preloader

انواع خدمات آمبولانس


انواع خدمات آمبولانس
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10284 اشتراک گذاری :

آمبولانس زمینی چیست؟

به تمام آمبولانس هایی که بیمار را به صورت کاملا امن و با مجوز و تجهیزات جابجا می کنند آمبولانس زمینی میگویند


این آمبولانس های زمینی باید با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و مرکز مدیریت حوادث و فوریت ها پزشکی سراسر کشور فعالیت کنند و دارا مجوز رسمی باشند. آمبولانس های زمینی مرکز ناجی همواره به صورت روزانه بررسی شده و تمام تجهیزات آن از بروز ترین تجهیزات پزشکی کشور می باشد. تیم ناجی آمادگی جابجایی و انتقال بیماران و مصدومان را از سراسر ایران تا خاورمیانه را دارد.

 

تجهیزات داخل آمبولانس زمینی عبارت است از دستگاه رسپیراتور اتوماتیک، اینفنت و ادالت، دستگاه ساکشن دستگاه اکسیژن، یک آمبوبگ، سیلندر 2 لیتری اکسیژن و یک عدد تستر برای دستگاه رسیپراتور می باشد. در صورت وخیم بودن شرایط بیمار باید از آمبولانس های vip ناجی برای جابجایی بیمار استفاده کنیم.

تفاوت آمبولانس خصوصی با اورژانس های دولتی

در حالت کلی می توان گفت که آمبولانس های دولتی یا همان اورژانس،تحت نظر مستقیم دانشگاه علوم پزشکی میباشند و افراد میتوانند با شماره گیری 115 به آن دسترسی پیدا کنند اما به این نکته توجه داشته باشید که این نوع از آمبولانس ها ددارای محدودیتی هایی میباشد که یکی از انها محدودیت در مسافت است.به بیانی بهتر باید گفت که آمبولانس های دولتی بیمار را به نزدیکترین مرکز درمانی تحویل خواهند داد و افراد نمی توانند شخصا در رابطه با این موضوع تصمیم گیری کنند اما آمبولانس خصوصی تحت نظارت مراکز خصوصی می باشد و بیمار شما را به هر مرکز درمانی که انتخاب کنید تحویل خواهد داد، حتی اگر این مرکز درمانی خارج در شهر دیگری واقع شده باشد.

یکی دیگر از تفاوت های عمده آمبولانس خصوصی با اورژانس ها در آن است که اورژانس ها از طرف دولت موظف می باشند تا به بیماران خدمات رایگان ارائه دهند اما هزینه ی خدمات پزشکی و امکانات به کار گرفته شده در آمبولانس خصوصی باید پرداخت شود.

آمبولانس های هوایی

از مناسب ترین وسایل نقلیه هوایی برای جابجایی بیمار برای مقاصد دور و شهر به شهر یا کشور به کشور آمبولانس هوایی می باشد. این خدمت در مواقع حساس و برای جابجایی بیمار اعضای بدن او برای پیوند و همچنین برای تهیه دارو استفاده می شود. در سالیان اخیر ارزش آمبولانس هوایی در سطح جهان بسیار بیش از پیش حس شد. به این طریق بیماران با تحت بیشترین مراقبت های پزشکی و تحت نظر پزشک و بهیار در هواپیما دغدغه ایی برای  جابجایی به اقصی نقاط جهان را نداد.

 

خدمات آمبولانس هوایی چیست؟

تیم آمبولانس هوایی که به اصطلاح "تیم کروی" گفته می شود متشکل است از دو نفر پزشک متخصص icu و ccu خلبان و کمک خلبان و راننده آمبولانس می باشد. در مدت زمان جابجایی از ابتدای انتقال از مبدا تا مراقبت در هواپیما و تحویل بیمار به بیمارستان یا مراکز درمانی معتبر این افراد تمام وقت کنار بیمار بوده و برای بهبود او تلاش می کنند و برای شرایط حساس آمادگی لازم را دارند. تیم مرکز آمبولانس ناجی با 21 سال سابقه در این زمینه اولین شرکت خصوصی مجهز به آمبولانس های هوایی و هلیکوپتر امداد در کشور می باشد.

مزیت آمبولانس های هوایی نسبت به آمبولانس زمینی

سرعت انتقال بیمار از مهمترین مزیت های یک آمبولانس هوایی نسبت به یک آمبولانس خصوصی بوده و از مشکلات و خطرات دیر رسیدن بیمار و فوت او در زمان انتقال جلوگیری می شود.

از نظر فضای داخل کابین و تجهیزات مورد نیاز بیمار بسیار بزرگتر و گسترده تر می باشد.

بیشترین مسافت ها و ارتفاعات را با کمترین سرعت و بالاترین امنیت طی می کند.

تعداد نفرات بیشتر در هواپیما و افراد متخصص بیشتر نسبت به آمبولانس که پزشک و راننده می باشد.

هلیکوپترهای امداد و اورژانس هوایی

اورژانس هوایی شامل مجموعه ایی از خدمات و فوریت ها پزشکی بوده که برای مواقع ضروری مصدومین و بیماران را به مراکز درمانی و بیمارستان انتقال می دهد. در صورت بروز حوادث در مکان های دور افتاده و غیر قابل دسترسی مثل کوه، بیابان، دریا و ارتفاعات به کمک مصدومان می آید. هلیکوپتر به دلیل فرود راحت در سطوح مختلف برای انتقال و نجات بیماران شرایط حاد بسیار حیاتی است.

براساس آمار های سال 98  در ایران اورژانس هوایی و هلیکوپتر امداد بیشترین خدمت را برای نجات جان انسان ها در سیل و زلزله داشته است. سازمان هلال احمر به عنوان یک نهاد دولتی و در کنار او مرکز اورژانس ناجی اولین دارنده اورژانس های هوایی به کمک هموطنان عزیز برای انتقال آنها به مراکز درمانی آمده است.

 

هلیکوپتر امداد و نجات جز وسایل نقلیه ی اورژانس هوایی به حساب می آیند و توانایی تغییر سریع ارتفاع و مانور مناسب در سرعت های بالا را دارند و همین موضوع باعث شده است که هلیکوپترهای امداد و نجات بیشترین کاربرد را در اورژانس های هوایی داشته باشند

تیم های متخصص و با تجربه پزشکی موجود در هلیکوپترهای نجات توانایی مدیریت بحران دارند و می توانند سریعا به وضعیت بیمار رسیدگی کنند و تا حدودی درمان های اولیه و اقدامات احیا در طول مسیر رسیدن به مرکز درمانی توسط این تیم متخصص و دوره دیده انجام میشود.

هلیکوپتر های امداد و نجات کوهستان

به ماموریت ها و عملیاتی که در کوهستان های سرد و جنگل های بزرگ و بیابان ها و مناطق صعب العبور برای نجات جان انسان ها و انتقال آنها به وسیله هلیکوپتر ها می گویند. همچنین در این مناطق از سگ های جستجو یاب برای کمک به پیدا کردن مجروحان و افراد آسیب دیده استفاده می شود. در کنار خلبان هلیکوپتر یک پزشک متخصص و یک یا دو متخصص icu و ccu  هستند تا در شرایط خاص به بیمار تا انتقال به بیمارستان کمک کنند. تجهیزات داخل این هلیکوپتر ها دستگاه شوک و دستگاه اکسیژن برانکارد و تمامی وسایل کمک های اولیه می باشد. به علت فضای کوچکتر کابین هلیکوپتر نسبت به هواپیما نمی تواند بیش از این تجهیزات در هلیکوپتر امداد و نجات کوهستان باشد.

هلیکوپتر برای امداد و نجات کوهستان  

به کلیه عملیاتی که در محیط های کوهستانی سرد و صعب العبور برای نجات و جستجو افراد گفته می شود. در کنار این خدمات و هلیکوپتر کوهستان از کمک سگ های جستجوگر و زنده یاب استفاده کرد. مسلما به دلیل وجود کوه ها و صخره های و مراکز کوهنوردی و پیست های اسکی زیاد در کشور و همچنین احتمال تغییر آب و هوا در این مناطق توصیه می شود کوهنوردان برای اطمینان آمادگی درخواست از هلیکوپتر های امداد و نجات در کوهستان را داشته باشند. اولین قدم وجود یک نفر آشنا به محیط های کوهستانی نیاز است دوم وجود یک پزشک متخصص  و سوم یک تیم جستجو و خلبان برای مواقع ضروری نیاز است. مرکز آمبولانس ناجی تمامی این افراد را به صورت شبانه روزی و شیفتی در اختیار دارد. تیم ناجی در مواقع لزوم به سرعت و با دقت و تجربه کارکنان خود تحت هر شرایطی به کمک تمامی مردم ایران زمین و حتی کشور های همسایه خواهد آمد.

 

پهپاد آمبولانس

کوادکوپتر ها اثبات کردند که قابلیت های فراوانی در زمینه های مختلف دارند. همانطور که هلیکوپتر ها ابتدا برای مصارف نظامی استفاده شده و سپس برای جابجایی افراد و اورژانس به کار گرفته شدند از پهپادها می توان برای کمک به مجروحان در مناطقی که امکان دسترسی راحت انسان و وسایل نقلیه نیست استفاده کرد.

خدمات پهپاد آمبولانس چیست؟

1- ارسال تجهیزات پزشکی

2- کنترل و مانیتورینگ از راه دور برای دیدن بیمار در مناطق غیر قابل دسترسی

3- جابجایی دستگاه شوک و ارسال سریع آن به محل حادثه 

4- ارتقای آن به هواپیماهای بی سرنشین در آینده و حتی جابجایی بیمار

5- تکنولوژِی ربات و ترکیب آن با پهپاد آمبولانس می تواند تحولی عظیم ایجاد کند به طوریکه بعضی از کار های پزشک را انجام دهد.

6- فیلمبرداری آنلاین و با کیفیت از تمامی جزئیات حادثه و اتفاقاتی که در روند درمان و جابجایی بیمار رخ می دهد.

7- سریع تر از هر انسان یه وسیله نقلیه ای به محل حادثه اعزام می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر  و درخواست فوری انواع آمبولانس  زمینی، vip و آمبولانس هوایی  و هلیکوپتر امداد با شماره 02188464000 به صورت 24 ساعته تماس برقرار کنید تا در اولین فرصت آمبولانس های مجهز ناجی  به محل شما اعزام شود.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید