preloader

چند ساعت بخوابیم؟


چند ساعت بخوابیم؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10376 اشتراک گذاری :

خواب همیشه خوب و شیرین نیست، گاهی خواب بیش از اندازه باعث کاهش انرژی و کسالت میشود، همچنین ممکن است کابوس های شبانه و رویاهای ناخوشایند سراغ افراد بیاید.

در افراد بالغ توصیه میشود فرد بین 6 تا 8 ساعت بخوابد. این خواب می تواند پیوسته یا منقطع باشد، افرادی که شیفت کاری دارند مثل پرستارها و پلیس ها و پزشک ها، میتوانند طول روز را برای استراحت خودشان در نظر بگیرند.

متخصصین، چرت زدن روزانه را در حالت عادی اصلا پیشنهاد نمیکنند.

لازم است بدانید بر اساس روند طبیعی فیزیولوژی بدن ساعت خواب افراد در سنین مختلف تغییر میکند.

هر چه سن بالاتر میرود این میزان کاهش پیدا میکند، متاسفانه به دلیل عدم آگاهی، عموم مردم فکر میکنند کم خواب شدند یا خوابشان دچار اختلال شده است.

همان طور که اشاره شد با بالا رفتن سن، نظم خواب در افراد تغییر میکند. برای مثال افراد سالمند سر شب خوابشان می برد؛ این روند طبیعی بدن آنها است، فاز جلو افتاده ای در خوابشان پیش می آید.

این افراد کمتر از حد طبیعی نمیخوابند، خوابشان در طول روز تقسیم می شود و تنها الگوی خوابشان تغییر کرده، افراد مسن در طول روز در حال چرت زدن هستند.

خوابی که از 6 تا 8 ساعت کمتر یا بیشتر باشد از آن به عنوان خواب نا مطلوب نام می بریم. گاهی از این بد خوابیدن ها به بی خوابی هم یاد میشود. بی خوابی تنها در شروع خواب اتفاق نمی افتد، گاهی فرد صبح زودتر از ساعت معمول از خواب بیدار میشود یا در نیمه های شب دچار بی خوابی می شود، این باعث شده فرد بعد از بیدار شدن احساس خستگی کند و احساس شادابی کافی را نداشته باشد.

از طرفی افراد اگر بیش از اندازه بین 10 تا 12 ساعت بخوابند نیز دچار مشکلاتی در روند طبیعی زندگیشان می شوند.

پر خوابی چیز خوشایندی نیست؛ فرد انرژی کافی را برای فعالیت روزانه ندارد.

نکته مهم در مورد پر خوابی این است که یکی از علائم جدی بیماری قلبی و عروقی و سکته قلبی است.

منبع: shafajoo

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید