preloader

آنچه دختران در حال رشد باید بدانند


آنچه دختران در حال رشد باید بدانند
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 13379 اشتراک گذاری :

غذا و بدن شما

عجیب نیست؟ امروزه بسیاری از دختران رژیم دارند در حالی که تعداد دختران چاق از همیشه بیشتر است! بیایید با خودمان روراست باشیم. بسیاری از ما روابط نامناسبی با غذاها داریم.

اگر اندامتان را دوست نداشته باشید و نتوانید بدون احساس گناه از غذایتان لذت ببرید خود را از یکی از لذت های زندگی محروم کرده‌اید. شما می توانید به این احساس ناخوشایند پایان دهید. دوستانتان هم همینطور.

در ادامه به شش روش برای اینکه احساس خوبی درمورد خودتان و غذایی که میخورید داشته باشید اشاره میکنیم.

1-فقط زمانی که گرسنه هستید غذا بخورید

شما هر روز با وسوسه های زیادی رو به رو می‌شوید. غذا خوردن قسمت مهمی از جشن ها ،تعطیلات و حتی وقت گذرانی های ما با دوستانمان است. شما رژیم میگیرید و این همه چیز را بدتر میکند. در حقیقت شما خودتان را محروم می کنید و احساس گرسنگیتان را نادیده می گیرید اما اگر تنها برای یک لحظه گارد خود را رها کنید، ناگهان متوجه خواهید شد که هیچ مانعی در برابر خوردن یک ظرف بستنی پر از گردو و کارامل وجود ندارد.

2-از رژیم گرفتن مثل یویو پرهیز کنید

آنچه مسلم است رژیم های معجزه آمیز هفتگی شما را لاغر میکنند ولی بعد از چند ماه به وزن سابق خود و حتی بیشتر از آن باز خواهید گشت. رژیم های کوتاه مدت و گاه به گاه (مثل یویو) به مراتب بدتر از داشتن چند کیلو اضافه وزن است چرا  که با این کار در طول زمان چاق تر شده و بدنتان لایه های چربی بیشتری ذخیره خواهد کرد.

3-برای آنچه هستید بیشتر از آنچه به نظر می رسید ارزش قائل شوید.

یکی از پزشکان دانشکده پزشکی هاروارد که روی ناهنجاری های غذا خوردن مطالعه می کند میگوید: "برداشت دختران این است که چگونه به نظر رسیدن، مهم تر از این است که چه کاری را می توانند انجام دهند." دختران بسیاری با اندام های متفاوت به او گفته اند که به اندازه کافی زیبا یا خوش هیکل نیستند تا بتوانند هدف هایشان را دنبال کنند که در آینده مثلا دکتر یا دامپزشک شوند.

4-علت واقعی اختلالات غذا خوردن را بدانید.

وسواس در مورد خوراکی ها و یا غذا نخوردن برای شما مضر است. این یک واقعیت واضح و ساده است ولی در حقیقت مشکل اصلی غذا نیست، آنچه مهم است حساسیتی است که شما در مورد خودتان دارید. اگر ظاهر و یا شخصیتتان را دوست نداشته باشید کم کردن وزن کمکی به شما نخواهد کرد. به این مسئله دقت کنید که چه مقدار از وقت و انرژیتان را صرف نگرانی در مورد سایزتان می کنید. اگر خوراکی ها و احساس ناخوشایند در مورد اندامتان تنها چیزیست که در مورد آن فکر می‌کنید با کسی که به او اعتماد دارید در این باره صحبت کنید مثلا با پزشکتان یا مشاور مدرسه یا مادرتان در میان بگذارید. چناچه نمی‌خواهید این مسئله را با افرادی که می‌شناسید مطرح کنید، وب سایتNational Eating Disorder Association  اطلاعات مختلف و مشاوره افراد آموزش دیده را در اختیارتان قرار خواهد داد.

5-رژیم رسانه ای بگیرید

مشکل است که انسان مدل‌های زیبا و خوش اندام را ببیند و احساس بدی درباره آنچه در آینه می بیند پیدا نکند اما در واقع مدل ها هم آنگونه که به نظر می رسند نیستند. دستکاری های کامپیوتری مدل ها را بلند قد تر، لاغرتر و جذاب تر از آنچه هستند نشان می دهد.

6-به قانون اول برگردید، فقط زمانی که گرسنه هستید غذا بخورید

همانطور که قبلا گفتیم رعایت این قانون آسان نیست ولی امکان پذیر است. می توانید دفتری تهیه کنید که در آن آنچه را که می خورید و اینکه چرا آن را می خورید و همینطور احساسی که بعد از خوردن آن غذا دارید را یادداشت کنید. فهمیدن اینکه چرا غذا میخوریم و همچنین ارتباط برقرار کردن  بین احساس گرسنگی و غذا خوردن اولین قدم برای داشتن تغذیه سالم است.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید