preloader

5 تغییردر بدن زنان پس زایمان


5 تغییردر بدن زنان پس زایمان
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 12774 اشتراک گذاری :

1-کم شدن میل جنسی

اگر میلی به داشتن فعالیت جنسی ندارید،شما تنها نیستید . بسیاری از زنانی که تازه زایمان کرده اند هیچ کششی به جنس مخالف ندارند.این حالت می تواند تا یک سال هم طول بکشد تا اینکه احساس شما در رابطه جنسی مانند قبل شود تمرکز شما روی فرزند و خانواده تان بسیار زیاد بوده و فرصتی برای خودتان ندارید که این مسئله شامل رابطه ی جنسی نیز می شود.

همچنین شما خسته هستید و ممکن است به همین دلیل لحظه های عاشقانه برای چند ماه اول پس از تولد نوزاد نداشته باشید  اما این مسئله ریطی به نوزاد و زایمان ندارد و یک قانون نیست.

ترکیب این موضوع با سطح استروژن پایین که یک حالت عادی پس از زایمان است باعث بی میلی شما به فعالیت جنسی می شود. خبر خوب اینکه این حالت پایدار نبوده و به شکل سابق بر خواهد گشت.سطح استروژن در طول بارداری افزایش می یابد، و بعد از زایمان پایین می آید تغییر در سطح استروژن به معنی تغییر در میل جنسی یک زن است که احتمالا بسیار پایین می آید و برای از بین رفتن نیاز به زمان دارد.

2- برآمدگی شکم

شما بعد از زایمان، شکم برآمده ی خود را از دست می دهید، درست است؟ خوب بله اما نه با این سرعت!

تعداد زیادی از زنان انتظار دارند که شکم شان بعد از تولد نوزاد بلافاصله به اندازه طبیعی خود برگرد این مسئله حدود 6-8 هفته طول می کشد تا رحم به اندازه دوران پیش ازبارداری برگردد.

در دوران بارداری و پس از زایمان، ورزش و یک رژیم غذایی سالم کلیدی برای برگرداندن بدن خود به شکل قبل از حاملگی است و البته این بازگشت نیاز به زمان دارد تمریناتی که بر روی مرکز ثقل و شکم خود تمرکز دارند کمک بهتری برای از بین رفتن برامدگی شکم شما هستند.

3- سورپرایز در مورد کفش ها

فکر می کنید همه تغییرات شما پس از زایمان اتفاق می افتد ؟اگر اینطور است شما پاهایتان را فراموش کرده اید.

بله، پاهای یک زن در دوران بارداری متورم می شود. و پس از تولد نوزاد ممکن است سایز کفشی متفاوت از گذشته داشته باشد.به طور متوسط ​​ زنان بین 17 کیلو در دوران بارداری وزن  به دست می آورند این وزن اضافی روی پای شما قرار میگیرد و پا تحت فشار هستند.

پاها این وزن اضافی شما را حمل می کنند و اگر قوس پای کم یا کف پای صافی داشته باشید ممکن است نیاز به کفشی  با سایز بزرگتر و با پاشنه ای 2 تا 3 سانتی پیدا کنید .هورمون  ها در اینجا نیز نقش بازی می کنند ، به ویژه، هورمونی به نام ریلاکسین، این هورمون سبب شل شدن عضلات در بدن  شده و به زایمان کمک می کند ، اما این موضوع منحصر به ناحیه لگن نمی شود و روی کل بدن تاثیر می گذارد از جمله پای شما.

با عضلات شل در پای شما و افزایش وزن بدن قوس کمر زیاد تر شده، پای شما پهن تر  و بزرگتر شده و سبب خریدن کفش با سایز بزرگتر می شود.

4- اندازه سینه ها

بسیاری از زنان انتظار دارند سایز سینه هایشان که در دوران بارداری بزرگتراز قبل شده بعد از وضع حمل هم باقی بماند به خصوص اگر آنها نوزادشان را با شیر خود تغذیه می کنند اما فقط به یاد داشته باشید بعد از اینکه شما وضع حمل کرده و شیردهی را نیز متوقف می کنید نه تنها سینه ها بزرگ باقی نمی مانند بلکه ترک خورده و افتاده تر می شوند و کوچکتر به نظر می آیند مطرح کردن این موضوع به هیچ عنوان به معنای تشویق مادران برای شیر ندادن به نوزاد نیست.

این یک امر طبیعی برای  برای زنان است که سایز سینه هایشان را بعد از حاملگی از دست بدهند و هرچه تعداد کودکان شما بیشتر باشد، افتادگی بیشتر در سینه های شما اتفاق می افتد.

تاکید می کنیم که در اینجا تغذیه با شیر مادر سرزنش نمی شود.اما باید بدانید که بر اساس مطالعات انجام شده تاریخ تغذیه با شیر مادر ارتباط مستقیمی با تضعیف سینه ها ندارد در عوض عوامل خطر برای تضعیف سینه BMI بالا، تعداد بیشتر حاملگی، اندازه سینه بند بزرگتر قبل از بارداری، سابقه مصرف سیگار و سن است.

5-ریزش مو

بسیاری از زنان در دوران بارداری موهای پرتر، محکم تر و درخشانتر دارند. پس از زایمان، موهای شما به حالت نرمال باز می گردد و ممکن است اینطور به نظر رسد  که شما موی زیادی از دست می دهید اما نگران نباشید این مشکل برطرف می شود .در دوران بارداری، سطح استروژن بالاتر باعث جلوگیری از ریزش موهای شما کمتر از حالت طبیعی آن می شود.بنابراین پس از بارداری، زمانی که سطح استروژن به حالت عادی خود باز گشت میزان ریزش موی شما نیز به حالت اولیه خود بر می گردد اغلب زنان باردار این ریزش مو را دارند  اما خبر خوب این است که این ریزش به طور موقت است .اوج  ریزش مو حدود 3-4 ماه بعد از تولد نوزاد است، اما معمولا در عرض 6-12 ماه به حالت اول برمی گردد.

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو کلیک کنید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید