preloader

5 عادت بد که به زیبایی و سلامت پوست شما آسیب می زنند


5 عادت بد که به زیبایی و سلامت پوست شما آسیب می زنند
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 15440 اشتراک گذاری :

حتما شما نیز می خواهید پوستی سالم و زیبا داشته باشید و به احتمال زیاد برای این کار تعداد زیادی محصول مراقبت از پوست و زیبایی دارید و هر روز از آنها استفاده می کنید.

اما با این وجود ممکن است شما چند نکته را فراموش کرده باشید. آیا شما از این 5 عادت بد برای پوست، دوری می کنید؟

1.داشتن چهره غمگین

ناراضی و ناراحت بودن، صورت را در یک وضعیت نامناسب قرار می دهد که در آن لب ها جمع شده و عضلات صورت سفت می شوند. به این حالت، خطوط اخم بر روی صورت گفته می شود.

یکی از راحت ترین کارها که برای سلامت و زیبایی پوست می توانید انجام دهید این است که خوشحال باشید. سعی کنید بدون آن که گوشهایتان را لمس کنید آنها را به عقب ببرید. البته مطمئنا شما قادر به حرکت دادن گوشهایتان نیستید، با این وجود این کار را انجام دهید. شما نمی توانید به صورت همزمان هم اخم کنید و هم سعی کنید گوشهایتان را به عقب ببرید.

خوشحال و گشاده رو بودن باعث می شود که دیگران نیز با روی گشاده با شما برخورد بکنند.

2.استفاده نکردن از کرم های ضد آفتاب

90% از چین و چروک های پوست به علت قرار گرفتن در معرض آفتاب بوده و تنها 10% آنها منشا ژنتیکی دارند. به همین دلیل به هیچ عنوان نمی توان از تاثیر کرم های ضد آفتاب بر پیشگیری از ایجاد چین و چروک پوست در سنین بالا گذشت.

هر روز از کرم های ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید. کرم ضد آفتاب را هر شرایطی استفاده کنید حتی در روزهای ابری. بدون استفاده از کرم ضد آفتاب از خانه خارج نشوید.

باید بر روی برچسب کرم ضد آفتاب شما عبارت "طیف گسترده" نوشته شده باشد. این عبارت به این معناست که این کرم برای محافظت در مقابل اشعه های UVA و UVB مناسب است. اشعه UVB باعث سوختگی در پوست می شود و اشعه UVA چین و چروک پوست را به وجود می آورد. هر دو اشعه می توانند باعث سرطان پوست شوند.

هر چند وقت یک بار دوباره از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. میزان دوام کرم های ضد آفتاب معمولا بر روی برچسب آنها نوشته شده است.

3.زیاده روی در خوردن خوراکی های شیرین

مصرف بیش از اندازه شکر می تواند سرعت پیر شدن پوست را افزایش دهد. به این فرایند گلیکوزیله شدن (glycation) می گویند.

شکر به کلاژن و الاستین که باعث قوام و حالت ارتجاعی پوست می شوند حمله کرده و باعث ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست می شود.

پس، عادت غذایی خود را تغییر دهید. میوه ها، سبزیجات و چربی های مفید (مانند چربی موجود در ماهی آزاد) را رژیم غذایی خود افزایش دهید. این بهترین رژیم غذایی برای داشتن پوستی جوان و زیباست.

4.به اندازه کافی نمی خوابید.

زمانی که شما خواب هستید، پوست شما در حال ترمیم خود می باشد و می توان گفت که هر چه خواب شما کمتر باشد میزان ترمیم پوست شما نیز کمتر خواهد بود.

مطالعات اخیر نشان داده است، پوست افرادی که خواب کم و ناکافی دارند نسبت به افرادی که به اندازه می خوابند، خطوط نازک بیشتر، بی روح تر و قابلیت ارتجاع کمتری دارد.

خواب کافی داشته باشید. افراد بزرگسال به 7 تا 8 ساعت خواب شبانه نیاز دارند. سعی کنید برنامه خواب منظم داشته باشید.

اگر فقط چند ساعت دیرتر به رختخواب بروید، فردا صبح با صورتی پف کرده و پوستی افتاده مواجه خواهید شد. خواب منظم و منسجم داشته باشید تا تاثیر خواب را بر پوستتان ببینید.

وضعیت خوابیدن هم مهم است. اگر بر روی شانه های خود بخوابید و یا صورتتان را به بالش فشار دهید، خطوطی در صورت شما به وجود می آید. سعی کنید از بالش های مناسب استفاده کنید که میزان فشار به پوست صورتتان کمتر شود. البته خوابیدن به پشت ممکن است دشوار باشد اما هر چقدر شما کمتر بر طرفین خود بخوابید بهتر است.

5.استعمال دخانیات

سیگار کشیدن تنها برای قلب و ریه ها مضر نیست بلکه برای پوست هم مضر است.

هنگامی که فرد به سیگارش پک می زند خطوط لب او در فرم نامناسبی قرار می گیرند و همچنین وقتی که دود سیگار به طرف چشم ها می رود، ناخوداگاه چشم های خود را تنگ می کنند که باعث ایجاد خطوط کنار چشم می شود.

همچنین سیگار کشیدن احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد، باعث بی روحی و زردی پوست شده و بهبود زخم ها را کند می کند. همچنین می تواند باعث ایجار زخم ها و عفونت ها، از جمله آکنه، شود.

پس هر چه سریعتر سیگار کشیدن را ترک کنید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید