preloader

علت پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده و راه جلوگیری از آن چیست؟


علت پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده و راه جلوگیری از آن چیست؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10198 اشتراک گذاری :

در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت بهترین جراحان لاغری، تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند و نظرات بیماران در مورد رضایت بعد از جراحی لاغری اسلیو معده را مشاهده می‌کنیم؛ اما اطلاعات زیادی از پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده در دسترس نیست. در این مقاله علت پشیمانی بعد از عمل اسلیو و راه‌های جلوگیری از این پشیمانی بررسی می‌شود.

 

مطالعه‌ منتشر شده در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که به طور کلی، بیماران از تصمیم خود برای انجام جراحی اسلیو معده پشیمان نبودند. تنها ناراحتی و افسوس بیماران بعد از این جراحی لاغری این بود که از نتیجه اسلیو معده انتظارات واقعی نداشتند. به عبارت دیگر، افسوس میخوردند که چرا قبل از عمل بیشتر در مورد جراحی لاغری و چالش‌هایی که در زندگی پس از جراحی با آن مواجه خواهند شد، نمی‌دانستند.

 

آیا امکان پشیمانی بعد از جراحی اسلیو معده وجود دارد؟ ​

می‌توان گفت بله. برخی از داوطلبان جراحی لاغری از کوچک کردن معده پشیمان هستند زیرا از رسیدن به اهداف کاهش وزن خود ناامید شده‌اند. نگرش غیرواقع‌گرایانه و عدم کاهش وزن کافی با اسلیو معده دلیل اصلی پشیمانی از جراحی لاغری است. با این حال، کوچک کردن معده با جراحی اسلیو، امکان تبدیل آسان به بای پس معده یا دیگر روش‌های لاغری با سوجذب را فراهم می‌کند و به بیماران اجازه می‌دهد تا وزن اضافی خود را کم کنند.

عوامل موثر بر کاهش وزن

میزان کاهش وزن بیماران پس از جراحی لاغری به عواملی بستگی دارد که عبارتند از:

  • سن
  • جنسیت متابولیک
  • وزن اولیه
  • تایپ بدنی
  • ژنتیک
  • عادات ورزشی
  • پایبندی به رژیم غذایی

کسانی که تمام اقدامات لازم عمل اسلیو را انجام داده‌اند، بهترین جراح لاغری را انتخاب کرده، و به توصیه پزشک خود عمل کرده‌اند به ندرت از عمل جراحی لاغری اسلیو معده پشیمان هستند.

​در مورد نوع جراحی لاغری خود آگاه باشید

به همین دلیل مهم است که قبل از جراحی لاغری برای خود ذهنیت و انتظار نادرست ایجاد نکنید تا دچار احساس پشیمانی بعد از اسلیو معده نشوید. نتایج شما با افراد دیگر متفاوت خواهد بود، بنابراین نتایج جراحی لاغری خود را با میزان کاهش وزن دیگران مقایسه نکنید.

علل پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده

در این مقاله برخی از رایج‌ترین پشیمانی‌ها و کارهایی که می‌توانید برای جلوگیری از آن‌ها انجام دهید بیان شده‌است.

​عادت نکردن به الگوی تغذیه جدید

خوردن یک تجربه احساسی است. غذا فقط برای زنده‌ماندن نیست. غذا خوردن یک عمل اجتماعی، پاداش دادن به خود و اغلب یک عمل عاطفی است. بسیاری از بیماران بعد از جراحی اسلیو عدم علاقه به غذا را تجربه می‌کنند که یک پشیمانی روانی شایع بعد از اسلیو معده است. ممکن است بخواهید از غذا لذت ببرید، اما نمی‌توانید! و این بسیار آزار دهنده است. لذت بیش از حد از خوردن نشانه اعتیاد به مواد غذایی است و اگر عادات غذایی خود را تغییر ندهید و به خوردن غذاهای ناسالم و یا پرخوری ادامه دهید، می‌توانید مانع رسیدن به اهداف کاهش وزن خود شوید. بنابراین از رژیم غذایی بعد از جراحی لاغری و روان‌شناسی که می‌تواند به ترمیم رابطه شما با غذا کمک کند، کمک بگیرید.

قبل از جراحی آرام غذا خوردن را یاد نگرفته‌اید

بیش از حد سریع غذا خوردن می‌تواند باعث پرخوری شما شود اما شما با مشکل بزرگ‌تر دیگری نیز مواجه خواهید شد: غذا می‌تواند در کیسه معده شما گیر کند و باعث درد شود. برخی از غذاها می‌توانند به راحتی گیر کنند، بنابراین همیشه غذای خود را به طور کامل قبل از بلعیدن خوب بجویید. هر لقمه را کوچک کنید و غذای خود را به اندازه‌ای بجوید که مثل پوره سیب‌زمینی له شود. در نهایت، این تمرین ذهن‌آگاهی به شما کمک خواهد کرد که دوباره غذا خوردن را مدیریت کرده و از آن لذت ببرید.

افتادگی پوست بعد از جراحی لاغری

افتادگی پوست پس از کاهش وزن زیاد یکی از عوارض جراحی لاغری به شمار می‌آید. با این وجود، همه افتادگی پوست بعد از جراحی لاغری را تجربه نمی‌کنند اما سن، انعطاف‌پذیری پوست و میزان وزنی که بعد از عمل جراحی اسلیو از دست می‌دهید می‌تواند باعث شود که پوست شما در مناطقی مثل گردن، بازوها، شانه‌ها، شکم، پشت، سینه، پاها و مناطق خاص آویزان شود. انجام جراحی حذف پوست اضافه توسط یک جراح متخصص مانند کلینیک جراحی لاغری و زیبایی اسلیم بیوتی می‌تواند به حفظ سلامت روان شما کمک کند، اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و باعث شود لباس‌های شما مناسب باشند.

افتادگی پوست بعد از جراحی لاغری

 

ریزش مو بعد از جراحی لاغری

​​​​​​​​ریزش مو یکی از عوارض جانبی کاهش وزن سریع است. چون شما غذای کمتری می‌خورید و مواد مغذی کمتری را جذب می‌کنید در نتیجه بر بدن استرس وارد می‌کنید. این وضعیت موقتی اما استرس‌زا است. ریزش مو بعد از جراحی لاغری معمولا بین ۳ تا ۶ ماه بعد از آن اتفاق می‌افتد و می‌تواند تا یک سال بعد از تاریخ جراحی ادامه یابد. برای به حداقل رساندن ریزش مو بعد از جراحی اسلیو، روزانه حداقل ۷۰ گرم پروتئین برای زنان و ۸۰ تا ۹۰ گرم برای مردان لازم است. از مکمل‌های توصیه‌شده ویتامین استفاده کنید.

تصور نادرست از اندام خود

ممکن است عجیب به نظر برسد اما بعد از اسلیو معده شما ممکن است نسخه جدیدی از خودتان را ببینید که هر کس دیگری می‌بیند، مهم نیست چقدر وزن کم می‌کنید. بدن شما ممکن است به سرعت بعد از جراحی تغییر کند و ذهن شما قادر به درک این تفاوت نباشد، به خصوص در طول ۱۲ ماه اول. به همین دلیل، بسیاری از مردم هنوز هم خود را چاق یا ناسالم می‌دانند، مهم نیست چقدر وزن کم کرده‌اند.

کاهش وزن با جراحی لاغری کار ساده‌ای نیست

جراحان لاغری به شما توصیه می‌کنند که جراحی لاغری ابزاری برای کاهش وزن اضافی است نه یک قرص جادویی! ممکن است احساس کنید که در یک بحران احساسی قرار دارید و وقتی احساس ناراحتی می‌کنید، سلامت روانی خود را زیر سوال ببرید. با عصبانیت غذای بیشتری می‌خورید و برای ورزش انگیزه کافی ندارید. اگر افسردگی بعد از جراحی لاغری مانع رسیدن شما به بهترین نتیجه می‌شود، از یک روانشناس کمک بگیرید.

در انتخاب بهترین جراح لاغری دقت کنید

عدم آگاهی از عوارض جراحی اسلیو معده

​​​​​​​​احتمال عوارض جانبی جدی بسیار کم است اما به با این وجود اسلیو معده یک جراحی بزرگ است. عمل جراحی باریاتریک آناتومی شما را تغییر داده‌است و شکم شما برای التیام و سازگاری به زمان نیاز دارد. به یاد داشته باشید که اگر چه عوارض جانبی مثل درد گاز، تهوع، آروغ زدن، سو هاضمه و درد ناشی از برش، آزار دهنده هستند، اما بیشتر این عوارض موقتی هستند. برای به حداقل رساندن این ناراحتی توصیه‌های بهترین جراح لاغری انتخابی خود را دنبال کنید.

چرا من عمل کوچک کردن معده را زودتر انجام ندادم؟ ​

شاید تنها تاسف مشترک بین اکثر بیماران این است که چرا زودتر جراحی لاغری را انجام ندادند. این پشیمانی از تاخیر در جراحی لاغری زمانی رخ می‌دهد که بیماران کاهش وزن قابل‌توجهی را همراه با رفع مشکل فشار خون بالا، آپنه خواب، دیابت نوع ۲ و دیگر اختلالات متابولیک مانع سلامت، تجربه می‌کنند. انجام جراحی اسلیو معده نشان‌دهنده علاقه به خود و سرمایه‌گذاری روی خود است. تغییر زندگی با پیروی از رژیم جراحی لاغری، تمرین و دریافت مکمل ویتامین به همراه سبک زندگی مناسب به شما برای موفقیت در سفر کاهش وزن کمک خواهد کرد.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید