preloader

آیا سوزش معده میتواند نشانه ای از سرطان باشد؟


آیا سوزش معده میتواند نشانه ای از سرطان باشد؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 12058 اشتراک گذاری :

سوزش معده میتواند یک نشانه زودرس از سرطان معده یا مری باشد. که آگاهی از این حقیقت باید افزایش یابد.

کمپینی توسط اداره بهداشت انگلستان  برای آگاهی ملی و تشخیص اولیه سرطان ، تحت عنوان "Be Clear on Cancer "انجام شده  است. همزمان با راه اندازی آن ،PHE  نتایج یک بررسی را منتشر کرد که نشان میدهد 55 درصد از مردم بریتانیا  وقتی با سوزش معده مواجه می شوند بعد از سه هفته یا بیشتر به پزشک مراجعه می کنند. به علاوه، 50 درصد از شرکت کنندگان در مورد اینکه سوزش معده از نشانه های اولیه سرطان است اطلاعی نداشتند و فقط 15 درصد از این موضوع اطلاع داشتند.

تشخیص زود هنگام برای همه بیماری ها حیاتی می باشد.اما 67 درصد از کسانی که از مبتلا بودن به سرطان مری آگاه شدند، بیشتر از 5 سال زنده نماندند. پزشکان امیدوارند که آگاهی در مورد نشانه ها و علائم سرطان افزایش یابد.

سوزش معده تنها نشان دهنده مشکل گوارشی نیست ، بلکه می تواند نشانه سرطان معده نیز باشد. همچنین مشکل در بلعیدن غذا نیز می تواند از نشانه های اولیه این بیماری باشد. اما 70 درصد شرکت کنندگان در بررسی PHE این موضوع را نمیدانستند. به علاوه 9 نفر از ده نفری که با این شرایط تشخیص داده می شوند بالاتر از 50 سال هستند. و این به این معنی است که این افراد باید سطح آگاهی خود را در این خصوص بالا ببرند. کسانی که نشانه و یا علایم احتمالی را دارند باید هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنند تا تست ها و آزمایشهای لازم انجام شده و در صورت لزوم مورد معالجه قرار بگیرند.

به طور کلی ، آمار و ارقام نشان میدهد که سالیانه،  12،900 نفر در انگستان مبتلا به سرطان معده تشخیص داده می شوند. و 10200 نفر جان خود را از دست می دهند. این به این معنی است که روزانه 28 نفر بر اثر ابتلا به این سرطان جان می سپارند.

اگر شما دغدغه مبارزه با این بیماری را دارید، به طرح جامع ملی کرشمه بپیوندید...

منبع: webmd
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید