preloader

آیا افسردگی می تواند باعث ایجاد درد های جسمانی شود؟


آیا افسردگی می تواند باعث ایجاد درد های جسمانی شود؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 16859 اشتراک گذاری :

شفاجویی های عزیز سلام،

امیدواریم که از تازه های سلامت ما لذت برده باشید.مطلب تندرستی امروز مربوط به رابطه بین افسردگی و درد است.

آیا ارتباطی بین درد و افسردگی وجود دارد؟ آیا افسردگی می تواند باعث ایجاد دردهای جسمانی شود؟ همیشه سوالاتی از این دست ذهن افراد مبتلا به افسردگی و یا مشکوک به افسردگی را به خود مشغول می کند. در این مقاله به جواب این سوالات خواهیم پرداخت.

درد و افسردگی ارتباط نزدیکی با هم دارند. افسردگی می تواند باعث درد شود و درد می تواند منجر به افسردگی شود. گاهی درد و افسردگی با هم یک چرخه تشدید شونده را تشکیل می دهند که درد منجر به افسردگی می شود و افسردگی درد را بدتر می کند و این چرخه به همین ترتیب ادامه می یابد و به تدریج بدتر می شود.

در بسیاری از افراد، افسردگی باعث بروز علائم فیزیکی غیر قابل توضیحی مانند کمر درد و یا سردرد می شود. این نوع درد ممکن است اولین نشانه و یا حتی تنها نشانه افسردگی باشد.

درد و سایر مشکلات ناشی از آن می تواند به مرور زمان مقاومت شما را کم کند و ممکن است موجب تغییر خلق و خوی شما شود. درد های مطمن می توانند باعث ایجاد مشکلاتی مانند اختلالات خواب و استرس شده که این مشکلات می توانند منجر به افسردگی شوند. همچنین دردهای شدید که می توانند بر روی عملکرد شما تاثیر بگذارند می توانند باعث کاهش اعتماد به نفس شما در محیط کار شده و یا منجر به بروز مشکلات حقوقی و مالی شوند. افسردگی تنها با دردهای ناشی از جراحت و یا آسیب دیدگی در ارتباط نیست و برخی شرایط پزشکی مانند دیابت و میگرن نیز می توانند منجر به افسردگی شوند.

برای تحت کنترل در آوردن علائم درد و افسردگی ممکن است لازم باشد برای هر کدام از آنها اقدامات درمانی جداگانه ای انجام دهید. با این حال برخی روش های درمانی وجود دارند که ممکن است به هر دو کمک کنند:

  • دارو های ضد افسردگی به دلیل تاثیری که بر روی انتقال دهنده های شیمیایی مغز می گذارند می توانند برای درمان هر دو مشکل افسردگی و درد مفید باشند.
  • روان درمانی یا مشاوره نیز می تواند در درمان هر دو مشکل درد و افسردگی مفید باشد.
  • تکنیک های کاهش استرس، فعالیت های بدنی، ورزش، مدیتیشن و نوشتن یادداشت های روزانه می تواند به شما در درمان هر دو مشکل کمک کند.
  • برنامه های توانبخشی درد که شامل دو بخش روانپزشکی و پزشکی می شود.

زمانی که افسردگی و درد با هم به صورت همزمان بروز می کنند، بهترین روش درمانی روشی است که هر دو را به صورت همزمان درمان کند و به صورت ترکیبی از درمان افسردگی و درمان عامل ایجاد کننده ی درد باشد.

اگر حس می کنید به درد و افسردگی دچار هستید قبل از اینکه اوضاع بدتر شود به پزشک مراجعه کنید. به هیچ عنوان فکر نکنید که دیگر کار از کار گذشته است و شما زندگیتان را از دست داده اید. دریافت روش های درمانی مناسب می تواند هر دو مشکل را رفع کرده و شما را به زندگی طبیعی برگرداند.

منبع: MayoClinic
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید