preloader

10 روش جلوگیری از عفونت ترشحات واژن


10 روش جلوگیری از عفونت ترشحات واژن
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 21980 اشتراک گذاری :

با پیروی از روشهای زیر میتوانید از خارش، سوزش و سایر ناراحتی های ناشی از عفونت ترشحات واژن جلوگیری نمایید. هر چند پیشگیری 100% از این عفونت میسر نمی باشد، اما با روشهای ساده ی زیر امکان به حداقل رساندن آن وجود دارد. این روشهای کاربردی عبارتند از:

1- از لباس زیر نخی و یا حداقل نخی در ناحیه زیرین در تماس مستقیم با واژن استفاده نمایید. از استفاده از نوارهای بهداشتی که ریسک عفونت  واژن را افزایش میدهند پرهیز کنید. ترشحات در محیط های نمدار امکان عفونی شدن بالایی دارند، لذا خشک نگه داشتن محیط کمک بسزایی در کاهش ریسک عفونت دارد.

2-از پوشیدن لباس زیر و شلوارهای چسبان خودداری کنید، در نتیجه شانس بالاتری برای گردش هوا، خشک و خنک بودن فراهم خواهد بود.

3- از پوشیدن جوراب شلواریهای نایلونی و یا تهیه شده از الیاف مصنوعی  خودداری کنید. اگر مجبور به استفاده از انان هستید، گونه هایی را انتخاب کنید که در ناحیه زیرین دارای پد نخی میباشند تا رطوبت را از بدن شما دور کند و ریسک عفونت را کاهش دهند.

4- پس از شنا و یا ورزش لباس های خیس و یا مرطوب از عرق خود را در کوتاه ترین زمان تعویض نمایید، زیرا محیط های مرطوب بستر مناسبی برای بروز عفونت می باشند.

5- از پودر، تامپون و اسپری های خوشبو کننده زنانه معطر استفاده ننمایید. این محصولات حاوی مواد شیمیایی و اسانس هایی هستند که می توانند توازن باکتریهای مفید و میکرو ارگانها را در واژن مختل نمایند.

6- در دستشویی خود را از جلو به عقب خشک نمایید تا از امکان سرایت آلودگی های مقعد به واژن جلوگیری نمایید.  

7-  اگر مبتلا به دیابت هستید، کنترل سطح قند خون اهمیت به سزایی در کاهش خطر ابتلا به عفونت ترشحات واژن میباشد. بیماری دیابت و عفونت ترشحات واژن با یکدیگر مرتبطند، به بیانی دیگر افزایش گلوکز خون در دیابت های کنترل نشده با اکثر عفونتها ارتباط دارد.

8-خوردن ماست که حاوی باکتری های مفید میباشد میتواند ازعفونت ترشحات واژن جلوگیری نماید.هرچند تحقیقات مختصری مخالف این نظریه را نشان داده است.

9- اگر شما دچار این عفونت شده اید و آنتی بیوتیک مصرف می نمایید، با دکتر خود در مورد دریافت قرصهای ضد قارچ در ابتدای مصرف آنتی بیوتیک و پس از آن مشورت نمایید.

10- در انتها ، تلاش نمایید رژیم غذایی سالمی داشته باشید و از استرس پرهیز نمایید. گمان میرود مصرف بیش از حد شکر، آبجو و استرس موجب افزایش ریسک عفونت ترشحات واژن میشود.

به طور عمومی، رژیم غذایی متوازن و استراحت کافی با بهبود سیستم ایمنی بدن امکان کلیه عفونت ها را کاهش میدهد. روش زندگی متوازن و سالم، سلامت عمومی بدن را افزایش داده و حس بهتر زیستن را افزایش میدهد.

**برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید