preloader

چند نکته برای درمان خانگی سندرم پیش از قاعدگی (PMS)


چند نکته برای درمان خانگی سندرم پیش از قاعدگی (PMS)
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 24210 اشتراک گذاری :

تا زمانی که شما سیکل قاعدگی و تخمک گذاری دارید، سیستم تولید کننده ی هورمون های درون ریز تاثیراتی قوی و دوره ای بر روی بدن شما خواهد گذاشت. اگر شما علائمی شبیه به علائم اختلال پیش از قاعدگی (PMS) را در دوران قاعدگی خود مشاهده کردید، اقدامات زیر می تواند برای درمان اولیه و کاهش این علائم به شما کمک کند:

  • زمان قاعدگی های خود را یادداشت کنید. با ثبت کردن علائم، شدت و روز قاعدگی و تخمک گذاری، شما می توانید الگوی چرخه ی قاعدگیتان را شناسایی کرده و به کمک پزشک متخصص برای بهترین روش درمانی برنامه ریزی کنید. شما می توانید با استفاده از این یادداشت ها برای پیشگیری، کاهش و یا مقابله ی بهتر با علائم سندرم پیش از قاعدگی برنامه داشته باشید. تا جایی که امکان دارد در طول روز های قاعدگی، به لحاظ جسمی و روحی بیشتر مراقب خودتان باشید. این قضیه به اعضای خانواده ی شما نیز کمک می کند تا درک بهتری نسبت به وضعیت شما داشته باشند.
  • یک برنامه ی ورزشی با شدت متوسط داشته باشید (حداقل 2.5 ساعت در هفته). ورزش به کاهش افسردگی کمک می کند. زنان اغلب اعلام می کنند که با ورزش کردن تنش، درد و مشکلات خلقی ناشی از سندرم پیش از قاعدگی از بین می رود.
  • به صورت روزانه کلسیم و ویتامین ب-6 (50 تا 100 میلی گرم) دریافت کنید. کلسیوم و ویتامین B6 می تواند به تسکین علائم سندرم پیش از قاعدگی کمک کند.
  • یک برنامه ی غذایی معقول و متعادل با میزان ویتامین و مواد مغذی کافی داشته باشید.
  • عادت های ناسالمی مانند سیگار کشیدن و مصرف بیش از حد کافئین، الکل، شکلات و نمک را ترک کنید.
  • میزان استرس را از زندگیتان کاهش بدهید.
  • یک سیستم حمایتی ایجاد کنید. در گروه های حمایت کننده از افراد مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی (PMS) و یا اختلال ملال پیش از قاعدگی (PMDD) عضو شوید. با کسانی که دوستشان دارید، از قبل برای راه هایی به منظور کاهش تبعات و استرس حاصل از سندرم پیش از قاعدگی برنامه ریزی کنید. این استرس و تبعات هم می تواند بر شما هم بر کسانی که دوستشان دارید تاثیر بگذارد.
  • اگر سینه های شما در دوران قاعدگی حساس می شوند، سینه بند های حمایتی مانند سینه بندهای اسپرت استفاده کنید.
  • اگر با گرفتگی عضلانی مواجه شدید می توانید برای درمان آن از داروهای بدون نسخه استفاده کنید.

اقدامات زیر به شما کمک خواهند کرد که متوجه بشوید کدام یک از روش های بالا بیشتر به شما در بهبود علائم سندرم پیش از قاعدگی کمک خواهد کرد:

  • به جای اینکه تمام موارد را به صورت همزمان انجام دهید، در هر نوبت تنها دو یا سه تکنیک را اجرا کنید. این روش به شما کمک می کند که به مرور متوجه بشوید کدام روش برای درمان علائم شما مفیدتر است.
  • هر تکنیکی را در دو تا سه چرخه امتحان کنید. ممکن است برخی از تکنیک ها برای اینکه موثر واقع شوند نیاز به بیش از یک بار امتحان شدن داشته باشند.

اگر یک تکنیک را برای دو تا سه چرخه ی قاعدگی امتحان کردید و مفید واقع نشد، استفاده از آن را متوقف کنید. (البته ممکن است این تکنیک روی سایر بخش های زندگی شما تاثیر مثبت گذاشته باشد و در این حالت با اینکه در درمان سندرم قبل از قاعدگی شما بی تاثیر است اما شاید شما بخواهید انجام آن را ادامه دهید.)

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید