preloader

آشنایی با لمینت دندان در دندانپزشکی


آشنایی با لمینت دندان در دندانپزشکی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10135 اشتراک گذاری :

 Dental laminate   درحال حاضریکی از پرطرفدارترین روشهای دندانپزشکی است که افراد برای زیباسازی دندان های خود از آن استفاده می کنندداشتن زیبایی در هر سن و جنسیتی مورد توجه افراد بوده و این روند ادامه دارد.

 شاید این را بدانید که زیبایی دندان ها تاثیری بسیار زیادی بر ظاهر و زیبا بودن شما خواهد گذاشت و اگر شما دارای دندان های نامرتبی باشید، لبخند زدن و صحبت کردن برایتان سخت خواهد شد و اعتماد به نفس شما کاهش می یابد.

وقتی لمنیت ها بر دندان ما قرار می گیرد باعث می شوند دندان رنگ و ظاهر و شکل کلی اش تغییر کند و این موارد با توجه به نظر فرد صورت می گیرد و انتخاب با خود شما خواهد بود.

لمینت ها علاوه بر این که به زیبایی دندان های شما کمک می کند باعث می شود که مینای دندان شما مقاومت و استحکام بیشتری داشته باشد و همچنین داری دندان های یکدست و مرتبی خواهید شد.

از مراقبت های لازم بعد از انجام لمینت دندان  موارد زیر را میتوان نام برد:

  • بعد از انجام لمینت باید مدتی از خوردن نوشیدنی های سرد و یا داغ پرهیز کنید. چون لمینت شما نسبت به این موارد حساسیت دارد و تا برطرف نشدن این حساسیت باید با آن مدارا کنید.
  • مسواک زدن به طور روزانه را فراموش نکنید و حداقل دوبار در روز این کار را انجام دهید.
  • استفاده از نخ دندان نیز به سلامت دهان و دندان های شما کمک می کند پس استفاده از آن را به یک عادت تبدیل نمایید.
  • توصیه دندانپزشکان این است که بعد از انجام لمینت دندان این است که مواد خوراکی رنگی استفاده نکنیم چون استفاده زیاد با گذشت زمان باعث می شود که رنگ دندان شما تغییر کند و این جلوه خوبی نخواهد داشت پس در این مورد رعایت بیشتری داشته باشید.
  • از خوردن میوه و آجیل نیز اگر بتوانید پرهیز کنید بسیار خوب می شود زیرا ممکن است باعث شود دندان شما بشکند و این برای شما ناخوشایند است و هزینه ترمیم را برای شما باقی می گذارد.

 موردی که در اینجا وجود دارد لمینت های سرامیکی را نمی توان ترمیم کرد و این قابلیت را ندارند، تنها کاری که می شود انجام عوض کردن دوباره لمینت و جایگذاری لمینت سالم است.

  • استفاده از دهانشویه مناسب که توسط پزشک تجویز می شود را نیز جدی بگیرید.
  • استفاده از دخانیت را به کمترین حالت ممکن برسانید و بعد از آن برای انجام لمینت اقدام نمایید.
  • هر چندماه یکبار برای چکاپ دندان های خود اقدام کنید تا اگر مشکلی وحود داشت آن را زود برطرف سازید.
  • اگر عادت دندان قروچه را دارید از انجام لمینت بپرهیزید چون امکان اینکه باعث شکستگی دندان هایتان شود زیاد است.
  • استفاده از خمیر دندان مناسب تاثیر زیادی در ماندگاری دندان هایتان دارد.

 

خوب است علاوه بر اطلاعاتی که در بالا گفته شد درباره لمینت دندان بدانید که، از جنس سرامیک از قسمت لبه دندان ضعیف هستند و احتمال شکستگی در آن ها زیاد است، پس دقت داشته باشید از دندان های خود برای بازکردن چیزی استفاده نکنید.

قطعا روش های دیگری نیز وجود دارد که دندانپزشک شما آن را به شما خواهد گفت تا با انجام و رعایت آن موارد دندان های شما سالم بماند. برای مثال انجام لمینت متحرک دندان انتخاب خوبی برای برخی از افراد می باشد.

 

کامپوزیت دندان روش پرطرفدار درمان دندانپزشکی

از روش های درمان دندانپزشکی کامپوزیت دندان را میتوان نام برد که بسیار پرطرفدار می باشد و مورد استفاده قرار می گیرد. کامپوزیت از انواع رزین ها است که درجه های متفاوتی دارد .

کامپوزیتی مناسب دندان باید دارای ویژگی های خاص باشد و تنها سفید بودن و استحکام معیاری برای استفاده در دندانپزشکی نمی باشد.

کامپوزیت دندان را بعد از معاینات دندانپزشک بدون اینکه احتیاجی یاشد در لابراتور تهیه شود، با توجه به رنگ دندان بیمار و با شرایطی خاص بر روی دندان قرار می گیرد و با تاباندن نور مشخصی آن را سفت و محکم می نمایند و با پولیش به فرم دندان در می آورند و شبیه دیگر دندان های شما می شود.

برای انجام کامپوزیت دندان قبل انجام هرکاری باید دندانپزشک دندان های شما را بررسی نماید و بررسی کند که دندان های شما آسیب و مشکلی نداشته باشد. بعد از آن می تواند آماده سازی های لازم جهت  شروع کار را فراهم سازد و بعد از آن رنگ کامپوزیت دندان  را انتخاب نماید.

در ابتدای کار دندانپزشک با ایزوله کردن و بعد آن شست و شوی دندان ها را با محلول تمیز کننده آغاز می کند و بعد از خشک کردن شروع به انجام کار می نماید.

پولیش زدن دندان مرحله بعدی انجام کار است که بدن آن کامپوزیت به وسیله چسب مخصوص این کار بر روی دندان قرار گرفته می شود.

اما شاید شما به دنبال مرتب سازی دندان های خود نیز باشید ارتودنسی دندان ارزان در تهران برای اهالی شهر تهران انتخاب خوبی خواهد بود تا یکبار برای همیشه دندان های سالم و زیبا را به خود هدیه دهند.

 

انتخاب ارتودنسی دندان برای درمان

ارتودنسی دندان از روش های درمانی است که از سن نوجوانی تا بزرگسالی با توجه به شرایط خود میتوانید نسبت به انجام آن اقدام نمایید.

علاوه بر این شما با مرتب سازی دندان هایتان چهره دلنشین و لبخندی زیباتر خواهید داشت و همین امر باعث می شود اعتماد بنفس زیادی داشته باشید و بتوانید در جمع ها حس بهتری را تجربه کنید.

اما قبل از هر اقدامی برای ارتودنسی دندان چه کارهایی را باید انجام دهیم؟

  • انتخاب متخصص ارتودنسی دندان

شما باید قبل از انجام درمان خود در درجه اول نزد متخصص ماهر و با تجربه بروید و توسط این شخص معاینات لازم را انجام دهید و تصمیم بگیرید کدام نوع از ارتودنسی برای شما مناسب است

  • وقت مشاوره با متخصص ارتودنسی دندان

بعد از اینکه دندانپزشک خود را انتخاب کردید باید در اسرع وقت ساعتی را برای ویزیت خود در نظر بگیرید تا هرچه زودتر درمان را آغاز نمایید.

  • هزینه درمان با ارتودنسی دندان

درمان ارتودنسی هزینه زیادی دارد و با توجه به محل زندگی و کارهایی که قرار است بر روی دندان شما انجام شود تغییر خواهد کرد و نوع  ابزار و براکت و ... در هزینه ای که شما باید پرداخت کنید تاثیر دارد.

میانگین هزینه درمان ارتودنسی هزینه ارتودنسی دندان بسته به جایی که شما زندگی می‌کنید و آنچه که باید روی دندان‌های شما انجام شود، متغیر است. معمولاً ارتودنسی شفاف به اندازه بریس‌های فلزی هزینه دارند و گاهی هزینه بیشتری هم خواهند داشت. البته برای شما این امکان وجود دارد که مبلغ را به صورت اقساطی پرداخت نمایید.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 - 26640907 - 26640957

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید