preloader

درمان مو به روش کراتینه: آنچه باید انتظار داشته باشید


درمان مو به روش کراتینه: آنچه باید انتظار داشته باشید
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 15006 اشتراک گذاری :

آیا دوست دارید موهای شما نرم‌تر و لخت‌تر باشد؟ صاف کردن موها به روش کراتینه راه‌ حل محبوبی در سالن‌های زیبایی محسوب می‌شود.

اگر در این فکر هستید که این روش را امتحان کنید بهتر است نکات زیر را بدانید:

  • کراتینه چیست؟ نوعی پروتئین که موهای شما به طور طبیعی حاوی آن است.
  • کراتینه کردن چگونه انجام می‌شود؟ آرایشگر شما تقویت کننده کراتینی مو را روی موهای شما قرار داده و سپس با استفاده از حرارت یک اتوی مسطح، این مواد جذب موهای شما می‌شود. این عملیات در حدود 90 دقیق یا بیشتر طول می‌کشد که بستگی به بلندی موهای شما دارد.
  • صرفه‌جویی در وقت برای موهای بلند: اگر شما به طور معمول موهای خود را صاف می‌کنید، با این روش می‌توانید بین 40 تا 60 در صد از زمان سشوار کشیدن آن‌ها را کاهش دهید.
  • خداحافظ موهای فرفری: با کراتینه کردن موهایتان شما می‌توانید موهای فردارتان را به فراموشی بسپارید. استفاده از این روش این امکان را به شما می‌دهد که در هوای مرطوب و یا بارانی قدم بزنید بدون این که تغییری در حالت موهایتان ایجاد شود.
  • قبل از شستن موها کمی صبر کنید: 3 تا 4 روز بعد از انجام کراتینه، موهای خود را نشویید. چرا که مدتی طول می‌کشد تا این روش عمل کند.
  • مراقبت و نگهداری از موها: بعد از انجام کراتینه و پس از دوره چند روزه ای که موهایتان را نشسته‌اید، برای تکمیل این روش، ‌می‌بایست موهایتان را با شامپوهایی که فاقد سولفات سدیم هستند شستشو دهید.
  • انجام کراتینه برای چه مدت موثر خواهد بود؟ اثر این روش بین دو ماه تا دو ماه و نیم روی موهای شما باقی می‌ماند.

کراتینه کردن مو باعث شکستگی موهای شما نمی‌شود، ولی اتوی مو که برای خشک کردن و جذب مواد توسط موها به کار می‌رود ممکن است باعث شکستگی موها شود. بعضی از آرایشگران از اتوی خیلی داغ استفاده می‌کنند که باعث سوزاندن و شکستن موها می‌شود.

کراتینه چیزی بیش از یک درمان تقویت کننده است. حتی اگر موهای خوبی دارید، این روش تارهای موی شما را تقویت کرده و موی شما را مقاوم خواهد ساخت.

چنانچه پوست شما دچار هر نوع صدفک یا اگزما هست، قبل از انجام کراتینه با دکتر پوست خود مشورت کنید.

فاکتور فرمالدئید (Formaldehyde)

ممکن است در مورد فرمالدئید موجود در محصولات کراتینه شنیده باشید.

فرمالدئید، به خصوص در مورد کسانی که به طور مرتب با آن کار می‌کنند، باعث مشکلاتی در سلامتشان می‌شود. نگرانی اصلی درباره فرمالدئید موجود در محصولات کراتینه، در مورد کسانی است که در سالن‌های آرایشی با آن کار می‌کنند نه افرادی که موهایشان را کراتینه می‌کنند.

چه مقدار فرمالدئید در این محصولات وجود دارد؟ این میزان متفاوت است. سازمان ایمنی و سلامت حرفه‌ای (OSHA) و سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تحقیقاتی در مورد میزان فرمالدئید موجود در بعضی از این محصولات انجام داده‌اند.

سایت FDA اعلام کرده که شما می‌توانید در مورد وجود فرمالدئید و سایر موادی که می‌خواهید از آن‌ها در محصول مورد استفاده دوری کنید، از متخصصان در سالن زیبایی سوال کرده و چنانچه نتیجه بدی از محصول مورد استفاده گرفته‌اید به سایت آن سازمان گزارش دهید.

بیشتر کارخانه‌هایی که محصولات کراتینه را تولید می‌کنند به میزان بی‌خطری از فرمالدئید استفاده می‌کنند. اما مشکلات و انتقادها به این روش مربوط به مواردی است که سالن‌های زیبایی ترکیب ویژه خود را با فرمالدئید بیشتر به کار می‌برند.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید