preloader

چگونه اشتها کاذب را متوقف کنیم؟


چگونه اشتها کاذب را متوقف کنیم؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11345 اشتراک گذاری :

اشتها کاذب یعنی روی آوردن به غذا برای رسیدن به آرامش, نه به خاطر اینکه گرسنه هستید!

زمانی که شما احساس خوبی ندارید یک پاکت چیپس یا بیسکویت شما را جذب می کند. اما این حس آرامش موقتی است و شما را دوباره به خوردن وادار می کند که این موضوع نیز باعث چاقی می شود.

شما می توانید راه های دیگری را برای مدیریت این احساس ها یاد بگیرید. بنابراین شما زمانی که احساس ناراحتی، استرس، اضطراب و عصبانیت می کنید باید از غذاهای ناسالم  پرهیز کنید.

7 روش برای متوقف نمودن میل به خوردن:

زمانی که احساس خوبی ندارید میل به خوردن در شما زیاد می شود. در این حالت شما با انجام یک سری کارها می توانید میل به خوردن را کاهش داده و رفع کنید.

1- صحبت کردن با یک دوست

2- خواندن کتاب، مجله و یا گوش کردن به موسیقی

3- قدم زدن

4- تمرینات مدیتیشن یا نفس عمیق کشیدن

5- بازی کردن

6- انجام  دادن کارهای خانه، شستن لباس ورسیدگی به حیاط و باغچه.

7- ایمیل زدن

تهیه کردن لیست روزانه غذایی که خوردید، زمان آن واینکه در هر وعده و یا میان وعده ای که میل کرده اید چه فکر یا احساسی داشتید. شما ممکن است مواردی  پیدا کنید به عنوان مثال، متوجه می شوید که به دلیل عوامل اجتماعی میل به خوردن دارید. از قبیل؛ زمانی که دیگران شما را به همراه شدن به خوردن با یکدیگر تشویق می کنند.

مشورت با یک مشاور تغذیه نیز توصیه می شود، مشاور تغذیه می تواند با برنامه ریزی راه های دیگری که می توانید با آن براین احساس خود غلبه کنید را به شما نشان دهد.

کمک گرفتن:

بعضی وقت ها افزایش یک سری عادت ها و یا پرت شدن حواس باعث می شود تا شما به میزان کافی غذا نخورید.

سعی کنید با تمرکز، مشاوره، صحبت با پزشک خود یا دیدن منابع و تکنیک هایی که آنها به شما پیشنهاد می کنند به کنترل احساس درونی خود بپردازید.

خودتان را برای عملکرد خوبتان تشویق کنید، به خاطر داشته باشید با این روش شما می توانید عادت های جدید و سالم خود را افزایش دهید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید