preloader

مزایای یک خواب خوب و تاثیر آن بر سلامت و زیبایی پوست


مزایای یک خواب خوب و تاثیر آن بر سلامت و زیبایی پوست
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 15112 اشتراک گذاری :

بهبود سریعتر پوست

داستان "زیبای خفته" واقعیت دارد. پوست شما از ساعت هایی که خواب هستید برای درمان آسیب هایی که در طول روز به آن وارد شده است، استفاده می کند. وقتی شما خواب هستید، پوست شما این فرصت را پیدا می کند تا خود را بهبود بخشد. به همین علت است که بعد از بیدار شدن، پوست شفاف و زیبا به نظر می رسد.

اختلالات پوستی کمتر

خواب بیشتر برابر است با پوستی شفاف تر. کمبود خواب می تواند منجر به استرس شود و استرس نیز می تواند باعث ایجاد جوش ها و دانه های سر سیاه شود. کارشناسان در یک مطالعه دریافته اند که دانشجویان زمانی که استرس بیشتری دارند (مثلا زمان امتحانات) اختلالات پوستی آنها نیز بیشتر می شود.

چشم هایی روشن تر

آیا می خواهید که چشم هایتان بدرخشند؟ اجازه ندهید که گودی و سیاهی دور چشم، خود را به نمایش بگذارد و از دیده شدن درخشش چشم های شما جلوگیری کند. گودی های سیاه دور چشم معمولا ارثی هستند اما اگر خواب شما کافی نباشد این گودی ها تاریکتر به نظر می رسند. برای پنهان کردن این گودی ها از یک لایه ی نازک از کرم های دور چشم استفاده کنید و سپس با استفاده از یک پوشاننده ی لک (یک تا دو درجه روشنتر از رنگ پوست خودتان) روی آن را بپوشانید.

رابطه ی خواب و حالت پوست

خوابیدن روی میز کار و یا روی کتاب می تواند پوست شما را کمرنگ و بی روح کند. خواب باعث می شود که خون در پوست شما جریان پیدا کند. اگر بعد از بیدار شدن متوجه شدید که پوست شما شفاف و صاف نیست می توانید از پودر های مخصوص استفاده کنید.

با خواب کافی بهتر به نظر خواهید رسید

مطمئنا زمانی که شما خواب آلود هستید، اطرافیان شما به راحتی می توانند آن را از روی چهره ی شما تشخیص بدهند. محققان سوئدی در یک پژوهش از گروهی از افراد خواستند که به عکس های افرادی که خواب آلود بودند و افرادی که هشت ساعت خواب شبانه داشته اند نگاه کرده و نظرشان را بیان کنند. افرادی که خواب کافی داشتند، سالم تر و جذابتر به نظر می رسیدند.

با پف دور چشم مقابله کنید

علت پف دور چشم بعد از بیدار شدن از خواب، جمع شدن مایعات در اطراف چشم به علت استفاده نکردن از بالش مناسب است. برای جلوگیری این قضیه باید کاری کنید که در طول شب، سر شما بالاتر از قلب شما قرار بگیرد که به همین منظور می توانید از قرار دادن بالش مناسب زیر سرتان استفاده کنید. اگر با این روش پف دور چشم شما برطرف نشد می توانید صبح ها به مدت یک تا دو دقیقه یک تکه پارچه ی سرد را روی آن قسمت قرار دهید.

از خوردن نمک صرف نظر کنید.

اگر اواخر شب برای یک میان وعده، سر وقت یخچال می روید، سعی کنید یک تکه میوه انتخاب کنید. میان وعده های شور می توانند منجر به پف کردن صورت شما در صبح ها شوند. علت این امر آن است که نمک باعث می شود بدن شما مایعات را در خودش حفظ کند که همین قضیه منجر به پف کردن صورت شما می شود.

مراقبت از پوست در زمان خواب

برای اینکه پوست شما صاف و نرم باقی بماند، از یک پاک کننده ی ملایم استفاده کنید تا مواد آرایشی، دوده ی حاصل از آلودگی های شهری و گرد و خاک از پوست شما حذف شود. برای هیدراته نگه داشتن مناطق حساس تر در طول شب، پزشکان توصیه می کنند از یک کرم حاوی گلیسیرین و از یک رژ لب مبتنی بر پترولاتیوم استفاده کنید.

یک حمام آب گرم برای داشتن خوابی راحت و پوستی زیبا

حمام آب گرم یکی از بهترین کارهایی است که می توانید قبل از خواب انجام دهید. این کار می تواند به بهبود پوست شما نیز کمک کند. حمام آب گرم حرارت بدن شما را بالا می برد و بالا رفتن حرارت بدن احساس خواب آلودگی و تمایل به خواب را افزایش می دهد.

رتینوئیدها در شب بهتر عمل می کنند

رتینوئیدها (محصولی بهداشتی برای مراقبت از پوست حاوی ویتامین A) یکی از بهترین مواد برای صاف کردن چین و چروک های پوست است. آنها را شب ها استفاده کنید زیرا که این محصولات می توانند پوست شما را حساس تر کنند. استفاده از این مواد در طول روز ممکن است باعث پایین آمدن میزان تحمل پوست در مقابل آفتاب شود و منجر به قرمز شدن پوست و یا ایجاد لکه روی پوست شود.

چین و چروک کمتر، با صورتی رو با بالا

آیا دوست شما صورتی بی عیب و نقص دارد؟ ممکن است او رو به پشت بخوابد. خوابیدن با صورت روی بالش اغلب منجر به ایجاد خطوط و چین هایی روی پوست می شود. به مرور زمان ممکن است آنها به صورت دائمی در بیایند. اگر نمی توانید رو به پشت بخوابید، بهتر است از پارچه های ساتن برای بالش خود استفاده کنید که شانس ایجاد چین و چروک روی پوست صورتتان را کاهش می دهد.

انگشتان خود را فراموش نکنید!

معمولا در موقع خواب بیشتر تمرکز روی سلامت و زیبایی صورت قرار دارد. اما به یاد داشته باشید که انگشتان دست و پا نیز مهم هستند. متخصصین پوست پیشنهاد می کنند که در طول شب برای دست و پاهایتان از پماد های مخصوص و یا کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. برای کمک کردن به جذب بیشتر کرم ها توسط پا می توانید با جوراب به رختخواب بروید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید