preloader

کاشت مو / آری یا نه؟ راهنمای بهترین روش کاشت مو


کاشت مو / آری یا نه؟ راهنمای بهترین روش کاشت مو
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10190 اشتراک گذاری :

ساکنان دنیای مدرن قرن بیست‌ویکم، محکوم به در پیش گرفتن یک سبک زندگی ماشینی و رفتن زیر بار برنامه‌های کاری سنگین هستند. زندگی در چنین فضایی، باعث شده عموم مردم، مجبور شوند بین حفظ سلامتی و کسب درآمد برای فراهم کردن زندگی ایده‌آل، یکی را انتخاب کنند. از جمله پیامدهای زندگی در چنین عصر پر هیاهویی، می‌توانیم به فشارهای روانی اشاره کنیم که نمونه‌ای از عوارض جانبی آن‌ها، شیوع ریزش مو یا آلوپسی است. اما به قول معروف، فقط مرگ است که چاره ندارد و سریع‌ترین و موثرترین راهکار خلاصی از طاسی عبارت است از کاشت مو.

ما در این مقاله به شما می‌گوییم که چرا دچار ریزش مو می‌شویم، چه زمانی می‌توانیم سراغ کاشت مو برویم و بهترین روش کاشت مو کدام است.

بسیاری از انسان‌ها، موها را یکی از مهم‌ترین عناصر جذابیت ظاهری‌شان می‌دانند با داشتن موهای پرپشت، احساس اعتمادبه‌نفس پیدا می‌کنند؛ اما:

 چه می‌شود که ما دچار ریزش مو می‌شویم؟

راستش را بخواهید، در ریزش مو تنها یک فاکتور دخیل نیست. عوامل زیادی هستند که می‌توانند باعث شوند ما حجمی از موهایمان را از دست بدهیم. نمونه‌هایی از دلایل علمی ریزش مو به شرح زیر هستند:

  • عوامل ژنتیکی (شایع‌ترین دلیل)
  • بالا رفتن سن
  • عوارض جانبی داروها
  • تغییرات هورمونی
  • اختلال در تغذیه
  • تغییر دادن رنگ مو با مواد شیمیایی مضر
  • وسواس کندن مو
  • و ...

  

کاشت مو به درد چه کسانی می‌خورد؟

طبق مطالعات علمی بهترین کاندیداهای کاشت مو افراد زیر هستند:

  • آقایانی که طبق الگوهای طاسی مردانه، برای بیش از پنج سال مبتلا به ریزش مو بوده‌اند یا طبق مقیاس نوروود، به کلاس 3 رسیده‌اند.
  • آقایانی که برای چندین سال تجربه طاسی داشته‌اند و الگوی ریزش موی آن‌ها تثبیت شده است و کسانی که علاقمند هستند با اضافه کردن حجم موهایشان، ظاهر جوان‌تری پیدا کنند.
  • آقایان و خانم‌هایی که در اثر سوختگی بخشی از موهایشان را از دست داده‌اند.
  • آقایان و خانم‌هایی که به واسطه جراحی‌های زیبایی دیگری مانند لیفت صورت، دچار ریزش مو شده‌اند.
  • کسانی که بانک موی خوبی دارند، به این معنی که منطقه دهنده یعنی پشت سر آن‌ها، دارای موهای پرتراکم و ضخیم است.

نکته طلایی 1:

یکی از شروط اصلی کاشت مو این است که فرد متقاضی، انتظارات واقع‌بینانه‌ای از نتیجه نهایی داشته باشد. با کاشت مو، ناحیه طاس پوشانده می‌شود، اما نباید توقع داشته باشیم که موهایمان به وضعیت پرپشت پیش از ریزش مو برگردند.

بهترین روش کاشت مو کدام است؟

خوشبختانه برای کاشت مو، روش‌های متنوعی وجود دارد. یکی از موثرترین و متدول‌ترین روش‌ها، SFIT  یا همان FIT نام دارد. در این شیوه، پزشک متخصص، بخشی از فولیکول‌های موجود در نوار پوستی را در زیر میکروسکوپ از بانک موی فرد برداشته و در قسمت بدون موی پوست سر می‌کارد.

قابل‌توجه‌ترین مزیتSFIT   این است که در آن از جراحی و بخیه خبری نیست، در نتیجه دوره‌ی نقاهتی هم وجود نخواهد نداشت و فرد می‌تواند بدون هیچ مشکلی زندگی روزمره‌ خودش را پی بگیرد.

نکته طلایی 2:

جلوه ظاهری مهم است؛ ولی از شما می‌خواهیم همه چیز را فدای آن نکنید. این روزها افراد غیرمتخصصی وجود دارند که بدون داشتن دانش و تجربه کافی، حتی در محیط‌هایی غیربهداشتی، دست به ارائه خدمات کاشت مو می‌زنند.

پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب پزشک و محل دریافت کاشت مو، دقت به خرج بدهید و به سراغ مراکزی بروید که از متخصصان مجرب و استانداردهای پزشکی بهره‌مند هستند تا بتوانید با کمترین عوارض جسمی و مالی، به بهینه‌ترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید. کلینیک تخصصی ایران مهر یکی از نام‌آشناترین مراکز کاشت مو است که رضایت بیمارانش را می‌توان گواه اعتبارش دانست.

 

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید