preloader

آیا سرطان در همه کشورها به یک میزان کشنده است؟


آیا سرطان در همه کشورها به یک میزان کشنده است؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11515 اشتراک گذاری :

در کشورهای مختلف، شاخص امید به زندگی بیماران سرطانی متفاوت است، این شاخص در آمریکای مرکزی و جنوبی، آفریقا و آسیا بسیار کمتر از اروپا، آمریکای شمالی و اقیانوسیه می باشد. در نروژ، کانادا و آلمان، بیش از 90 درصد  بیماران سرطانی جوان تا 5 سال پس از تشخیص بیماری زنده می مانند.

میزان خطرناک بودن سرطان نسبی است و کاملأ بستگی به این مسئله دارد که فرد بیمار ساکن کدام کشور است. امکانات خدماتی و درمانی و همچنین شیوع چاقی در کشورهای مختلف در میزان کشندگی سرطان مؤثر است.

در ژاپن و کره جنوبی، بیماران سرطانی بیشترین شانس ادامه زندگی را دارند، به دلیل اینکه در این کشورها سیستم های تشخیص و برداشتن غده های سرطانی بسیار پیشرفته و کارآمد عمل می کنند.

علاوه بر امکانات و خدمات درمانی، مشکل اضافه وزن نیز در افزایش شیوع و کشندگی سرطان مؤثر است. طبق گزارش مرکز تحقیقات بین المللی سرطان، سرطان هایی که مرتبط با چاقی هستند، در زنان بیشتر از مردان اتفاق می افتند. سرطان سینه و رحم در زنان چاق بیشتر دیده می شوند. همچنین مردانی که اضافه وزن دارند به احتمال بیشتری مبتلا به سرطان روده و کلیه می شوند. دیابت، فشار خون و بیماری های قلبی از عوارض چاقی هستند و اگر این روند ادامه پیدا کند، شیوع سرطان هم بیشتر می شود.

اگر شما دغدغه مبارزه با این بیماری را دارید، به طرح جامع ملی کرشمه بپیوندید...

نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید