preloader

آنچه در مورد رابطه جنسی در دوران بارداری باید بدانید.


آنچه در مورد رابطه جنسی در دوران بارداری باید بدانید.
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 17750 اشتراک گذاری :

آیا می توان در دوران بارداری و بدون آسیب رساندن به جنین رابطه جنسی داشت؟

هیچ دلیلی برای تغییر در روابط جنسی شما در دوران بارداری وجود ندارد مگر اینکه پزشک به شما توصیه کرده باشد. رابطه جنسی و یا ارگاسم هیچ گونه آسیبی به جنین شما وارد نمی کند مگر اینکه مشکل جسمی خاصی داشته باشید. به یاد داشته باشید که کودک شما در داخل رحم و به وسیله مایع آمنیوتیک که او را احاطه کرده به خوبی محافظت می شود.

اگر شما سابقه سقط جنین داشته باشید ممکن است پزشک به شما توصیه کند که در اوایل بارداری از رابطه جنسی بپرهیزید. اگر شما عوارض خاصی از بارداری مانند خونریزی را داشته باشید ممکن است پزشک برای رابطه جنسی شما محدودیت هایی را قرار دهد. از پزشکتان بخواهید که در صورت توصیه به محدودیت در رابطه جنسی، نوع محدودیت از جمله عدم دخول، عدم ارگاسم و یا عدم تحریک جنسی را به روشنی برای شما مشخص کند.

چگونه می توانم رابطه جنسی راحتی در دوران بارداری داشته باشم؟

با بزرگ تر شدن شکم شما، ممکن است تغییر در پوزیشن های رابطه جنسی به شما کمک کند که رابطه راحت تری داشته باشید. ممکن است بعد از ماه چهارم در حالت دراز کش و در حالتی که به پشت خوابیده اید احساس سرگیجه و یا تهوع داشته باشید. این حالت به علت بزرگ شدن رحم و ایجاد فشار بیشتر بر روی عروق خونی بزرگ به وجود می آید. ممکن است با تغییر در پوزیشن بتوانید این مشکل را برطرف کنید.

در حین رابطه جنسی و در صورت لزوم می توانید از روان کننده های با پایه آبی استفاده کنید.

در هنگام رابطه جنسی شما نباید احساس درد خاصی داشته باشید. در هنگام اورگاسم رحم منقبض خواهد شد، اگر شما با هر گونه انقباض دردناک و یا منظم مواجه شدید به پزشک مراجعه کنید. اگر با خونریزی شدید و یا پاره شدن کیسه آب مواجه شُدید بلافاصله رابطه را متوقف کنید و به پزشک مراجعه کنید. بعد از پاره شدن کیسه آب جنین، هیچ جسمی را داخل واژن خود نکنید.

در مورد حسی که به رابطه جنسی دارید و نگرانی هایتان در این مورد، با پزشکتان مشورت کنید. اگر متوجه شدید که رفتار همسرتان تغییر کرده است، وی را تشویق کنید که با شما در این زمینه صحبت کند. صحبت کردن در این زمینه به شما و همسرتان کمک می کند که درک بهتری از احساسات و خواسته های همدیگر در دوران بارداری داشته باشید.

آیا تمایلات جنسی من در دوران بارداری تغییر خواهد کرد؟

معمولا تغییر در تمایلات جنسی در دوران بارداری شایع است. تغییر در سطوح هورمون ها در دوران بارداری می تواند باعث ایجاد تغییراتی در تمایلات جنسی شود که این تغییرات در برخی از زنان با افزایش میل جنسی همراه است و در برخی دیگر با کاهش میل جنسی.

برخی از زنان در سه ماه اول به علت احساس خستگی و ناراحتی از بارداری ممکن است با کاهش میل جنسی مواجه شوند، اما در سایرین ممکن است هیچ تغییری در تمایلات جنسی به وجود نیاید.

من تمایلی به رابطه جنسی ندارم، برای راضی نگه داشتن همسرم چه باید بکنم؟

اگر پزشک برای رابطه جنسی شما محدودیت هایی را تعیین کرده است و یا شما تمایلی به رابطه جنسی ندارید، بهتر است برای پیشگیری از بروز اختلاف در روابط، توجهتان را به همسرتان بیشتر کنید. افزایش توجه جنسی نیازی به برقراری رابطه جنسی ندارد، عشق و محبت می تواند به روش های مختلفی ابراز شود.

در مورد کودکتان و عشقی که باعث به وجود آمدن این جنین شده است حرف بزنید. از با هم بودن لذت ببرید. با هم قدم بزنید، یا یک شام عاشقانه آماده کنید. یک ماساژ نیز می تواند گزینه خوبی برای هر دو طرف باشد.

چند وقت بعد از تولد نوزادم می توانم رابطه جنسی داشته باشم؟

به طور کلی هر زمان که احساس بهبود کردید و خونریزی شما متوقف شد و شما و همسرتان احساس راحتی و آرامش کردید می توانید رابطه جنسی داشته باشید.

ممکن است پزشک به شما توصیه کند که قبل از اولین رابطه جنسی بعد از زایمان به وی مراجعه کرده تا مورد معاینه قرار بگیرید.

بعد از بارداری، برخی از زنان با عدم ترشح روان کننده از واژن مواجه می شوند. برای مقابله با خشکی واژن می توانید از یک روان کننده با پایه آبی استفاده کنید.

زنانی که به نوزادان خود تنها شیر مادر می دهند ممکن است با تاخیر در تخمک گذاری و قاعدگی مواجه شوند. اما قبل از اولین دوره قاعدگی شما تخمک گذاری اتفاق می افتد و احتمال بارداری شما مانند حالت های عادی وجود دارد لذا استفاده از روش های کنترل بارداری را فراموش نکنید.

**برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید