preloader

درمان جوش صورت و بدن با روش های خانگی


درمان جوش صورت و بدن با روش های خانگی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 35538 اشتراک گذاری :

روش های درمانی خانگی ای که در زیر بیان می شوند می توانند از عود ناگهانی جوش صورت (و یا بدن) جلوگیری کند و یا از میزان آن بکاهد:

  • صورت (و یا هر جایی از بدنتان که به آکنه دچار شده است) را روزانه یک یا دو بار به آرامی و ملایمت بشویید.
  • از فشار دادن جوش بپرهیزید زیرا این عمل معمولا باعث بدتر شدن آن و یا ایجاد عفونت و زخم می شود.
  • از آن دسته از محصولات بهداشتی و مراقبتی ای استفاده کنید که پایه ی آبی داشته باشند. از استفاده از محصولاتی مانند پاک کننده های شیری چرب، کرم های سرد، رژ لب ها و براق کننده های لب که در آنها فراورده های نفتی به کار رفته است پرهیز کنید.
  • برای درمان جوش صورت و بدن خود، از کرم های درمانی، صابون ها، لوسیون ها و ژل ها ی بدون نسخه استفاده کنید و همیشه قبل از استفاده، برچسب مندرج روی محصول را با دقت بخوانید و مطمئن شوید که محصول مناسب را انتخاب کرده اید.

 از این محصولاتی که بدون نسخه و برای درمان جوش صورت و بدن وجود دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بنزوئیل پراکسید ( از قبیل Brevoxyl  یا Triaz )، که منافذ پوست را باز می کند.
  • اسید آلفا هیدروکسی، که باعث خشک شدن و جدا شدن تدریجی لایه ی بالایی پوست در قسمت آسیب دیده می شود. این ماده در بعضی از مرطوب کننده ها، پاک کننده ها، پماد های چشمی و کرم های ضدآفتاب وجود دارد.
  • اسید سالیسیلیک (مانند Propa pH یا Stridex)، که این ماده نیز مانند اسید آلفا هیدروکسی باعث خشک شدن و جدا شدن تدریجی لایه ی بالایی پوست در قسمت آسیب دیده می شود.
  • روغن درخت چای، که باکتری ها را می کشد و از بین می برد. شما می توانید روغن درخت چای را در ترکیبات برخی از ژل ها، کرم ها و روغن ها پیدا کنید.

محصولات دیگری که می تواند به بهبود وضع کلی پوست شما کمک کند، نوار (چسب) های پاک کننده ی منافذ پوست هستند. زمانی که شما این نوارهای چسبناک را از روی پوست خود جدا می کنید، آلودگی ها و مواد آرایشی روی پوست شما همراه با نوار از پوست جدا می شوند.

برای گرفتن نتیجه ی مطلوب از موارد بالا، باید محصولات را طبق دستور العمل پزشکی آنها مصرف کنید. در غیر این صورت و با مصرف بیش از اندازه از آن ها، ممکن است وضعیت جوش های شما بدتر نیز شوند.

مصرف برخی از محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست، مانند اسید آلفا هیدروکسی، پوست شما را به اش حساس میکند لذا بعد از مصرف این محصولات، از پوست خود در مقابل نور خورشید و سایر منابع تولید کننده‌ی UV مراقبت فرمایید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید