preloader

حقایقی در مورد کاندوم: آنچه باید در مورد کاندوم بدانید!


حقایقی در مورد کاندوم: آنچه باید در مورد کاندوم بدانید!
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 32983 اشتراک گذاری :

ممکن است کاندوم در بین اقشار مختلف جامعه نام های مختلفی داشته باشد، اما تقریبا تمام افراد نام کاندوم را شنیده اند و با آن آشنایی دارند. کاندوم ها برای جلوگیری از بارداری و همچنین جلوگیری از انتقال بیماری های مقاربتی استفاده می شوند. همین دو کاربرد می توانند دلیل بسیار قانع کننده ای باشند که در هر دفعه رابطه جنسی از آنها استفاده شود.

اگر هنوز در مورد روش استفاده از کاندوم ها و همچنین چگونگی عملکرد آنها شک دارید بهتر است این مطلب را تا آخر و با دقت بخوانید.

آیا کاندوم در پیشگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی موثر است؟

استفاده از کاندوم به صورت 100 درصد پیشگیری از بیماری های مقاربتی را تضمین نمی کند. تنها استفاده کردن از کاندوم بدون در نظر گرفتن سایر نکات پیشگیرانه نمی تواند به شما تضمین 100 درصدی برای عدم ابتلا به بیماری های مقاربتی را بدهد.

اما استفاده از کاندوم در روابط جنسی می تواند تا حد زیادی احتمال ابتلای شما به بیماری های مقاربتی را کاهش دهد.

کاندوم ها در پیشگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی نظیر سوزاک، زگیل تناسلی، کلامیدیا و ایدز بسیار موثر هستند. این بیماری ها خطرناک هستند لذا مقابله با ابتلا به آنها بسیار مهم است.

آیا کاندوم برای پیشگیری از بارداری موثر است؟

بله، کاندوم اگر درست مورد استفاده قرار گیرد می تواند تا حد بسیار خوبی از بارداری پیشگیری کند. البته به یاد داشته باشید که درصد پیشگیری آنها 85 درصد است که این قضیه به این معناست که اگر فقط از کاندوم استفاده شود از هر 100 رابطه جنسی 15 نفر با بارداری ناخواسته مواجه می شوند. شاید تنها راه پیشگیری از بارداری با بازده 100 درصد، عدم برقراری رابطه جنسی می باشد!

کدام نوع کاندوم برای پیشگیری از بیماری های مقاربتی بهتر هستند؟

انواع بسیار مختلفی از کاندوم وجود دارد. کافیست به بخش کاندوم های یک داروخانه نگاهی بیاندازید تا خودتان به این قضیه پی ببرید. کاندوم های لاتکس، کاندوم های پوست گوسفندی و کاندوم های پلی اورتان از جمله اینها هستند. همچنین کاندوم های عاجدار، خاردار، رنگی و حتی طعم دار نیز در بازار وجود دارند.

حقیقت این است که بافت، رنگ و طعم کاندوم اهمیت خاصی ندارد و انتخاب آنها صرفا به سلیقه خود شما برمی گردد. اما نوع ماده ای که در کاندوم استفاده شده است بسیار مهم است. کاندوم های ساخته شده از لاتکس برای پیشگیری از بیماری های مقاربتی بهتر عمل می کنند. کاندوم های ساخته شده از پوست حیوانات تا به این حد کارایی ندارند.

اگر به لاتکس حساسیت دارید. شما می توانید از کاندوم های ساخته شده از پلی اورتان استفاده کنید. این ماده نیز برای جلوگیری از بیماری های مقاربتی خوب است.

از کجا می توان کاندوم تهیه کرد؟

کاندوم را می توانید از داروخانه ها و برخی از سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای تهیه کنید.

چگونه باید از کاندوم استفاده کنم؟

داشتن کاندوم در خانه الزامیست. برای هر رابطه جنسی از یک کاندوم استفاده کنید و بعد از استفاده با رعایت نکات بهداشتی آن را دور بیاندازید.

برای هر نوع رابطه جنسی (دهانی، واژن و مقعدی) از کاندوم استفاده کنید. برای تغییر از یک نوع رابطه جنسی به نوعی دیگر، کاندوم را نیز تعویض کنید.

در کل طول رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید و در هیچ مرحله ای از رابطه آن را در نیاورید. اگر پاره شد و یا هر مشکلی دیگری برای آن به وجود آمد رابطه را قطع کنید و کاندوم را تعویض کنید.

چگونه کاندوم را به صورت صحیحی روی آلت تناسلی باید گذاشت؟

برای اینکه یک کاندوم بتواند کارایی مناسبی داشته باشد. بایدبه صورت صحیحی از آن استفاده شود. در غیر این صورت ممکن است پاره شود.

  • اطمینان حاصل کنید که کاندوم در شرایط قابل قبولی قرار دارد. آن را از لحاظ سلامتی چک کنید که هیچ گونه پارگی و یا سوراخی نداشته باشد. تاریخ مصرف آن را نیز بررسی کنید و در صورت منقضی شدن به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید.
  • در حالت نعوظ، کاندوم را بر روی سر آلت تناسلی خود قرار دهید و سپس آن را با دست در امتداد آلت تناسلی باز کنید و بالا بکشید. اگر شما ختنه نشده اید، قبل از استفاده از کاندوم، پوست ختنه گاه را عقب بکشید.
  • 1 تا 1.5 سانتی متر از نوک کاندوم را فضای خالی بگذارید که جا برای جمع شدن مایع منی وجود داشته باشد. این کار از پاره شدن کاندوم جلوگیری می کند. در برخی از کاندوم ها توسط سازنده، مخزن کوچکی در نوک آن برای جمع شدن مایع منی تعبیه شده است.
  • در هنگام پوشیدن کاندوم، نوک آن را با دست نگه دارید و سپس آن را در امتداد آلت تناسلی خود باز کنید.
  • برای پیشگیری از پاره شدن کاندوم می توانید از مقدار مناسبی روان کننده ها استفاده کنید. از روان کننده هایی با پایه آب استفاده کنید. از روان کننده هایی با پایه ی نفت مانند وازلین، لوسیون، روغن بچه و یا روغن ماساژ اجتناب کنید. این مواد می توانند منجر به تضعیف لاتکس و در نهایت پاره شدن آن شوند.

کاندوم را چگونه باید در آورد؟

در آوردن درست کاندوم به اندازه پوشیدن کاندوم مهم است. تماس مایع منی بعد از رابطه جنسی نیز می تواند هم باعث انتقال بیماری های مقاربتی شود و هم ممکن است باعث بارداری نیز شود.

بعد از انزال و در هنگام خارج کردن کاندوم موارد زیر را به یاد داشته باشید:

  • قبل از اینکه آلت شما شل شود، لبه های کاندوم را گرفته و آن را در بیاورید.
  • بعد از اتمام رابطه جنسی، آلت تناسلی خود را به آرامی بیرون بیاورید.
  • در آوردن کاندوم را با احتیاط و با آرامی انجام دهید.
  • کاندوم را گره بزنید و در یک پوشش، مانند یک تیکه پلاستیک، بپیچید و آن را در مکانی که کسی نتواند آن را آگاهانه و یا غیر آگاهانه لمس کند دور بیاندازید.

اگر در هنگام رابطه جنسی کاندوم پاره شد چه باید کرد؟

اگر کاندوم شما پاره شد بلافاصله رابطه جنسی را متوقف کنید و آلت خود را بیرون بیاورید. کاندوم پاره را در آورده و از یک کاندوم جدید و نو استفاده کنید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید