preloader

ماسک مو چیست و چه ماسک مویی بخریم؟ / تعریف و راهنمای خرید بهترین ماسک‌ مو


ماسک مو چیست و چه ماسک مویی بخریم؟ / تعریف و راهنمای خرید بهترین ماسک‌ مو
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10178 اشتراک گذاری :

تقریبا همگی ما خانم‌ها، استرس زیادی به موهایمان وارد می‌کنیم. با باد داغ سشوار خشکشان می‌کنیم، با مواد شیمیایی مضر رنگشان را تغییر می‌دهیم و با کش مو به بندشان می‌کشیم. به همه این‌ها، عادات غذایی ناسالم و فاقد مواد مغذی لازم برای سلامتی مو را نیز اضافه کنید تا بینید موهایی که اسباب زیبایی هر چه بیشتر شما را فراهم می‌سازند، محکوم به تحمل چه فشارهایی هستند! ماسک مو یکی از موثرترین محصول‌هایی است که می‌تواند شادابی دوباره را به موهای شما برگرداند.

ماسک مو چیست؟

به احتمال خیلی زیاد، تا به حال چندین و چند بار اسم ماسک صورت به گوشتان خورده و حتی به دفعات آ‌ن‌ها را استفاده هم کرده‌اید. ماسک‌های مو محصولاتی هستند که همان کاری که ماسک صورت برای پوست شما انجام می‌دهد را روی موهایتان پیاده‌سازی می‌کنند.

ماسک‌های مو محصولاتی غنی از مواد مغذی و روغن‌هایی هستند که به صورت عمقی در مو نفوذ کرده و آن‌ را آب‌رسانی و تغذیه می‌کنند؛ در نتیجه، مزایایی که استفاده از ماسک مو برای شما به ارمغان می‌آورد، داشتن موهایی سالم‌تر، نرم‌تر، درخشان‌تر و بااستحکام‌تر است.

ماسک‌های مو را در حالت کلی می‌توانیم به دو خانواده تقسیم‌ کنیم: ماسک موی نیازمند آبکشی و ماسک موی بدون آبکشی.

اگر تفاوت این دو خانواده ماسک‌ها برایتان سوال شده، باید بگوییم ماسک موی نیازمند آبکشی را باید داخل حمام، پس از شستشو با شامپو استفاده کرد و بعد از چند دقیقه آب کشید؛ در مقابل، ماسک موی بدون آبکشی را باید بعد از آن‌که از حمام بیرون آمدید و موهایتان رطوبتشان را از دست دادند، روی موهایتان ماساژ بدهید تا جذب شوند. این ماسک‌های مو نیازی به شستشو ندارند.

ماسک مو چه تفاوتی با نرم‌کننده‌ مو دارد؟

نرم‌کننده‌ها مدت زمان کمی روی مو می‌مانند و تنها به صورت سطحی حالتی نرم‌تر به موها می‌دهند؛ اما کار ماسک‌های مو، نفوذ عمیق‌تر به فولیکول‌های مو و ترمیم آسیب‌های آن است.

چه کسانی باید از ماسک مو استفاده کنند؟

این تصور اشتباه است که ماسک مو را فقط به موهای خشک، نازک و شکننده می‌زنند و بس. درست است که اگر موهایتان آسیب‌دیده باشند، استحقاق رسیدگی بیشتری دارند؛ اما از قدیم گفته شده که پیشگیری بهتر از درمان است؛ بنابراین، حتی درصورتی‌که موهای سرحال و درخشانی دارید، باز هم از آن‌ها غفلت نکنید و با رسیدگی مداوم و استفاده از ماسک موی مناسب برای تغذیه و آبرسانی، بر دوام زیبایی آن‌ها بیفزایید.

چه ماسک مویی بخریم؟

خبر خوب این است که ماسک‌های موی خوبی با ترکیبات متنوع و در پاسخ به نیاز موهای مختلف ساخته شده و در بازار عرضه شده‌اند.

از جمله پرطرفدارترین و باکیفیت‌ترین برندهای ماسک موی بازار، می‌توانیم ماسک موی پرفکت پلکس که محصولاتی فاقد سولفات دارد و در چهار مدل برای خریداران و سلیقه های مختلف تولید شده است و ماسک موی اورتانیس که عموما از ترکیبات گیاهی بهره می‌برد را نام ببریم. هر دو برند سازنده ماسک مو، به یک محصول اکتفا نکرده و با رفتن به سراغ ترکیبات و روغن‌های گوناگون، خطوط تولید متنوعی از محصولات را برای پوشش دادن انواع نیاز موها راه‌اندازی کرده‌اند.

پیشنهاد می‌کنیم برای رسیدن به بهترین نتیجه، محصول متناسب با موهای خودتان را برگزیده و آن‌ها را از خستگی درآورید.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید