preloader

شیوه درست استفاده از کاندوم چطور است؟


شیوه درست استفاده از کاندوم چطور است؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10183 اشتراک گذاری :

می‌توان گفت بهترین وسیله‌ای که می‌تواند از بارداری‌های ناخواسته جلوگیری کند، کاندوم است. این وسیله یک پوشش محافظ و کشسان پلاستیکی است که بر روی آلت مردان قرار می‌گیرد و از وارد شدن مایع منی به واژن زن جلوگیری می‌کند. البته برای آنکه کاندوم‌ها موثر بوده و کارکرد خود را به خوبی نشان دهند، باید دارای تاریخ مصرف درستی باشد. در ادامه مطالب با انواع کاندوم‌ها و روش استفاده از آن‌ها آشنا می‌شوید تا بتوانید به درستی از آن‌ها استفاده کرده و انتخاب درستی داشته باشید.

طریقه استفاده از کاندوم

کاندوم‌ها به دو دسته زنانه و مردانه تقسیم‌بندی و در برندهای مختلفی تولید می‌شوند که از جمله بهترین آن‌ها، کاندوم کاپوت است. شما با شناخت نسبی در مورد هر مدل از کاندوم‌ها می‌توانید از بارداری جلوگیری کنید.

 

طریقه استفاده از کاندوم زنانه

کاندوم‌های زنانه استفاده آسانی دارند اما استفاده از آن‌ها به تمرین نیاز دارد:

1. ابتدا برای استفاده از کاندوم لازم است تا قسمت زیگ زاگی مندرج بر بسته‌بندی را برش دهید و آن بیرون آورید. سپس آن را درون واژن قرار دهید. برای راحت انجام شدن این کار می‌توانید به حالت ایستاده یک پای خود را بر روی یک صندلی قرار داده و یا در حالت نشسته و پای خود را از هم باز نمایید و یا حتی در حالت خوابیده کاندوم را درون واژن قرار دهید.

2. برای جلوگیری از آسیب و خراب شدن کاندوم می‌توانید آن را با روان کننده‌هایی بر پایه آب استفاده نمایید. سپس به گذاشتن کاندوم درون واژن اقدام نمایید. البته باید کاندوم را توسط انگشت شست و یا میانی باز کرده و سپس در جهت درست آن کاندوم را درون واژن قرار دهید.

3. حلقه خارجی کاندوم باید بیرون از واژن قرار بگیرد. همچنین مطمئن شوید کاندوم به درستی درون جای خود قرار گرفته است و دچار آسیب و یا پیچ خوردگی نشده باشد.

4. در پایان رابطه جنسی خود قبل از آن که از جای خود بلند شوید کاندوم را از داخل واژن بیرون بیاورید و آن را درون یک دستمال گذاشته و سپس دور بیاندازید.

طریقه خارج کردن کاندوم زنانه

ابتدا حلقه خارجی بیرون از واژن را چرخانده و بدون آن که مایع منی بیرون بریزد، آن را از داخل واژن بیرون بیاورید. اینکار بلافاصله پس از اتمام رابطه جنسی باید انجام شود. همچنین برای بیرون آوردن کاندوم شما نباید سر پا ایستاده باشید. پس از خارج نمودن کاندوم آن را درون یک دستمال کاغذی و کیسه قرار دهید و سپس دور بیاندازید.

طریقه استفاه از کاندوم مردانه

استفاده از کاندوم مردانه بسیار راحت و آسان است و نیاز به تمرین خاصی ندارد. از بهترین مدل کاندوم‌های مردانه، می‌توانیم به برند کدکس اشاره نماییم که شما می‌توانید، کاندوم کدکس را از مو تن رو سفارش دهید.

1. برای استفاده از کاندوم، قسمت زیگ زاگی روی بسته‌بندی را پاره کرده و کاندوم را بیرون بیاورید. حین بیرون آوردن کاندوم مراقب باشید تا از ناخن خود برای انجام این کار استفاده نکنید تا موجب پارگی و آسیب دیدن کاندوم نشوید.

2. قبل از پوشیدن کاندوم لازم است پشت و روی آن را مشخص نمایید. برای تعیین پشت و روی کاندوم می‌توانید به انداز چند سانتی متر از آن را باز نمایید، تا پشت و روی آن را تشخیص دهید.

3. زمانی که انزال صورت گرفت باید کاندوم خود را تعویض کنید، زیرا ممکن است کاندوم شما دچار پارگی شود و مایع وارد واژن شریک جنسی شما شود. این مورد برای استفاده از کاندوم چه زنانه چه مردانه لازم است.

حتما لازم است تا پیش از استفاده و یا هنگام خرید کاندوم مورد نظر خود تاریخ انقضای آن ‌را بررسی نمایید. زیرا مواد استفاده شده در هنگام تولید این نوع محصولات پس از مدتی قابلیت‌های خود را از دست می‌دهند و موجب آسیب و یا پارگی می‌شوند.

همچنین کاندوم‌های خود را از مراکز معتبر خریداری نمایید، زیرا آن مراکز خود به بررسی تاریخ انقضای کاندوم‌ها می‌پردازند و جای هیچ نگرانی نخواهد بود. خرید کاندوم از مو تن رو، این اطمینان خاطر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بهترین مدل کاندوم

کاندوم موجب جلوگیری از بارداری و عدم انتقال بیماری‌های تناسلی می‌شود و از این جهت حائز اهمیت است. تمام انواع کاندوم‌های موجود در بازار به تایید سازمان وزارت بهداشت رسیده‌اند و از بابت سلامت آن‌ها می‌توانید اطمینان داشته باشید. اما اگر بخواهید بهترین نوع آن را تهیه نمایید، باید مدل متناسب با خود را انتخاب نمایید.

انتخاب کاندوم برای اولین بار می‌تواند سخت باشد، اما با تحقیق در مورد هر برند و انواع آن‌ها و اینکه کدام مدل از آن‌ها مناسب شما است، می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید. در ادامه شما را با دو برند مطرح کاندوم آشنا می‌کنیم.

کاندوم کاپوت اصل (kapoot)

کاندوم کاپوت یک برند قدیمی است که کیفیت بالای آن سبب شده تا طرفداران زیادی داشته باشد. این برند دارای انواع مختلف و پر طرفدار کاندومی است و جز بهترین برندهایی به حساب می‌آید که مقاومت و کیفیت بالایی در برابر پارگی و آسیب دیدن دارند. جنس این کاندوم از لاتکس صد در صد طبیعی است و دارای مجوز استاندارد جهانی نیز هست. اصلی‌ترین اهداف تولید این محصولات جلوگیری از انتقال بیماری‌های مقاربتی بوده که البته در کنار آن، کاندوم‌ها نقش ویژه‌ای در جلوگیری از بارداری در حین رابطه جنسی دارند.

کاندوم کدکس خارجی (Nach Kodex)

کدکس یکی از بزرگ‌ترین و پر طرفدار‌ترین برندهای کاندوم محسبوب می‌شود. این برند با استفاده از دستگاه‌ها و روش‌های نوین اقدام به تولید وسایل مرتبط با زناشویی می‌کند و محصولاتی با کیفیت را به مشتریان عرضه می‌نماید.

کاندوم با کیفیت از برند کدکس برای جلوگیری از بارداری و یا برای جلوگیری و انتقال از بیماری‌های جنسی موثر و کاربردی است. مخصوصا برای افرادی که دچار زودانزالی بود و می‌خواهند از بارداری جلوگیری کنند، وسیله‌ای مناسب محسوب می‌شود. در صد خطا برای استفاده از کاندوم و جلوگیری از بارداری بسیار کمتر از سایر روش‌های جلوگیری از بارداری است. این شرکت بیش از 15 سال است که کار خود را در زمینه تولید وسایل زناشویی آغاز کره است وتوانسته در این مدت مشتریان زیادی پیدا کند.

نتیجه گیری

از آنجا که کاندوم‌ها مزایای زیادی برای استفاده کنندگان داشته‌اند، مخصوصا در زمینه عدم انتقال بیماری‌های مقاربتی، این مدل از محصولات توانسته مشریان زیادی را به خود جذب کند. زیرا با استفاده از این ابزار، درصد بیماری‌هایی که توسط شریک جنسی به طرف مقابل انتقال داده می‌شد، به شدت کاهش یافته و نقش ویژه‌ای در سلامت جنسی افراد داشته است. همچنین این وسیله برای کسانی که می‌خواهند اقدام به جلوگیری از بارداری نمایند، بسیار کاربرد دارد.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید