preloader

برای پیشگیری از ابتلا به آرتروز، کلم بروکلی بخورید


برای پیشگیری از ابتلا به آرتروز، کلم بروکلی بخورید
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 12046 اشتراک گذاری :

آرتروز شایعترین بیماری در کشور بریتانیا است. محققان بر این باورند که خوردن کلم بروکلی می تواند از ابتلا به آرتروز پیشگیری کند.

دانشمندان دانشگاه آنجلیا شرقی آزمایشی را بر روی موشها انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که کلم بروکلی ماده ای به نام سولفورافن دارد که می تواند آنزیمهایی را که باعث ایجاد خسارت و تخریب غضروف بین مفاصل می شوند را مهار کند.

این تیم در حال حاضر در حال انجام آزمایشی مشابه بر روی افراد داوطلب است. در این آزمایش، به این افراد به مدت دو هفته یک رژیم غذایی با مقدار کلم بروکلی بالا داده می شود. نتایج آزمایش ها تا به حال مشخص کرده است که اگر سولفورافن به مفاصل برسد می تواند تاثیرات مثبتی را بر روی سطح سلول ها بگذارد.

پروفسور آلن سیلمان از اعضای تیم تحقیقات انگلستان معتقد است که: "اگر این یافته ها در انسان نیز درست باشد، دانشگاه آنجلیا شرقی به موفقیت بزرگی دست یافته است."

آرتروز یک بیماری شایع با جامعه آماری 8.5 میلیون نفر در بریتانیا است که در آن غضروف موجود در انتهای مفاصل از بین می رود. پیش بینی می شود که این آمار در سالهای آینده باز هم بیشتر شده و این بیماری فراگیرتر شود.

منبع: NetDoctor
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید