preloader

آیا چای و شکلات از ابتلا به دیابت پیشگیری می کند؟


آیا چای و شکلات از ابتلا به دیابت پیشگیری می کند؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11938 اشتراک گذاری :

تحقیقات جدید در انگلستان نشان می دهد که شکلات، چای و انواع توت ها می توانند از افراد در مقابل توسعه ی دیابت نوع 2 محافظت کنند.

مواد خوراکی مانند شکلات، انواع توت ها و نوشیدنی هایی مانند چای حاوی ترکیبات شناخته شده ای با نام آنتوسیانین ها هستند که به سطح قند خون مفید کمک کرده و مقاومت به انسولین را کم می کنند.

اخیرا در این زمینه مطالعاتی در دانشگاه های کینگز کالج لندن و آنجلیای شرقی و بر روی بیش از 2000 نفر انجام شده است. در این تحقیقات نمونه خون افراد مختلف در واکنش به مصرف مواد غذایی مختلف مورد آزمایش قرار گرفت و میزان تاثیر این مواد غذایی بر روی سطح قند خون اندازه گیری شد.

در پایان این مطالعه، محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف شکلات، شراب (فراموش نکنید که نوشیدنی های الکلی به لحاظ عرفی و قانونی غیر مجاز بوده و مصرف آن می تواند برای سلامتی مضر باشد.)، چای و برخی از انواع توت ها می توانند خطر برخی از التهاب ها که می توانند به چاقی، سرطان و دیابت نوع 2 منجر شوند را کم کنند.

دکتر "آیدین کسیدی" از دانشکده پزشکی نورویچ انگلستان معتقدند که: "این تحقیق از اولین تحقیقاتی است که به طور وسیع بر روی انسان انجام شده که نشان می دهد که این مواد غذایی می توانند خطر ابتلا و توسعه دیابت را کم کنند. تا به حال اطلاعات کمی در مورد تاثیر مواد غذایی مصرفی بر روی میزان مقاومت به انسولین در انسان انجام شده بود."

منبع: Netdoctor
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید