preloader

مزایای فعالیت فیزیکی برای سلامتی


مزایای فعالیت فیزیکی برای سلامتی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11567 اشتراک گذاری :

 


فواید ورزش به مراتب فراتر از تنها مدیریت کردن وزن است . تحقیقات نشان می دهند که فعالیت بدنی منظم می تواند به کاهش خطر ابتلا به انواع بیماریها و شرایط سلامتی و بهبود کیفیت کلی زندگی به فرد کمک کند. فعالیت بدنی منظم می تواند به شما در پیشگیری از بروزمشکلات زیر کمک کند:

بیماری قلبی و سکته: فعالیت بدنی روزانه می تواند با تقویت عضلات قلب، به جلوگیری از بیماری های قلبی  کمک کرده و با تنظیم فشار خون خطر بروز سکته مغزی را کاهش  دهد،همچنین با بالا بردن چگالی لیپوپروتئین به افزایش سطح کلسترول خوب HDL و کاهش سطح کلسترول بد LDL  کمک کند و سبب بهبود جریان خون و افزایش ظرفیت کار قلب فرد شود. بهینه سازی هر یک از این عوامل می تواند  به نوبه خود سبب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی گردد.

فشار خون بالا: فعالیت بدنی منظم می تواند فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا را کاهش دهد. فعالیت بدنی از چربی بدن کاسته و فشار خون بالا را کاهش می دهد.

دیابت غیر وابسته به انسولین: با کاهش چربی بدن، فعالیت بدنی می تواند در پیشگیری و کنترل این نوع از دیابت کمک کند.

چاقی: فعالیت بدنی کمک می کند تا چربی بدن کم شده و با ساخت و یا حفظ توده عضلانی و بهبود توانایی بدن در استفاده از کالری ، وزن فرد کاهش یابد هنگامی که فعالیت بدنی با تغذیه مناسب همراه  شود، می تواند به کنترل وزن و جلوگیری از ابتلا به چاقی که عامل خطر عمده برای بسیاری از بیماری ها ست کمک کند.

کمر درد: با افزایش قدرت و استقامت عضلانی و بهبود انعطاف پذیری ، ورزش منظم کمک می کند تا از بروز کمر درد پیشگیری شود.

پوکی استخوان: ورزش منظم به تدریج استقامت اسکلت بدن را افزایش داده و سبب افزایش تحمل وزن می گردد و به این ترتیب سبب جلوگیری و به تعویق افتادن پوکی استخوان مرتبط با افزایش سن می شود .

عزت نفس و مدیریت استرس: مطالعات در مورد اثرات روانی ورزش نشان داده اند  که فعالیت بدنی منظم می تواند خلق و خوی شما و احساس شما در مورد خودتان را بهبود بخشد. محققان دریافته اند که ورزش به احتمال زیاد به کاهش افسردگی و اضطراب و کمک در مدیریت بهتر استرس  به فرد کمک می کند .

ناتوانیدویدن و ورزش های هوازی نشان داده اند که سبب به تعویق افتادن ناتوانی مربوط به افزایش سن می شود .

این فواید سلامتی را در نظر داشته باشید و خودتان تصمیم بگیرید که آیا  باید ورزش کنید یا نه!

منبع: Medicine Net
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید