preloader

نکاتی در مورد خواب کودکان و نوجوانان


نکاتی در مورد خواب کودکان و نوجوانان
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 13306 اشتراک گذاری :

خواب در زندگی کودکان اگر اهمیت بیشتری نسبت به تغذیه و امنیت نداشته باشد، کم اهمیت تر نیز نمی باشد. متاسفانه زندگی های امروزی با برنامه هایی همراه است که اغلب مانع از این می شوند که کودک شما آن مقدار خوابی که لازم است تا رشد و عملکرد درستی داشته باشد را در طول شبانه روز دریافت کند.

در اینجا راهنمایی هایی آورده شده اند تا به کودک شما کمک کند تا به اندازه ای که نیاز دارد خواب داشته باشد:

  • یک برنامه ی منظم برای خواب و ساعت ورود به رختخواب تعیین کنید و آن را بدون هیچ تغییری اعمال کنید. به عنوان مثال، زمان بیدار شدن در روز های تعطیل نباید بیش از 1 تا 2 ساعت نسبت به روز های غیر تعطیل تفاوت داشته باشد.
  • یک روال آرامش بخش برای زمان ورود به رختخواب را برای کودکتان فراهم کنید. به عنوان مثال خواندن کتاب و یا یک حمام آب گرم می تواند گزینه های خوبی باشند.
  • از شش ساعت قبل از ورود به رختخواب، غذاها و نوشیدنی های کافئین دار را ممنوع کنید و از دادن آن به کودکتان خودداری نمایید.
  • از دادن غذای زیاد نزدیک به زمان خواب اجتناب کنید.
  • بعد از صرف شام، یک فضای آرام و کم فعالیت را ایجاد کنید زیرا که فعالیت زیاد، نزدیک به زمان خواب، می تواند کودک شما را بیدار نگه دارد.
  • زمانی که کودک شما برای خواب به رختخواب می رود نباید هیچگونه صدای تلویزیون، رادیو یا موسیقی وجود داشته باشد.
  • از اینکه دمای اتاق کودک شما مناسب است و اتاق تاریک است اطمینان حاصل نمایید.
  • مطمئن شوید که  سطح سر و صدا در خانه پایین است.
  • نوزادان و کودکان کوچکتر را قبل از اینکه به خواب بروند و زمانی که به نظر خسته می رسند ولی هنوز بیدار هستند به رختخوابشان ببرید (این کار نسبت به اینکه کودکتان در آغوشتان و یا در اتاقی دیگر به خواب برود بهتر است) از اینکه همزمان با ساعت خواب خودتان کودکتان را به رختخوابش ببرید اجتناب کنید.

ترس های شبانه در کودکان

ترس های شبانه با کابوس های که به طور معمول رایج هستند و در مرحله ی REM خواب اتفاق می افتند تفاوت دارند. ترس های شبانه با حمله های دوره ای همراه با گریه های شدید و ترس در هنگام خواب و برانگیختگی شدید کودک همراه است. ترس های شبانه یک سری حمله ها ی وحشتناک هستند که زندگی خانوادگی را مختل می کند.

حدود 1 تا 6 درصد از کودکان، ترس های شبانه را تجربه می کنند. این اختلال در پسر ها و دختر ها و تمام نژاد های مختلف به یک اندازه شایع است. این اختلال معمولا در دوران بلوغ برطرف می شود.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید