. جهت بالا و پایین آوردن شیشه‌های این خودرو شما می‌توانید از بالابر برقی استفاده کنید و برای ارتقای سطح ایمنی خودرو، یک عدد سنسور دنده عقب برای آن در نظرگرفته شده است.

 

جمع‌بندی

همان‌طور که گفته شد ماشین جک J5 از سال 1396 تا به امروز به صورت قانونی به بازارهای داخلی ایران، عرضه نشده و شما در صورت تمایل می‌توانید برای خرید مدل دست دوم و به عبارت بهتر کارکرده آن اقدام کنید. محدوده قیمتی مدل اتومات این خودرو در حال حاضر چیزی بین 142 الی 222 میلیون تومان است. جک J5 از نظر خدمات پس از فروش ارائه شده توسط کرمان موتور، قدرت و استهلاک موتور و همچنین بهره‌مندی از سطح مطلوبی از امکانات رفاهی در وضعیت مناسبی قرار گرفته شده و می‌تواند نظر طیف وسیعی از افراد با ملاک‌ها، سلایق و علاقه‌مندی‌ها را به سمت خود جلب کند. درنهایت این تصمیم با شماست که بر اساس معیارهای خود، بودجه اختصاص داده شده برای خرید خودروی مدنظرتان نسبت به خرید این خودرو (مدل اتومات و یا دستی) به صورت دست دوم اقدامات لازم را انجام کنید.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید