preloader

بررسی ارزش اقتصادی خرید پروتئین وی


بررسی ارزش اقتصادی خرید پروتئین وی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10326 اشتراک گذاری :

اگر اهل ورزش و توامان رژیم غذایی اصولی باشید، بعید است مصرف پروتئین‌های مختلف را در برنامه روزانه خود نگنجانده باشید. شاید هم گاهی برایتان سوال شده باشد که  مصرف کدام یک از پروتئین‌ها می‌تواند برای بدن شما مناسب‌تر و بهتر باشد؟ اینکه آیا پروتئین وی را می‌توان وارد برنامه غذایی ورزشی کرد یا ارزش خرید ندارد؟ یا اصلاً آیا بهتر است کمی هزینه بیشتر برای خرید پروتئین وی در نظر گرفت و از پروتئین‌های ارگانیک و کامل‌تر استفاده کرد یا نیازی به هزینه‌کردن نیست؟ درواقع اگر این سوالات هنگام خرید پروتئین وی به سراغتان آمده باشد نشان از میزان دقت و اهمیت شما به پیشبرد یک برنامه‌ی غذایی اصولی است.حال آیا برای این سوالات پاسخی هم یافته‌اید؟ اگرنه نگران نباشید؛ در این مطلب قرار است با شما درباره پاسخ همه این سؤال‌ها و ارزش اقتصادی خرید پروتئین وی صحبت کنیم. همراه ما بمانید.

 

پروتئین وی ارگانیک تهیه کنید!

محصولات لبنی ارگانیک مانند شیر، پنیر و ماست یونانی هم ازجمله منابع خوب برای تأمین پروتئین هستند؛ به‌خصوص اگر این محصولات از شیر گاوهای پرورشی که با علف تغذیه می‌شوند دریافت شده باشند. همچنین میوه‌ها و سبزی‌هایی که به‌صورت ارگانیک پرورش‌یافته‌اند هم آفت‌کش کمتری دارند هم ارزش هزینه بیشتر دارند، اما آیا پودر پروتئین وی ارگانیک هم می‌تواند به‌اندازه منابعی که گفتیم مؤثر باشند؟ پاسخ روشن است، خیر! اگرچه برخی معتقدند این پاسخ منفی بر پایه واقعیت نیست و به‌نوعی مخالف ارزش غذایی مواد غذایی ارگانیک است؛ زیرا که پروتئین وی هم از شیر گرفته می‌شود. درواقع باور عمومی بر این پایه است که پودر پروتئین وی تولید شده از شیر ارگانیک گاوهای پرورش‌یافته علف‌خوار باید بهتر از نوع ساده و قدیمی آن باشد ارزش اقتصادی خرید پروتئین وی ارگانیک بیشتر است. این در حالی است که با یک بررسی ساده می‌توان چنین ادعایی را رد کرد.

تفاوت اصلی میان استفاده از پروتئین وی ارگانیک و پروتئین وی صنعتی چربی موجود درآن است. اگر سوالتان این است که چگونه چنین چیزی ممکن است باید بدانید شیر گاوهایی که به طور ارگانیک در مراتع پرورش پیدا می‌کنند، مقدار بیش از اندازه‌ای  چربی‌های مهم و ضروری امگا 3، اسید لینولئیک کونژوگه (CLA) و ویتامین (E ویتامین محلول در چربی) نسبت به گاوهایی که اساس تغذیه آنها غلات است، دارند. در نتیجه چربی شیر آنها بیشتر است و این چربی در نهایت روی پودر پروتئین وی که از شیر آنها به دست می‌آید هم تأثیر مستقیم خواهد گذاشت. این در حالی است که در روند تولید پروتئین وی صنعتی فرآیندهای مختلفی برای جداسازی پروتئین از کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها پردازش می‌شود.

ایزوله‌ی پروتئین وی منجر به حذف ۱۰۰ درصدی چربی می‌شود، موضوعی که می‌تواند موجب اثبات ادعایی باشد که یک تولیدکننده پودر پروتئین مطرح می‌کند. ادعایی که می‌گوید «پروتئین تولیدی آنها پروتئین وی تغذیه شده با علف است،» و ای ادعا صرفاً به این دلیل است که پروتئین از شیر تغذیه شده با علف به‌دست‌آمده و تقریباً تمام چربی‌های اضافی امگا 3، CLA و ویتامین E در طول فرآیند تولید حذف شده‌اند.

حال فهمیدید که چرا ارزش اقتصادی پروتئین وی ارگانیک با پروتئین وی معمولی یکسان است؟! وقتی به این شکل به آن نگاه می‌کنید، باتوجه‌به این واقعیت که تمام مزایای سلامتی اضافی (که شامل چربی‌های غیرضروری برای بدن است) در فرآیند تولید به طور کامل حذف می‌شوند، منطقی نیست که برای پروتئین وی که از مواد ارگانیک تغذیه شده با علف تولید می‌شود، هزینه بیشتری بپردازید.
در مورد محتوای پروتئین این مکمل هم تقریباً می‌توان ادعای یکسان بودن داشت. پروتئین موجود در شیر گاوهایی که با علف تغذیه می‌شوند دارای همان آمینو اسیدها و ساختار پروتئین شیر تغذیه شده با غلات است.

در پروتئین وی ارگانیک خبری از آفت‌کش‌های مزاحم نیست!

همچنین پروتئین وی ارگانیک فاقد آنتی‌بیوتیک، هورمون و آفت‌کش است. در یک تعریف کلی این را باید مدنظر داشته باشید از آنجا که پردازش دقیقی در فرآیند تولید برای جداسازی پروتئین وی از هر چیز دیگری در شیر انجام می‌شود، به هیچ عنوان نباید هیچ یک از این آلاینده‌ها در پودر پروتئینی که می‌خرید باقی بماند از طرفی هم، هیچ یک از این مواد شیمیایی ساختار مولکول‌های پروتئین وی جدا شده از پروتئین شیر را تغییر نمی‌دهند. از همین رو، هیچ تفاوتی هم بین پروتئین وی معمولی و پروتئین تغذیه شده با علف از نظر هرگونه آلاینده وجود ندارد.

خرید پروتئین وی ارزش اقتصادی دارد، شک نکنید.

علی‌رغم اینکه تا به اینجا گفتیم بین پروتئین وی معمولی و ارگانیک تفاوتی وجود ندارد اما گروهی بر آن هستند که به دلایل اخلاقی ترجیح میی‌دهند انتخابشان پودر پروتئین وی تغذیه شده با علف باشد. درهرصورت، انتخاب پروتئین وی ارگانیک شما رو متحمل پرداخت هزینه بیشتری خواهد کرد؛ اگرچه از منظر  فواید سلامتی پروتئین وی ارگانیک یا نگران آنتی‌بیوتیک‌ها و هورمون‌ها این افزایش هزینه بی‌فایده است اما چه بسیار انتخاب‌های اخلاقی که افراد با کمال میل هزینه‌ی آن را پرداخت می‌کنند در هر صورت بدانید هر پروتئین وی باکیفیت بالا دارای مشخصات آمینو اسیدی مشابه پروتئین وی ارگانیک است و به دلیل فرآیند تولید همه پروتئین‌های وی، این پروتئین معمولی حاوی هیچ آلاینده‌ای نخواهد بود. اگر هنوز نگران فواید و مواد کاملی هستید که در پودر پروتئین شما وجود دارد، از ایزوله پروتئین وی استفاده کنید، زیرا فرآیند تولید آن کمترین پتانسیل ممکن را برای مقادیر کمی از هورمون‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها یا آفت‌کش‌ها به وجود می‌آورد.

خرید مکمل‌های ورزشی از منابع معتبر مثل داروخانه‌ها روشی است که کمک می‌کند از سلامت و کیفیت بالای پودر پروتئینی که تهیه می‌کنید، مطمئن باشید. حتی اگر تفاوتی میان این پودرها وجود نداشته باشد، بازهم شرایط نگه‌داری و نظارت بر رویند تولید آنها، ارزش اقتصادی خرید پروتئین وی را تعیین خواهد کرد.

در نتیجه مهم است برای خرید پروتئین وی از داروخانه روشا خود سراغ فروشگاه‌‌ها و داروخانه‌های معتبری بروید که شرایط نگهداری آنها مناسب و نظارت روی محصولاتی که دارند، کامل و دقیق است. امروزه خرید اینترنتی بخش مهمی از زندگی روزمره بیشتر افراد شده است، حتی می‌توان داروها و مکمل‌‌های ورزشی را هم به‌صورت آنلاین تهیه کرد. زمانی در این بازی بُرد کرده‌اید که سراغ یک فروشگاه معتبر، باکیفیت و حرفه‌ای بروید و داروخانه آنلاین روشا یکی از بهترین انتخاب‌ها است. خرید پروتئین وی از داروخانه آنلاین روشا هم کار خرید را برای شما آسان می‌کند و هم مطمئن خواهید بود پروتئینی ارزشمند و واقعی با قیمتی خوب و مناسب را تهیه می‌کنید. 

 

 

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید