preloader

آیا تماشای طولانی مدت تلویزیون علامت افسردگی و تنهاییست؟


آیا تماشای طولانی مدت تلویزیون علامت افسردگی و تنهاییست؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11202 اشتراک گذاری :

محققان در مطالعات جدید خود به این نتیجه رسیده اند که تماشای طولانی مدت تلویزیون علاوه بر اینکه می تواند بسیار مضر باشد، می تواند از علائم مشکلات دیگری نیز باشد.

بر طبق آخرین تحقیقاتی که در سال 2015 منتشر شده است، تماشای تلویزیون به صورت طولانی مدت با افسردگی و احساس تنهایی مرتبط است.

این مطالعه که بر روی 300 نفر با رنج سنی 18 تا 29 سال انجام شد نشان داد که اعتیاد به تماشای تلویزیون علاوه بر ضررهایی که دارد می تواند علامت افسردگی و احساس تنهایی نیز باشد.

در این تحقیق افرادی که افسردگی داشتند و یا احساس تنهایی می کردند به صورت میانگین میزان اعتیاد بیشتری به تلویزیون داشتند. در واقع این افراد با تماشای تلویزیون احساسات منفی و ناخوشایند خود را سرکوب کرده و ذهن خود را از این دسته از افکار منحرف می کنند.

در این تحقیق مشخص شد که افرادی که اراده ی ضعیفی داشتند و قادر به کنترل رفتار های خود نبودند حتی بیشتر از سایر افراد تلویزیون می بینند. این افراد حتی در شرایطی که کار بسیار مهمی نیز داشتند باز به تماشای تلویزیون پرداختند. لذا می توان تماشای اعتیادی تلویزیون را علامتی برای این اختلال روانی نیز دانست.

خستگی جسمانی و بیماری هایی مانند چاقی و سایر بیماری های مرتبط با آن نیز از نتایج تماشای طولانی مدت تلویزیون است. تماشای تلویزیون افراد را از کارهای خود غافل کرده و آنها را در مقابل مقاومت در برابر تماشای تلویزیون بی اراده می کند.

بر مبنای این تحقیق تماشای تلویزیون به صورت اعتیادی می تواند یک مشکل جدی به شمار رود و باید بسیار جدیتر گرفته شود.

 

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید