preloader

نکاتی برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی


نکاتی برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 13051 اشتراک گذاری :

در این مطلب چند نکته برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی آورده شده است. این نکات عبارتند از:

  • سیگار را ترک کنید. احتمال حمله ی قلبی در افراد سیگاری نسبت به افراد غیر سیگاری بیش از دو برابر است و همچنین احتمال اینکه حمله ی قلبی به مرگ منجر شود در این افراد بسیار بیشتر است. اگر سیگاری هستید، سیگار را ترک کنید و اگر سیگاری نیستید هرگز به سمت سیگار نروید.
  • سطح کلسترول خون را بهبود ببخشید. با افزایش مقدار کلی کلسترول، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی نیز افزایش می یابد. اگر مقدار کلی کلسترول شما از 200 بیشتر باشد (HDL)، یا اینکه مقدار کلسترول خوب شما زیر 40 باشد (LDL) و یا اینکه مقدار کلسترول بد شما بالای 160 باشد، احتمال بروز بیماری های قلبی در شما بیشتر خواهد بود. البته تفسیر مقدار کلسترول خون باید با در نظر گرفتن تمام عوامل دیگر افزایش دهنده ی احتمال ابتلا به بیماری های قلبی برای هر فرد و به صورت جداگانه بررسی شود. داشتن یک رژیم غذایی با میزان کلسترول و چربی های اشباع نشده ی پایین می تواند میزان کلسترول خون و همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.
  • فشار خون بالا را کنترل کنید. بیش از 50 میلیون نفر در ایالات متحده به فشار خون بالا مبتلا هستند به همین دلیل می توان این عارضه را رایج ترین عامل افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی دانست. یک چهارم از افراد بزرگسال، فشار خون سیستولیک بالای 140 و فشار خون دیاستولیک بالای 90 دارند که این خود تعریف فشار خون بالا محسوب می شود. همانند کلسترول خون، فشار خون نیز باید به صورت فردی و با توجه به سایر عوامل خطر فرد مورد ارزیابی قرار گیرد. اگر پزشک تشخیص داد که برای فشار خون باید دارو مصرف کنید نگران نباشید، خوشبختانه امروزه دارو های فشار خون موثر، ایمن و در دسترس هستند.
  • فعالیت بدنی داشته باشید. بسیاری از ما زندگی بی تحرکی داریم و به ندرت ورزش می کنیم و یا اصلا ورزش نمی کنیم. میزان ابتلا به بیماری های قلبی و مرگ میر حاصل از آنها در افرادی که اصلا ورزش نمی کنند نسبت به افرادی که به صورت مدیریت شده و برنامه ریزی شده فعالیت بدنی دارند بیشتر است. حتی فعالیت های سبکی مانند باغبانی و پیاده روی می تواند میزان خطر را کاهش دهد.
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید. یک رژیم غذایی سالم با میزان کلسترول و چربی پایین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. سعی کنید میزان ویتامین ها، به خصوص آنتی اکسیدان ها را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. ویتامین ها و به خصوص آنتی اکسیدان ها میزان خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهند.
  • سعی کنید وزن مناسب خود را به دست آورید و آن را حفظ کنید. اضافه وزن فشار زیادی را به قلب وارد می کند و باعث بدتر شدن چندین عامل خطر ابتلا به بیماری های قلبی دیگر (مانند دیابت) می شود. محققان به این نتیجه رسیده اند که چاقی به خودی خود نیز خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و برنامه ی ورزشی منظم می توانید به وزن ایده آل خود برسید و میزان خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید.
  • استرس و خشم خود را مدیریت کنید. ضعف در کنترل خشم و استرس می تواند منجر به حمله ی قلبی و سکته ی مغزی شود. با استفاده از مهارت های کنترل خشم و استرس این احتمال را پایین بیاورید.
  • دیابت را کنترل کنید. اگر دیابت به درستی کنترل نشود می تواند صدمات قابل توجهی را به قلب بزند و منجر به حملات قلبی و مرگ شود.
منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید