preloader

زود انزالی (انزال زودرس): علل، علائم پیشگیری و درمان زود انزالی (انزال زودرس)


زود انزالی (انزال زودرس): علل، علائم پیشگیری و درمان زود انزالی (انزال زودرس)
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 44401 اشتراک گذاری :

زود انزالی (انزال زودرس) چیست؟

زود انزالی، انزال کنترل نشده قبل از عمل دخول و یا مدت کوتاهی بعد از دخول می باشد که با تحریک بسیار کم جنسی و قبل از ارضاء شدن شریک جنسی اتفاق می افتد. زود انزالی (انزال زودرس) ممکن است منجر به تجربه جنسی ناخوشایند و نارضایتی جنسی هر دو طرف شود. این حالت می تواند موجب اضطراب بشود که این قضیه مشکل را بدتر می کند. زود انزالی یکی از شایعترین مشکلات جنسی مردان می باشد که تقریبا تمام مردان در دوره ای از زندگی جنسی خود با آن مواجه می شوند.

درمان زود انزالی: انواع روش های درمان انزال زودرس

علل زود انزالی (انزال زودرس) چه چیزهایی هستند؟

زود انزالی در اکثر موارد علت مشخصی ندارد. با افزایش سن و تجربه جنسی، اغلب مردان یاد می گیرند که چگونه به ارگاسم رسیدن را به تاخیر بیاندازند. ممکن است زود انزالی در موارد و شرایط خاص و یا در حالتی که از آخرین انزال مدت زمان زیادی گذشته باشد، رخ دهد. عوامل روانی مانند اضطراب، احساس گناه و یا افسردگی نیز می توانند موجب انزال زودرس شوند. در برخی موارد ممکن است انزال زودرس با علت های زمینه ای مانند مشکلات هورمونی، آسیب دیدگی و یا عوارض جانبیِ برخی داروهای خاص مرتبط باشد.

تاخیر در انزال (دیر انزالی) و انزال عقب مانده چه هستند؟

علائم زود انزالی (انزال زودرس) چیست؟

اصلی ترین نشانه برای زود انزالی انزال کنترل نشده قبل از دخول و یا مدت کوتاهی بعد از دخول است. انزال، قبل از ارضا شدن شریک جنسی و با تحریک جنسی کم اتفاق می افتد.

تشخیص زود انزالی (انزال زودرس) چگونه است؟

پزشک در مورد سوابق پزشکی و جنسی شما سوالاتی خواهد پرسید و معاینات فیزیکی کاملی را انجام خواد داد. ممکن است پزشکتان بخواهد با شریک جنسیتان نیز صحبت کند. از آنجا که زود انزالی دلایل زیادی می تواند داشته باشد، پزشک آزمایشهایی را برای تشخیص علل احتمالی و رد کردن سایر مشکلات تجویز می کند.

علائم زود انزالی و سایر مشکلات جنسی مردان چه چیزهایی هستند؟

درمان زود انزالی (انزال زودرس) چگونه است؟

در بسیاری موارد درمان انزال زودرس خودبه خودی و با گذر زمان و بدون نیاز به درمان های پزشکی انجام می شود. تکنیک های ریلکسیشن و یا روش های انحراف فکر می توانند در به تاخیر انداختن انزال به شما کمک کنند. در برخی از مردان ترک مصرف الکل، سیگار و مواد مخدر می تواند در درمان انزال زودرس (زود انزالی) موثر باشد.

مشکلات جنسی مردان چه هستند؟ انواع و علل مشکلات جنسی مردان

ممکن است پزشک تکنیک های خاصی را برای به تاخیر انداختن انزال، به شما و یا شریک جنسیتان توصیه کند. این تکنیک ها ممکن است شامل شناسایی و کنترل احساساتی که منجر به انزال زودرس می شود و همچنین راههایی برای کاهش و یا متوقف کردن تحریک باشند. گزینه های دیگری از جمله استفاده از کاندوم برای کاهش تحریک و یا تغییر پوزیشن و امتحان کردن پوزیشن هایی مانند خوابیدن به پشت نیز وجود دارند. مشاوره و رفتار درمانی، می تواند در کاهش اضطراب مربوط به انزال زودرس، به شما کمک کند.

سلامت آلت تناسلی مردانه: تشخیص و پیشگیری از مشکلات

گاهی دارو های ضد افسردگی خاصی برای درمان زود انزالی استفاده می شوند. یکی از عوارض جانبی این داروها تاخیر در به ارگاسم رسیدن است که همین امر باعث تجویز این دارو برای درمان زود انزالی شده است. استفاده از این دارو برای درمان زود انزالی ارتباطی با افسردگی ندارد و تنها به علت عارضه ی جانبی و ایجاد تاخیر در انزال تجویز می شود. به یاد داشته باشید قبل از مصرف خودسرانه هر دارویی حتما با پزشک مشورت کنید.

پروستاتیت (التهاب پروستات) چیست و درمان آن چگونه است؟

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید