preloader

روغن کندش اصل چه رنگی است؟


روغن کندش اصل چه رنگی است؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10155 اشتراک گذاری :

از روانشناسی رنگها چه میدانید؟ به نظرتان رنگها بار احساسی و عاطفی دارند؟ بله! رنگها باعث میشوند که ما درک بیشتری از محیط و اشیاء پیرامونمان داشته باشیم و واکنشهای مختلفی از خود نشان دهیم. حالا سؤال اینجاست که روانشناسی رنگها چه ارتباطی با رنگ روغن کندش اصل دارد؟

واقیعت این است که براساس پیشفرضهای ذهنی که از طریق مختلف برای ما ایجاد شده، ما نسبت به رنگهایی که روغن کندش دارد، احساسهای متضادی را تجربه میکنیم. یعنی اگر پیشفرض ما این باشد که رنگ روغن کندش اصل سیاه است، با دیدن روغن کندش سیاه، احساس خوشایند اعتماد به فروشنده را تجربه میکنیم و با دیدن روغن کندش زرد، حس ناخوشایند فریب خوردن سراغمان میآید. اما فکر میکنید که این پیشفرضهای ذهنی کاملاً علمی و منطقی است که معیاری درستی برای واکنش مثبت یا منفی شود؟

 

چه عواملی رنگ روغن کندش اصل را تعیین میکنند؟

 

بیایید برای پاسخ به این سؤال چند فاکتور مهم را با هم بررسی کنیم:

نوع کندش: گیاه کندش، گونههای متفاوتی دارد و در مناطق مختلفی میروید. با اینکه برخی از خواص و ویژگیهای کندشهایی که در مناطق مختلف میروید، یکسان است، اما تفاوتهایی هم با یکدیگر دارند. مثلاً کندشی که در هند یا پاکستان میروید و به کندش هندی و پاکستانی معروف است، رنگ روغن را زرد تیره میکنند، برخلاف کندشی که در سوریه و ترکیه میرویند، چون این دو نوع کندش، رنگ روغن را زرد روشن میکنند.

 

روغن پایه: هیچ گیاهی به تنهایی قابلیت روغنگیری ندارد، حتی اگر چندین تن حجم داشته باشد. به همین دلیل تولیدکنندگان برای روغنگیری، روغنی را به عنوان روغن پایه که ممکن است کنجد و زیتون وباشد، در نظر گرفته و گیاه را در آن روغن قرار داده و با فشار و حرارت و فرمولاسیون خاص، از گیاه روغنگیری میکنند. تیرگی یا روشنی رنگ روغنپایه، نقش زیادی در رنگ روغن کندش اصل خواهد داشت.

 

درجه حرارت: میزان حرارتی که برای روغنگیری از گیاهان به کار میرود، در رنگ نهایی روغن تأثیرگذار است. اگر گیاه کندش که در روغن پایه قرار گرفته، حرارت بیشتری ببیند، رنگ نهایی روغن تیرهتر میشود، اما درحرارت کمتر، رنگ روغن روشنتر است.

 

شیوه تولید: تولیدکنندگان روغنهای آرایشی و بهداشتی، فرمولاسیون خاصی را برای روغنگیری به کار میبرند، به همین دلیل ممکن است رنگ نهایی روغن آنها تفاوتی اندک با یکدیگر داشته باشد.

 

فیلتراسیون: طبق اصول علمی، روغنهای گیاهی قبل از عرضه فیلتراسیون میشوند تا ناخالصیهایشان کاملاً جدا شود و روغن نهایی شفاف و صاف شود و فرایند جذب بهتری داشته باشد. اما برخی از تولیدکنندگان ترجیح میدهند که روغن را همراه با لرد عرضه کنند، چون طبق تبلیغات زیادی که انجام شده، برخی از مشتریها فکر میکنند که لرد و تهنشین معیار مناسبی برای اصالت روغن است. این لردها رنگ روغن کندش را تیره میکنند.

 

رنگ روغن کندش اصل زرد است یا سیاه؟

همانطور که گفتیم، عوامل زیادی در رنگ روغن تأثیر دارند، پس نمیتوانید هنگام خرید روغن کندش، با نگاه به رنگ و روی روغن مطمئن شوید که روغن اصل است. در کنار این عوامل باید یک عامل دیگری را هم در نظر بگیرید: تقلب!

این مسئله یکی از مهمترین عواملی است که در رنگ روغن کندش اصل تأثیر میگذارد. فروشندهای که از مواد اولیه بیکیفیت یا حتی جایگزین استفاده کرده است، با یک یا دو رنگ و اسانس شیمیایی، رنگ روغن را تغییر میدهد و ادعا میکند که روغن کندش اصل را به شما عرضه کرده است. در این صورت شما پول بیشتری پرداخت میکنید؛ اما نه تنها برایتان مفید و مؤثر نیست، بلکه حتی گاهی سلامتیتان هم در معرض خطر جدی قرار میگیرد.

حتماً با خواندن مطالب بالا این سؤال برایتان پیش آمده که اگر معیار ظاهری رنگ روغن را کنار بگذاریم، چطور مطمئن شویم که 

روغن کندش اصل است یا تقلبی؟ بهترین و سادهترین کار این است که معیارهای ظاهری که در ذهنتان وجود دارد را کنار بگذارید و سراغ یک تولیدکننده متخصص و باتجربه که مشتریان راضی دارد، بروید. در این صورت میتوانید با خیال راحت از خواص روغن کندش استفاده کنید، بدون اینکه دغدغه رنگ روغن کندش اصل را داشته باشید.

 

قانون، متخصص تولید روغنهای آرایشی و بهداشتی

تجربه و تخصص هر برند، دو عامل مهمی است که رضایت خریدار را جلب میکند. ما در برند قانون، با بیش از یک دهه تجربه در روغنگیری از دانهها و گیاهان دارویی و با استفاده از نیروهای متخصص و فرمولاسیون خاص و پیشرفته، موفق به تولید روغنهای گیاهی خالص و با کیفیت و مؤثری شدهایم که رضایت خریداران زیادی را از سراسر کشور به همراه داشته است. 

به پاس از رضایت همیشگی مشتریان خوبمان، با خدماتی چون ارسال رایگان به تمام نقاط کشور، پرداخت محصول در منزل، عودت مبلغ در صورت هرگونه نارضایتی، تلاش میکنیم تا حقوق مشتریان را به بهترین شکل حفظ کنیم و گامی در ارتقای سلامتی شما برداریم. برای خرید روغن کندش اصل به وب سایت قانون سر بزنید.

با قانون، سلامتی را به خانه ببرید.

 

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید