preloader

درمان ریزش مو با ۳ روغن گیاهی ساده


درمان ریزش مو با ۳ روغن گیاهی ساده
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10181 اشتراک گذاری :

درمان ریزش مو با روش‌های مختلف در رسانه‌ها تبلیغ می‌شود. اما کدامیک از این روش‌ها واقعاً کارساز است؟ روش‌های طبیعی که معمولاً در آنها از محصولات گیاهی استفاده می‌شود، برای صدها یا هزاران سال نتیجه داده اند. با این وجود علم نیز در دهه های اخیر به نتایج محکمی درباره تأثیر محصولات طبیعی بر روی سلامت و زیبایی پوست و مو دست یافته است. نتیجه این بررسی‌ها معرفی محصولاتی است که در عین طبیعی و بی‌ضرر بودن، بسیار مؤثر و کاربردی است. روغن آرگان یکی از این محصولات است که به نظر می‌رسد تغییرات قابل‌توجهی در سلامت و کیفیت موها ایجاد می‌کند.

پس برای افرادی که قرار است ریزش موی خود را به روش‌های ساده و خانگی کنترل و درمان کنند، خرید روغن آرگان اولین قدم است. اما آیا می‌دانید روغن آرگان چطور از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

آیا می‌دانید ریزش مو چه درمان‌های طبیعی دیگری دارد؟

 

درمان ریزش مو با روغن تراپی

درمان ریزش مو با استفاده از روغن تراپی سابقه‌ای به اندازه هزاران سال دارد. روغن‌های طبیعی تأثیر غیرقابل انکاری در تقویت ریشه مو و پیشگیری از ضعیف شدن و ریزش مو دارند. این تأثیر را می‌توان از چند جنبه مختلف بررسی کرد:

آبرسانی طبیعی موها:

روغن‌های گیاهی آبرسان طبیعی برای مو محسوب می‌شوند. این محصولات سطح رطوبت طبیعی مو را در بهترین حالت ممکن حفظ کرده و از ایجاد خشکی در آن جلوگیری می‌کنند. یکی از علت‌های این موضوع بافت چرب و روغنی روغن‌های طبیعی است.

بهبود سلامت پوست سر:

روغن‌های طبیعی را معمولاً می‌توان بر روی پوست سر اعمال کرده و سلامت آن را بهبود بخشید. این محصولات پوست سر را از وجود عفونت، قارچ و باکتری پاک می‌کنند. به این ترتیب امکان رشد بهتر موها با استفاده از این محصولات تقویت می‌شود.

تقویت موها:

تقویت موها

معمولاً موها زمانی دچار ریزش می‌شوند که در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارند. موی ضعیف به راحتی شکسته شده و یا به طور کلی از ریشه جدا می‌شود. خوبی روغن تراپی این است که موهای شما را با منابع غنی از ویتامین‌ها و املاح معدنی تقویت می‌کند. درنتیجه به مرور زمان موهای شما تارهای ضخیم‌تر و ریشه محکم‌تری پیدا می‌کند. تارهای ضخیم با ریشه محکم به ندرت دچار ضعف و ریزش می‌شود.

خنثی کردن آسیب‌های محیطی:

بیشتر روغن‌هایی که در روغن تراپی مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای عناصر آنتی‌اکسیدان هستند. این محصولات به راحتی از آسیب‌های ناشی از نور خورشید، شرایط بد آب و هوایی، استفاده از مواد شوینده و آرایشی شیمیایی و همچنین به ‌کارگیری ابزارهای حرارتی مانند سشوار پیشگیری کرده و یا آسیب‌های ایجاد شده را التیام می‌بخشند. بنابراین مویی که در اثر آسیب‌های محیطی ضعیف و شکننده شده و به راحتی دچار ریزش می‌شود، با روغن تراپی جان دوباره خواهد یافت.

تنظیم چربی پوست سر:

چربی پوست سر را با عنوان سبوم می‌شناسند.گاهی بنا به دلایل مختلف میزان تولید سبوم بیش از حد طبیعی است. در این شرایط سبوم به راحتی منافذ پوست سر را مسدود کرده و اجازه نمی‌دهد مواد مغذی به پیاز مو برسد. این شرایط باعث ضعیف و ضعیف‌تر شدن ریشه مو و درنهایت ریزش می‌شود. روغن‌های طبیعی درمان‌کننده ریزش مو، سبوم پوست سر را تنظیم کرده و فولیکول‌ها را در شرایط طبیعی حفظ می‌کنند.

 

3 روغن مؤثر در درمان ریزش مو

حالا که با تأثیرات روغن‌تراپی در درمان ریزش مو آشنا شدید، بهتر است روغن‌های مؤثر در این زمینه را نیز بشناسید:

  1. روغن آرگان

تأثیر روغن آرگان در کنترل ریزش مو علاوه بر پیشینه تاریخی، توسط محققان نیز ثابت شده است. در واقع ویتامین E یا همان آنتی‌اکسیدان قدرتمند و اسیدهای چرب مغذی در روغن آرگان کمک می‌کنند موهای شما مرطوب باقی بماند. این قابلیت همچنین از آسیب‌های ظاهری و آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد در مو پیشگیری می‌کند. در نتیجه شکستگی و ضعف کمتری در موها رخ داده و دچار ریزش نمی‌شوند. روغن آرگان همچینن منبع ضد التهابی است که پسوریازیس درماتیت سبوره را درمان می‌کند. این دو عارضه عامل ریزش مو محسوب می‌شوند.

  1. روغن بادام تلخ

این روغن منبع ویتامین E و فیتوسترول است که برای حفظ سلامت مو حیاتی است. این روغن منبع غنی از پروتئین محسوب می‌شود. از طرفی عمده بافت مو از پروتئین است. بنابراین روغن بادام تلخ ضخامت تار موها را افزایش داده و از شکستگی و ریزش آن پیشگیری می‌کند. روغن بادام تلخ همچین یک آبرسان شناخته شده و تقویت‌کننده پیاز مو است.

ماساژ روغن بادام تلخ بر روی پوست سر خون بیشتری به این ناحیه رسانده و از این طریق مواد مغذی در اختیار فولیکول یا پیاز مو قرار می‌گیرد.

  1. روغن نارگیل

روغن نارگیل

این محصول با نفوذ عمیق به ریشه و فولیکول مو، با از دست دادن پروتئین مبارزه می‌کند. این قابلیت به نوبه خود مانع از شکستگی و ضعف در موها می‌شود. روغن نارگیل پوست سر را مرطوب کرده و شرایط را برای فولیکول‌های مو فراهم می‌کند. به این ترتیب فولیکول مو می‌تواند با قدرت و در شرایط ایده‌ال، موهای تازه‌ای تولید کند.

 

روش روغن تراپی با آرگان، نارگیل و بادام تلخ

اولین مرحله در درمان خانگی ریزش مو، خرید روغن بادام تلخ، روغن نارگیل یا روغن آرگان است. سپس شما می‌توانید از چند روش مختلف از این محصولات برای درمان ریزش مو در خانه استفاده کنید:

  1. ماسک طبیعی بعد از حمام: در این روش بعد از اینکه از حمام خارج شدید موهایتان را خشک کنید. البته کافی است 70 درصد از رطوبت موها را از بین ببرید. حالا مقداری از روغن مورد نظر را بر روی ساقه مو ماساژ بدهید. بعد با استفاده از یک شانه مناسب مثل شانه چوبی موهایتان را شانه بزنید. به این ترتیب تار موها به مرور زمان ضخیم شده و استقامت بالایی در برابر ریزش پیدا می‌کند.
  2. سرم پوست سر: هر کدام از این روغن‌ها را می‌توانید بر روی پوست سر ماساژ بدهید تا کاملاً جذب آن شوند. به این ترتیب پوست سر تقویت شده و ریشه‌های مو محکم‌تر می‌شود. بعضی متخصصان توصیه می‌کنند که این نوع سرم طبیعی شب تا صبح بر روی پوست سر باقی بماند تا اثرگذاری آن بهتر شود. با این وجود قرار دادن آن بر روی پوست سر برای یک ساعت نیز اثرات قابل‌لمسی دارد.
  3. آبرسان: هر زمان که احساس می‌کنید موهای شما خشک و شکننده شده است، مقداری از روغن آرگان، نارگیل یا بادام تلخ را در کف دستتان بریزید و سپس بر روی ساقه مو ماساژ بدهید. به این ترتیب از ریزش موی ناشی از خشکی و شکنندگی پیشگیری خواهید کرد.

 

خرید روغن نارگیل، روغن آرگان و روغن بادام تلخ

برای خرید این محصولات می‌توانید از مجموعه زیمالب که به طور تخصصی در زمینه تولید روغن‌های گیاهی و محصولات طبیعی فعالیت می‌کند، کمک بگیرید. مجموعه زیمالب روغن‌های گیاهی را از روشی کاملاً طبیعی استخراج کرده و با خلوص بالا به صورت بکر و دست‌نخورده در اختیار شما قرار می‌دهد. درضمن امکان خرید اینترنتی روغن آرگان زیما، روغن نارگیل زیما و روغن بادام تلخ زیما در این مجموعه وجود دارد.

منبع: زیمالب
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید