preloader

سوزاندن چربی با خوراکی!


سوزاندن چربی با خوراکی!
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 12889 اشتراک گذاری :

میوه و سبزی حاوی فیبرهای حلال چربی هستند، بنابراین تا می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این فهرست را در جایی مانند روی درب یخچال نصب کنید و یک کپی از آن را هنگام خرید با خود داشته باشید.
بنا به گفته سوزان برک (Susan Burke) متخصص تغذیه ارشد در eDiets، هیچ غذایی وجود ندارد که خوردن آن موجب کاهش وزن شود. از آنجایی که غذاها به خودی خود مانند دارو عمل نمی‌کنند، نمی‌توانند گوارش شما را سریع‌تر کنند یا اینکه موجب شکسته شدن مولکول‌های چربی شوند. اما موادی وجود دارند که گنجانیدن آن‌ها در برنامه تغذیه روزانه، موجب کم شدن کالری مصرفی و در نتیجه کاهش وزن می‌شود.
او می‌گوید:“جایگزین کردن غذاهای کم کالری و سرشار از فیبر به جای مواد پر کالری و چرب موجب کاهش کالری دریافتی می‌شود. به این ترتیب بدن بهتر تغذیه می‌شود، غذاها طعم بهتری دارند و وزن هم کاهش پیدا می‌کند، این اتفاق معجزه نیست و با یک محاسبه ساده صحت آن ثابت می‌شود”
“من چیزهایی درباره رژیم سوپ کلم، رژیم گریپ‌فروت و رژیم‌های پروتئین شنیده‌ام. این رژیم‌ها تأثیر مطلوبی ندارند. هیچ یک از تبلیغاتی را که ادعا می‌کنند محصولی دارند که از بین برنده، حل کننده یا دفع کننده چربی هستند را جدی نگیرید، این محصولات فقط جیب شما را سبک می‌کنند. ”بنا به نظر سوزان، بهترین راه برای تبدیل کردن بدن به یک دستگاه چربی سوز، افزایش دادن توده ماهیچه ای و کاستن از ذخیره چربی است؛ و تقویت عضلات باید جزیی از برنامه روزانه کاهش وزن شما باشد.
او « ۱۰ » ماده غذایی را معرفی کرد که میزان چربی آن‌ها صفر یا در حد قابل چشم پوشی است. شما به طور حتم با چند تا از آن‌ها آشنا هستید اما یک یادآوری ضرری ندارد:

آب، همیشه آب
خوب، این اولین مورد فهرست، چندان “غذا” نیست اما آب یکی از بهترین مواد طبیعی برای کاهش اشتها است یکی از اجزا مهم هر رژیم خوب غذایی است. دانستن اینکه ۸۰ درصد خون و مغز از آب تشکیل شده، حیاتی بودن این ماده بر شما آشکار می‌شود. تحقیقات نشان داده‌اند که نوشیدن آب روند سوخت و ساز را سرعت می‌بخشد. با توجه به اینکه تشنگی، معمولاً به اشتباه به گرسنگی تعبیر می‌شود، سیراب نگه‌داشتن بدن از پرخوری جلوگیری می‌کند.

چای سبز
همان‌طور که اکثر افراد میدانند، کافئین می‌تواند سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش دهد، اما این ماده اثرات جانبی سوئی هم دارد. نوشیدن یک فنجان قهوه در روز مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما اگر به نوشیدن مایعی داغ علاقه دارید، چای سبز را امتحان کنید. این نوشیدنی عالی نه تنها سرعت گوارش را بالا می‌برد بلکه حاوی مواد ضد سرطان هم هست و از بروز مشکلات قلبی جلوگیری می‌کند.

سالاد
این بار که به رستوران رفتید، به یاد داشته باشید که اگر ابتدا یک سالاد بزرگ، پر از سبزیجات ترد و سالم سفارش دهید، در طول صرف غذا چقدر راحت می‌توانید اشتهای خود را کنترل کنید یا حتی غذای اصلی بسیار مختصری سفارش دهید. عادت کنید که قبل از هر غذا سالاد میل کنید. به این ترتیب برای غذای اصلی جای چندانی نخواهید داشت و در ضمن بدون هیچ دردسری فیبر بیشتری مصرف کرده، کالری دریافتی بدن را کاهش می‌دهید و در نهایت بدون احساس گرسنگی، وزن کم می‌کنید.

لبنیات
اگر قصد کاهش وزن دارید، بد نیست که ذخیره لبنیات خانه را افزایش دهید. کلسیم یکی از عناصر مهمی است که باید در رژیم‌های کاهش وزن گنجانده شود و مصرف مواد لبنی حاوی کلسیم نیز بسیار مفید است. البته توجه داشته باشید که از شیر، ماست و پنیر کم چربی یا بدون چربی استفاده کنید و تا حد امکان از شیر تازه استفاده کنید نه شیرهایی که مدت دار هستند. حتا اگر به شیر یا سایر مواد لبنی حساسیت دارید می‌توانید از شیر سویا (که سرشار از کلسیم و ویتامین D است) استفاده کنید. هنگام تهیه شیر سویا توجه کنید که شکر موجود در آن کم یا صفر باشد.

سوپ
سوپ نه تنها در وعده غذای شبانه، بلکه در هر ساعت روز می‌تواند یک میان وعده مناسب باشد. بنا به جدیدترین تحقیقات که در دانشگاه پنسیلوانیا صورت گرفته است، کسانی که در رژیم خود، سوپ را به عنوان خوراکی میان وعده صبح و ظهر انتخاب کرده‌اند، به طور متوسط 100 کالری کمتر از دیگران مصرف کرده‌اند. سوپ هم، مانند سالاد عمل می‌کند و با نیمه سیر کردن شما، اشتهای زیادی برای پرداختن به غذاهای دیگر باقی نمی‌گذارد. البته راز موفقیت در مصرف سوپ این است که از سوپ‌هایی میل کنید که فاقد خامه و چربی باشند و با سبزیجات، آب گوجه فرنگی و آب مرغ یا گوشت بدون چربی تهیه شده باشند.

دانه کامل
بنا به گفته سوزان، افزودن غلات کامل (با سبوس) به برنامه روزانه بسیار اهمیت دارد. استفاده از نان‌های گندم یا جوی کامل، سرشار از فیبر است و به سرعت موجب سیری می‌شود. نان‌های سفید موجب بهم خوردن تعادل قند خون می‌شوند در حالی که غلات کامل (چه به صورت نان، برشتوک یا پخته شده در آش و سوپ) به خاطر دیر هضم بودن، سرعت هضم غذا را کاهش داده و موجب می‌شوند که مدت بیشتری احساس سیری کنید.

* همواره از نانی استفاده کنید که از آرد کامل تهیه شده باشد، شناسایی آن ساده است، هرچه تیره تر بهتر.

بوقلمون
پروتئین هم یکی از اجزا مهم یک رژیم غذایی صحیح است و موجب ساخته شدن بافت ماهیچه ای و سوخته شدن چربی است. گوشت بدون چربی سینه بوقلمون، غذای مورد علاقه ورزشکاران و بدن سازان است زیرا هر ۸۵ گرم آن تنها ۱۲۰ کالری دارد و حاوی ۲۶ گرم پروتئین سیر کننده، یک گرم چربی بوده و به هیچ وجه چربی اشباع شده ندارد.

جو دو سر
جو دو سر پرک شده پخته شده در شیر بدون چربی، بهترین غذا برای صبحانه است. این غذا که در فهرست کربوهیدرات‌های مفید قرار دارد، منبع مواد ضد کلسترول و فیبرهای حلال چربی است و شما را در طول روز سیر و پر انرژی نگه می‌دارد. توجه کنید که از انواع آماده آن استفاده نکنید زیرا فاقد ویتامین، مواد معدنی و فیبر کافی هستند.

میوه و سبزیجات تازه
شما حتماً منتظر دیدن این دو ماده غذایی بودید. طبیعی است که شما نمی‌توانید بدون وجود این مواد یک رژیم موفق و سالم داشته باشید. فیبرهای حلال چربی و فیبرهای ساده موجود در میوه و سبزی به علاوه آب موجود در آن‌ها، این مواد را به غذاهایی چربی سوز تبدیل کرده است. هرچه میل دارید سبزی تازه و میوه میل کنید و با کاستن از کالری دریافتی بدن، وزن خود را کاهش دهید.

گریپ‌فروت
هرچند رژیم گریپ‌فروت مورد تایید سوزان نیست اما استفاده از این میوه پر خاصیت بسیار مفید است. گریپ‌فروت سرشار از ویتامین C است و در کاهش مقدار انسولین معجزه می‌کند و موجب کاهش وزن می‌شود. توجه کنید:اگر دارویی خاص مصرف می‌کنید یا تحت نظر پزشک هستید، قبل از مصرف گریپ‌فروت حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو کلیک کنید.

منبع: شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید